תלמידות חטיבת בר לב במחאת המכנסים הקצרים
תלמידות חטיבת בר לב במחאת המכנסים הקצרים

התלמידות הגיעו לחטיבה במכנסיים קצרים במחאה על אפליה לעומת הבנים – ונענשו מיד

20 תלמידות בר לב שהשתתפו במחאה גם לא קיבלו גיבוי מהנהגת ההורים: "אנחנו מביעות את דעתנו ומקבלות סטירת לחי"

פורסם בתאריך: 11.6.18 17:50

שתי תלמידות כיתה ט' בחטיבת בר לב בכפר סבא הצליחו לסחוף אחריהן כ-20 תלמידות נוספות למחאה נגד אכיפת קוד הלבוש בבית הספר, מה ש"זיכה" את כולן בהערת משמעת. כך פרסם אמש כתב חדשות כאן לירן כוג'הינוף. התלמידות, גלי אקאהוס ותלמידה נוספת, שכנעו את חברותיהן להגיע עם מכנסיים קצרים מעל הברך לבית הספר, במחאה על כך שהנהלת בית הספר מרשה לכאורה לבנים להסתובב כך ולא לבנות, ונענשו מיד.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

"הכל החל לפני כשבוע וחצי, כשאחת החברות שלנו קיבלה הערת משמעת כי הכתף שלה בצבצה מהחולצה", מספרת אקאהוס. התלמידה השנייה מוסיפה: "מורה שהלכה במסדרון ראתה את הכתפייה שלה נופלת ושלחה אותה להירשם בהנהלה. כל זה בעוד שילד אחר הלך ממש לידן עם מכנס קצר והיא לא העירה לו".

אקאהוס: "דיברנו על זה קצת והחלטנו שזה בלתי נסבל שבנים הולכים איך שהם רוצים ובנות נענשות על כך".

התלמידה השנייה: "החלטנו כולנו ללכת עם מכנסיים קצרים. חלק מאתנו פשוט לבשו מכנסיים של בנים. הגענו כך ביום שישי שעבר לבית הספר ותוך כמה דקות שלחו את כל הבנות להירשם. היינו כמעט 20 בנות. תנחש כמה בנים נשלחו להירשם? רק חמישה".

אקאהוס: "קיבלנו הרבה מאוד מבטים משפילים ומזלזלים ונזיפות למיניהן והרגשנו שזה לא צריך להיות כך. זה הרגיש כאילו עשינו משהו לא בסדר כשבסך הכל באנו עם מכנס שהם לא ציפו לו ולא אהבו אותו".

קוד הלבוש אומר שמותר ללכת עם מכנס עד הברך, אבל יש שטוענים שבנות לא אוהבות מכנס כזה ולכן מעדיפות ללבוש מכנס ארוך.

התלמידה השנייה: "עובדה שארגנו כמות נכבדת של בנות שבאו עם מכנס קצר. דיברנו בינינו וכולן אמרו שמעולם לא הרגישו כל כך נוח בבית הספר. היינו מצפות למינימום של האפשרות לבחור עם איזה בגד שנוח לנו". אקאהוס: "זאת לא הבעיה. הבעיה היא שהבנים הולכים עם מכנס קצר ולא מענישים אותם. זה שיש חוק לבוש זה דבר טוב, זה שהוא לא נאכף בצורה שווה ומפלה זה ממש לא בסדר".

פעם בנות לא העזו לומר את שעל ליבן גם במצבים קיצוניים. מה השתנה מאז?

"כשיש בבית הספר פרויקטים לאזרחים פעילים והעצמה נשית – זה מובן מאליו לעשות דבר כזה. כל הזמן אומרים לנו לומר את דעתנו, וכשאנחנו סוף סוף אומרות אז אנחנו מקבלות סטירת לחי מבית הספר. זו פשוט צביעות".

תלמיד ותלמידה בחטיבת בר לב

תלמיד ותלמידה בחטיבת בר לב

מה יהיה הלאה, תמשיכו במאבק?

"אנחנו עוד רגע עוזבות את בית הספר ואני מקווה שהנושא ייפתר בשביל הבנות האחרות בחטיבה וגם עבור תלמידות בבתי ספר אחרים בכפר סבא שעוברות את מה שאנחנו עוברות. אנחנו לא בית הספר היחיד בכפר סבא שסובל מבעיות כאלה. נמשיך למחות ואנחנו מתכוונות למנף את ההד הציבורי שיצרנו כדי להגיע כמה שיותר גבוה, אפילו עד שר החינוך, כדי שאו שייאכף הנושא או שנקבל שוויון ונוכל להתלבש בצורה שנוחה לנו".

מנהלת בית הספר, ענת עומר, כתבה להורים: "אני מבקשת להבהיר כי בחטיבת בר לב קיים תקנון שוויוני ואחיד לשני המינים, אין בו אפליה ולכל התלמידים מותר להגיע עם מכנסיים באורך הברכיים ומטה כחלק מקוד הלבוש. טענת הבנות לאפליה בין המינים הובאה לידיעתי ביום שישי האחרון בדמות מרד ומחאה והבנות הוזמנו לשיחה עמי כדי לשמוע את טענותיהן ובשיחה נאמר להן שהטענה שלהן לאפליה תיבדק לעומק, ואם נדרש שינוי הוא ייעשה באופן מידי, בדיוק כפי שטיפלנו בסוגיית הג'ינסים הקרועים, לבקשת מועצת התלמידים… לצערנו הבנות בחרו לקיים דיאלוג עם התקשורת ולא עם צוות בית הספר. הייתי מצפה שלפי שתלמידים והורים יצאו למרד ולמחאה, הם ידברו איתי ואפשרו לי ללמוד את הטענות ולדון עם הנוגעים בדבר. בית הספר ממשיך לקדם את הדיאלוג, הקניית הערכים וקידום הישגים בבית הספר וכמובן לכבד את ערך השוויון בין המינים, לצד קוד לבוש מכבד של מורים ותלמידים".

במכתב ששלחה הנהגת ההורים להורים נכתב: "הנהגת הורי חטיבת הביניים ע"ש חיים בר לב בכפר סבא, מעודדת אחריות חברתית ופלורליזם של דעות. הנהגת ההורים פועלת ברוח הנהלת בית הספר, המחנך לערכי דמוקרטיה, שוויון בין המינים וסובלנות בקרב כל בנות ובני הנוער. אילו הייתה 'מחאת המכנסונים' מגיעה לדיון, ו/או אף לידיעת מי מחברי הנהגת ההורים, היתה זוכה לתמיכתנו הבלתי מסויגת, בפעולה משותפת לשינוי התקנון בדרכים דמוקרטיות. כפי הנהוג בבית הספר. משלקחו את החוק לידיהן, אין לנו אלא לתמוך בעמדת בית הספר ולגנות את מעשה המחאה, את הפרסומים המציגים את בית הספר כחשוך ואת התגובות הבוטות, שסופגת הנהלת בית הספר מאז פרסום המקרה. נמשיך לתמוך בדיון פתוח וחינוך לסובלנות, ולהוות נציגים הוגנים ליחסי הורים, תלמידים והנהלת בית הספר".

תגובת משרד החינוך: "תקנון בית הספר מתייחס באופן שווה לבנים ולבנות וכן הנחיות האכיפה למורים. תקנון בית הספר נקבע בשיתוף ועד התלמידים ונציגי ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

29 תגובות
  1. הכל מושחת בעיריית כפר סבא

    גם כן המהגת הורים שהיא פודל של צרפתי!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה צריך להיות בנות כל הכבוד ….למה עדיין במאה ה 21 מכתיבים לבנות אייך להתלבש חוצפה

  3. דנה

    אני בת 33 ובתקופה שלי זה לא היה ככה, בושה למדינה ולבתי הספר. כבוד לבנות

  4. רונן

    איפא הצניעות כל כבודה של האשה זה הצניעות לא יפה לבת ישראל ללכת ככה איפא הכבוד היהודי הטהור..

  5. אמא

    ההנהגה של ההורים פתטית מצוין שהנערות מחו. הייתם צריכים לגבות אותן

  6. אמא

    כל הכבוד לבנות! מחאה צודקת לחלוטין. לא הגיוני שבשנת 2018 עדיין יש אפילה וקודי "צניעות" מטופשים. אין שום היגיון שבנות צריכות ללכת עם ארוך בקיץ!!

  7. די למשמרות הצניעות

    כל הכבוד לבנות ודי ל"משמרות הצניעות" בבתי הספר החילונים. בושה להנהלה על ההתנהגות המאיימת והתוקפנית כלפי המחאה החכמה והלגיטימית של הבנות. בושה לועד ההורים המוסדי שלא תמך במחאה שלהן גם אם הדבר לא תואם איתו.

  8. נשבר מהדיסאינפורמציה

    רונן, אין צניעות.
    והפסוק מתהילים שציטטת את חלקו בכלל מדבר על צ'ימידנים ומזוודות, ולא על כבוד.

  9. אבי

    אם לא אוכפים , אז לא אוכפים על כולם בנות ובנים
    אם אוכפים , אז אוכפים על כולם = בנים ובנות
    מה כל כך מסובך בזה ?
    אם הבנים יכולים , גם לבנות מותר

  10. בת-אל

    כל הכבוד לכן, מחאתכן ראויה וחשובה והנהלת בית הספר שלכן והנהגת ההורים להורים, שמאפשרים ומגבים את האפליה הזו צריכים להתבייש. ללא ספק עשיתן לכולם שיעור באזרחות.

    תגובתה של מנהלת בית הספר שלכן, ענת עומר, תמוהה בעיני. כאילו אינה בקיעה ומודעת למה שמתרחש בתוך מסגרת ניהולה. ואם אכן כך הדבר, מדובר ברשלנות חמורה מן הצד שלה ואולי סתם עצימת עיניים בוטה.

    תודה שהעליתן את הנושא לסדר היום.

  11. מור

    כל הכבוד לכן! נערות אמיצות וחכמות שבוודאי יגיעו רחוק. מברכת ומחזקת אתכן על המחאה, כי לצערי אינני מאמינה שבמדינה כמו שלנו אפשר לקבל שינוי בלי שעושים קצת רעש – על אף מה שאומרת המנהלת והנהגת ההורים.

  12. מיה

    כל הכבוד לבנות!! אי השויון הזה בלתי נסבל. אסור אסור שאלו יהיו פני המדינה שלנו. החלוצות בנו את הארץ עם מכנסיים קצרים.

  13. חיילת

    בנות אתן אדירות הגיע הזמן שמישהו ישנה את המצב! ברור שהתקנון שיוויוני אך האכיפה בתיכונים רבים מפלה את הבנות, תלחמו עבור מכנסיים קצרים לכולם כי פשוט חם כאן

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד בנות! הורים תתביישו לכם! מה זה משחקי האגו האלו?! בגלל שלא עבר דרככם לדיון לא תומכים במחאה? שיוויון, דמוקרטיה, פלורליזם איזה מילים יפות למה שאתם ההורים לא תיישמו חלק מהערכים האלה? אם אכן לבנים לא אוכפים ולבנות כן אז זאת אפליה. נקודה. בנות יקרות, אנחנו איתכם!

  15. פרס השמרני

    אין גבול לפרובוקציות הזולות הללו ולחיפוש אחר פרסום תקשורתי! סוף סוף יש הורים עם ראש על הכתפיים שלא רצים לשם כותרת להגן על ילדיהם כשהם מייצרים פרובוקציה מיותרת.

  16. מחפשים בכח על מה לעורר מידנים ותחודות אפלייה. די עם זה כבר!!

    ומה אם מחר יחליטו שמותר לבנים לשחק כדורגל ללא חולצה כי חם, גם אז הבנות ימחו על אפלייה?

  17. א

    תזכרו "הרשמה" בבית ספר = כלום בחיים האמיתיים חחח
    תעשו מה שטוב לכן ואל תתנו לטמבלים להוריד אתכן ולהגיד לכן מה טוב

  18. אטאיסט חרד

    סוף סוף הכריזו מלחמה בהדתה! בנות אמיצות שעומדות על שלהן. ישר כח!

  19. אלמוני

    'שוויון'… איזה מילת קסם. כולם שווים. בנים ובנות. נמרים וחתולים. כלבים ונחשים. שוויון. אני מציע לכן שוויון עם קופים. תתלבשו כמו קופים. אני מציע שמעכשיו תדרשו שוויון עם האדמה. הורדת אחוז הטמטום, מובטח.

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקשר להדתה? ואיזה כבוד יש בתגובות של שקר? למה אין מחאה על כך שבחוף הים הבנות לא הולכות כמו הבנים?!!!!

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש בבית ספר כללים וגם בחורות הם מתחת לכללים האלו.

    אתם עושות פרוקבציות מגעילות..

    האם גבר יכול ממחר ללכת מכנס קצר שרואים את הביצים שלו בחוץ ולהגיד שזה זכותו על גופו??

    הרי באותו רגע הבחורות יתקשרו למשטרה..

    נשים פמינסיטיות מגעילות.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בנות חוצפניות כיאה לבנות ישראל ה"חסודות".
    ישראלים עם חוצפן ולא מתחשב לא באחרים ולא במשמעת לבוש הולם.
    לא פלא ששונאים אותנו בעולם!!!

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שקרנים! ראיתם איך בנות מתלבשות כל בת שניה מתלבשת במכנסתונים ולא במכנסיים קצרים. שקרניות קטנות. אנטי חינוך הפמיניסטיות האלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר