עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

המנכ"ל הכחיש שמתנהל מו"מ, יו"ר ועד עובדי העירייה חזרה לאיים בסכסוך עבודה

הוועד מתנגד להחלטה לחייב סייעות להחתים נוכחות באמצעות אפליקציה, ולהעסקת אבות בית בחודשי הקיץ כעובדי קבלן

פורסם בתאריך: 18.6.18 09:36

יו"ר ועד העובדים בעיריית כפר סבא, חיה שפירא, חזרה לאיים הבוקר בהכרזת סכסוך עבודה בעירייה. זאת לאחר שמנכ"ל העירייה הכחיש שבין הצדדים מתנהל משא ומתן.

עוד קודם, אמרה שפירא לצומת השרון כי העירייה והוועד נכנסו למשא ומתן במטרה להגיע להבנות, שימנעו אולי את הכרזת הוועד על סכסוך עבודה. הבוקר, בתגובה שהעבירה העירייה לצומת השרון, הכחיש המנכ"ל איתי צחר כי מתקיים משא ומתן עם הוועד. "אם כך הוא אומר אז נבדוק את הדברים. חשבתי שאנחנו במשא ומתן, ואם לא כך הדבר אז נחזור לעורך הדין של ההסתדרות", אמרה שפירא בתגובה לדברים.

האם תכריזי על סכסוך עבודה?

"יכול להיות שכן".

נזכיר כי בימים האחרונים הגיש הוועד, באמצעות ההסתדרות, התראה בטרם הכרזה על סכסוך עבודה, בגין התנהלות בניגוד לחוזה הקיבוצי בכל הקשור לעבודת הסייעות בגנים העירוניים. במכתב ששלח מזכיר הסתדרות המעוף במרחב השרון, עו"ד אייל ויטוס, בשסוע שעבר, נכתב כי "בעת האחרונה התקבלו מספר רב של פניות באמצעות ועד עובדי עיריית כפר סבא בדבר החלטות חד צדדיות בניגוד למחויב ולמקובל ביחסי עבודה קיבוציים, ללא יידוע, ללא היוועצות וממילא ללא הסכמת ועד העובדים וההסתדרות ומכאן פנייתנו". לדבריו, העירייה הנהיגה שינוי במתכונת החתמת כרטיס הנוכחות של הסייעות הוותיקות וכן "שינוי קיצוני ובלתי מקובל באופן מעקב אחר הנוכחות באמצעות אפליקציה לדיווח נוכחות מקוון".

בנוסף הוא טוען כי העירייה החלה בהעסקה של עובדים בזמן היעדרות אימהות הבית בעת חופשה או מחלה, בניגוד לתגבור על ידי אימהות הבית כפי שהיה עד היום. עוד לטענתו אבות הבית קיבלו הודעות על שינוי במתכונת עבודתם בחודשי הקיץ ונראה כי הם יעברו לעבוד תחת קבלני כוח אדם חיצוניים, מה שירע את תנאי העסקתם. "אנו רואים בחומרה רבה את המגמה המתמשכת של התעלמות מוועד העובדים ושינוי בוטה של הסטטוס קוו. הנכם נדרשים אפוא לעצור לאלתר את הנהגת השינויים החד צדדים כמפורט לעיל ולהשיב את המצב לקדמותו", כותב עו"ד ויטוס. אם המצב לא ייפסק יפעלו בכל הערוצים החוקיים העומדים לרשותם לרבות הכרזה על סכסוך עבודה. בהסתדרות אומרים כי בעירייה השיבו שיבדקו את הנושא.

 

"אנחנו כבר נפגשנו עם ראש העירייה, עם המנכ"ל ועם מנהל משאבי אנוש ואנחנו מגיעים להבנות", אמרה שפירא אחרי שנשלח המכתב, "אני מקווה שדברים יסתדרו, הייתה אי בהירות בנושאים שהועלו במכתב ואנחנו, לאור ההבנות שיושגו, לא נאלץ להכריז על סכסוך עבודה. כנראה שנישאר רק בהתראה שפתרה את הבעיה".

גם יו"ר ההסתדרות בכפר סבא, המועמד לראשות העיר שאולי דור, אמר שהעירייה והוועד מדברים. "בעקבות פנייה של ועד עובדי עיריית כפר סבא באמצעות ההסתדרות בדבר התראה בטרם הכרזה על סכסוך עבודה, בשל החלטות חד צדדיות של העירייה בהתאם למכתב שנשלח אליהם – הצדדים בראשות חיה שפירא יו"ר הוועד ומנכ"ל העירייה איתי צחר נכנסו להליך של הדברות לצורך הגעה להסכמות משותפות".

כאמור, בתגובה אמר צחר: "ברצוני להבהיר כי לא ידוע לי על כל משא ומתן אשר התנהל או מתנהל בנושא זה. העירייה פועלת מזה תקופה ארוכה לשיפור תנאי השכר של הסייעות וזאת באמצעות תכנית תמריצים ייחודית בארץ ותמשיך לעשות כן.
פגישות סדורות עם הוועד מתקיימות כדבר שבשגרה וכאמור מעלה לא התקיים ולא מתקיים כל משא ומתן".

מהעירייה העבירו גם מכתב שכתבו לדבריהם סייעות בעירייה: "אנו סייעות, שעובדות בגני הילדים בכפר סבא מבקשות לומר שמהכתב ש בנוגע לסכסוך העבודה אינו מייצג אותנו  ואין אנו רואות בהצבת שעון נוכחות מעשה שמטרתו להרע את תנאי עבודתנו, אלא להיפך. אנו יכולות להגיד בפה מלא שאנו מברכות עליו. שעון הנוכחות מאפשר הסדרת תהליכים ונהלים ובזכות הצבתו אנו לוקחות חלק בתוכנית התמריצים של העירייה, תכנית שבזכותה אנו מקבלות תמריצים כספיים של מאות ₪ בחודש  בהתאם להישגים האישיים שלנו. אנו מרגישות שסוף, סוף רואים אותנו, שמתחשבים בסופו של תהליך במדדים האישים וברמת המחויבות שלנו למערכת ולילדים המקסימים שאנו אחראיות עליהם. בזכות המהפך, שעברה מחלקת גני ילדים בשנה האחרונה ובזכות השיפורים הטכנולוגיים, ששולבו במערכת אנו יכולות לפנות ישירות למוקד הטלפוני לקבל מענה מידי בכל בעיה, בה אנו נתקלות ברמה היומיומית,  לקיים קשר מהיר עם מנהל האזור שנמצא עבורנו בזמינות גבוהה ועוד. אנו קוראות לשאר חברותינו לסמוך על הנהלת מחלקת גני ילדים והנהלת העירייה ולהבין שהשינויים והשיפורים יוצרים יציבות של הצוותים בגנים, תוספת שכר לצוותים ושקט להורים וילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר