אתר פינוי הגזם ליד בית העלמין
אתר פינוי הגזם שפעל בשנה שעברה ליד בית העלמין

חשיפה: העירייה הקימה את אתר הפסולת סמוך לבית העלמין ללא האישורים הנדרשים

המשרד להגנת הסביבה: "לכאורה מדובר במתקן שאינו עומד בהוראות החוק. שוקלים הפעלת סמכויות אכיפה". העירייה: "מדובר בפיילוט זמני"

פורסם בתאריך: 20.6.18 07:43

חשיפה: עיריית כפר סבא לא קיבלה את אישור המשרד להגנת הסביבה להקים את האתר להפרדת גזם שהוקם בסמוך לבתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים בעיר, כפי שפורסם לראשונה בצומת השרון. בתגובה לשאלתנו ענו במשרד כי "המשרד שוקל הפעלת סמכויות אכיפה כנגד הגורמים האחראיים להפעלת האתר".

לצומת השרון נודע כי נציגי המשרד להגנת הסביבה, בהם אנשי המשרד והמשטרה הירוקה, ביקרו במזבלה ביום חמישי שעבר והופתעו מאוד מהאופן המהיר בו הוקם ומהתהליכים הקורים בתוכו. עבור תחנות מעבר מסוג זה נדרשים בדרך כלל הליכי אישור סטטוטוריים מסודרים, אולם הפעם לא כך היה הדבר, לכאורה. במשרד להגנת הסביבה הופתעו לגלות שהאתר הוקם ללא היתרים דווקא על ידי רשות מקומית, שכן אכיפת המשרד המשרד נגד אתרים כאלה נעשית בדרך כלל מול אזרחים עברייני פסולת.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

במקרים כאלו של הקמת אתר לטיפול בפסולת ללא אישור, מוציא המשרד התראה לגוף שמפעיל את אתר הפסולת הפיראטי ואחר כך מתבצע שימוע. לאחר מכן המשטרה הירוקה – הפועלת בסמכות המשרד, מבצעת חקירה פלילית שיכולה להגיע עד לכדי הגשת כתב אישום. במשרד להגנת הסביבה, כך נודע, לא יהססו להפעיל אמצעי אכיפה משום שתחנות מעבר לפסולת כדוגמת זו אמורות להיות מסודרות כחוק.

המתמודדת על ראשות העיר, מירית שקד-ברק, המתגוררת בסמוך למזבלה החדשה, שלחה מכתב למנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, גידי מזור תחת הכותרת "אתר למיון פסולת מאולתר סמוך לבתי הקברות", בעקבותיו התגלה כי אין לאתר את ההיתרים הנדרשים. במכתב כתבה: "הייתי ביום חמישי האחרון במקום ונדהמתי לראות אתר שהוקם לא ידוע הציבור באשר להשלכותיו, לא ברור איזו פסולת מובלת לאתר ומהיכן הפסולת מגיעה. נהג משאית שהגיע לרוקן פסולת במקום נשאל האם הגיע מכפר סבא, תשובתו הייתה 'לא'. לשאלה מהיכן הגיע סירב לענות".

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

בהמשך היא כותבת: "אני תושבת שכונת קפלן בעיר והאתר סמוך מאוד לביתי וביתם של כל תושבי מזרח העיר. אודה לך על בירור תשובות לשאלות הבאות המטרידות אותי, את תושבי מזרח העיר ולמעשה את התושבים כולם החוששים ממקרה שהוא מחטף – לאור העובדה שהאתר הופיע באופן חשאי מתחת לאפינו, ללא שקיפות וללא שיתוף או ידוע הציבור".

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "למשרד להגנת הסביבה נודע על קיומו של האתר המדובר במהלך השבוע שעבר ובעקבות זאת נערכו סיורים של נציגי המשרד בשטח. למשרד לא ידוע על תהליכי תכנון של המתקן והוא לא קיבל את אישורו. יובהר כי מכתבי התראה לא יצאו, ולכאורה מדובר במתקן שאינו עומד בהוראות החוק. המשרד להגנת הסביבה שוקל הפעלת סמכויות אכיפה כנגד הגומרים האחראיים להפעלת האתר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שנמסר על ידי העירייה ובשונה מהאמור בפרסומים שונים אין מדובר בתחנת מעבר, אלא בפיילוט ארעי וזמני לטיפול בגזם עירוני אשר נאסף ברחובות העיר. מטרת הפיילוט היא טיפול סביבתי בגזם באופן של גריסתו והשבתו לטובת שימוש בגינון העירוני. שיטה זו מיושמת ברחבי העולם המודרני באופן קבוע וכעיר מובילה בתחום הקיימות והגינון בר הקיימא אנו בוחנים כל העת דרכים לשפר תחומים אלו. הידע שיצטבר בפיילוט זה ישמש את העירייה לטיוב הטיפול בנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הסיפור תמוה בעיני. כשהעיר עטשה מהלכים 'ירוקים' היא מתפארת ומפרסמת זאת באתר שלה ובצדק רב. כאן ההפך הגמור קרה – זה נעשה ללא הודעה לציבור, ללא שילוט המורה שזה שייך לעיריה או פרויקט זמני וכו' ובקרבת שכונת מגורים הסובלת גם כך מבעיות תברואתיות חריפות. לפי הכתוב כאן סיכוי סביר שמשרתת פינוי זבל במסווה של גזם ממקומות אחרים. לפי חברה קדישא זה נבנה על שטחי בית הקברות המיועדים לחניות שהעיריה הבטיחה להקים את התשתיות הנדרשות כבר לפני שנים ולא מקיימת את החוזה עליו חתומה. יש כאן יותר משי ערפול, חוסר שקיפות ומניעים לא ברורים.
    כתושבת העיר והשכונות המזרחיות, לצד כוונות ומעשים יפים בתחומים אחרים, קשה להיווכח במציאות והשלטון הבריוני של קברניטי העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר