סגן א' וסגן ע'. צילום דובר צה"ל
סגן א' וסגן ע'. צילום דובר צה"ל

הכפר סבאים לטיס: שני תושבי העיר יסיימו השבוע את קורס הטיס של חיל האוויר

הכירו את טייס הקרב, בוגר תיכון רבין סגן א', ואת טייס התובלה סגן ע', שיקבלו את כנפי הטיס ביום חמישי

פורסם בתאריך: 26.6.18 08:02

שני תושבי כפר סבא יסיימו ביום חמישי השבוע (28.6) את קורס הטיס היוקרתי של צה"ל, בטקס "מסדר כנפיים" בהשתתפות ראש הממשלה, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר.

סגן א', בן 22, תושב העיר, בוגר תיכון רבין, יסיים את הקורס במגמת קרב. הוא למד בתיכון פיזיקה ומחשבים, ובמהלך קורס הטיס עשה תואר בניהול טכנולוגיות מידע. לטקס הסיום יגיעו החברים מהבית, המשפחה, הסבא והסבתא משני הצדדים וגם המחנכת והמנהלת מבית הספר. "כשהייתי קטן תמיד רציתי להתגייס לטיס. הייתי בקייטנה של נאס"א בארצות הברית, ושם התחיל העניין שלי בכל נושא האוויר והחלל", הוא מספר, "אפילו עשיתי ניתוח לייזר בעיניים כדי להגיע לקורס הטיס. במקביל למיונים לקורס, עשיתי גם מיון למודיעין שחקים ולקורס חובלים. עברתי את המיונים והחלטתי להתגייס לחובלים. שלושה ימים לפני הגיוס עברתי את גיבוש הטיס ודחיתי את השירות כדי להיכנס לקורס".

היו דברים שלא אהבת בקורס?

"מבחינה חברתית הקורס לא בנוי טוב. אין רצף של חברים, תמיד החבורות משתנות. מתחילים להכיר מישהו ואז מתפצלים. מצד שני הקורס עצמו מאוד מתגבש בהמשך, חווים הרבה חוויות שלא האמנתי שאחווה בחיים ובסוף הקורס מעצב אותך ומבגר".

מה אתה חושב על שילוב נשים בקורס?

"אני מאוד מעריך ואוהב את שלוש הבנות שמסיימות איתי את הקורס. אני חושב שהן מצויינות, ועובדה – למרות ההבדלים הפיזיים הן הצליחו להתגבר על הקשיים. השלב הבסיסי הוא תקופה קשה מאוד, במיוחד לבנות, מבחינה פיזית. גם לי היו רגעים שרציתי לפרוש. בשלב הראשוני הייתה תקופה קשה, יש רמה גבוהה מאוד ומשמעת מאוד נוקשה. גם ב'שנת ההשכלה' היו רגעים של שבירה כי זו שנה שלא טסים בכלל ויש המון עבודות שצריך להגיש בזמן קצר".

 

סגן ע', שיסיים את הקורס כטייס תובלה, הוא בן 21. הוא מתגורר כיום בכפר סבא ולפני הקורס התגורר ביקנעם עילית. למד בתיכון כרמל זבולון שבקיבוץ יגור והרחיב פיזיקה ומדעי המחשב. במהלך קורס הטיס עשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב. "אני מנגן על גיטרה אוהב לטייל, לגלוש, הייתי בחוג טיסנים במשך שנתיים", הוא מספר, "הייתי בצופים מכיתה ט' וגם עשיתי שנת שירות".

מתי ידעת שאתה רוצה להיות טייס?

"מגיל קטן. תמיד רציתי לכוון גבוה ותמיד אהבתי מטוסים. בכיתה ט' בחרתי את המגמות שהרחבתי לפי מה שיעזור לי בקורס".

יש תחרותיות בקורס?

"התחרותיות היא בינך לבין עצמך, בלי קשר לאחרים. מי שתחרותי כלפי חבריו לקורס בדרך כלל לא נשאר".

ורגעי שבירה?

"במהלך שנת ההשכלה חשבתי כמה פעמים אם אני במקום הנכון, ובסוף השלב הראשוני היה לי משבר כשאמרו לי שאהיה בתובלה, אבל ידעתי בוודאות שאני לא הולך לוותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר