פעילי מטה המאבק בישיבת המועצה
פעילי מטה המאבק בישיבת המועצה

פעילי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר התפרצו לישיבת המועצה

ממלא מקום ראש העירייה אמר בישיבה כי העירייה "תתנגד לכל בקשה להקמת מפעלים או הקמת עסקים שיש בהם חשש לזיהום אוויר". גם המועצה לפיתוח מקיים הגישה התנגדות לתוכנית

פורסם בתאריך: 11.5.17 12:10

יותר מרבע שעה לאחר המועד המתוכנן לפתיחת ישיבת מועצת עיריית כפר סבא ביום רביעי שעבר, נמשכה המהומה סביב תוכנית המתאר של העיר, לאחר שעשרות פעילים ממטה המאבק נגד התוכנית התפרצו לישיבה ודרשו ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי למשוך את התוכנית מהוועדה המחוזית ולקיים עליה דיון במועצת העיר. יום רביעי שעבר היה המועד האחרון להגשת התנגדויות לתוכנית. נזכיר כי הפעילים, תושבי השכונות המזרחיות בכפר סבא, מתנגדים, בין השאר, להגדרת אזור התעשייה החדש במזרח כפר סבא, אזור 50, כאזור תעסוקה 2, הגדרה המאפשרת להקים באזור כזה מפעלים שיכולים לאצור וליצור פסולת רעילה, לאחסן חומרים מסוכנים ולפלוט ריחות רעים עד גבולות אזור התעסוקה. כמו כן, מתוכננת לקום באזור התעסוקה תחנת מעבר פסולת.
את הישיבה פתח צרפתי בהצהרה לפיה עיריית כפר סבא תתנגד להגדרת אזור התעשייה בכפר סבא 50 כאזור תעסוקה 2, על אף שהנושא לא היה בסדר היום של ישיבת המועצה. "כפי שנאמר על ידי ראש העירייה, ואף הובהר על גבי העיתונות ובמכתבים שנשלחו לתושבים ולגורמים ממשלתיים, עיריית כפר סבא הבהירה באופן חד משמעי שאיננו ניתן לפירוש אחר, שתתנגד לכל בקשה להקמת מפעלים או הקמת עסקים שיש בהם חשש לזיהום אויר וגרימת נזקים שונים לעיר ולתושביה", אמר צרפתי, "עיריית כפר סבא הגישה התנגדויות ותמשיך להיות נחרצת ואקטיבית בנושא ותעמוד על כל משמר ותחסום כל פירצה ולו הקטנה ביותר".
בתגובה להצהרה התפרצה לעברו אחת מפעילות מטה המאבק וקראה: "באנו כדי לשמוע תשובות ולא כדי לשמוע הצהרות. אנחנו רוצים לדעת מה קורה עם השכונות המזרחיות בכפר סבא. אני לא צריכה מפעל ליד הבית שלי".
מירית שקד ברק, ממובילות מטה המאבק, פנתה לצרפתי ולמהנדסת העיר שנכחה בישיבת המועצה ואמרה: "אני רוצה לשאול את מהנדסת העיר, למה הסתרתם את התוכנית? מי ידע על אזור התעשייה הזה? החיים שלי שם. מגיעות לנו תשובות, אתם מייצגים אותנו. אנחנו עיר ירוקה, למה אנחנו צריכים אזור תעשייה מזהם?". במהלך חילופי הדברים, ביקש צרפתי לתאם פגישה בינו וגורמי המקצוע בעירייה לבין הפעילים.
בתוך כך פנתה מנכ"לית העירייה, אושרת גני גונן, ליו"ר ועדת מחוז מרכז לתכנון ובנייה ברמלה בבקשה לבטל את הקמת תחנת מעבר הפסולת המתוכננת במסגרת התוכנית.
כמו עשרות תושבים מהשכונות המזרחיות בכפר סבא, גם המועצה לפיתוח מקיים בכפר סבא הגישה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ברמלה התנגדות לתוכנית המתאר הכוללת של כפר סבא, בין השאר, בשל היעדר פיתוח מקורות תעסוקה בעיר, חוסר ביטוי הולם לשימור צמחיה ועצים, והיעדר מענה ראוי בתחומי תשתיות עירוניות וסלילת שבילי אופניים. בהתנגדות, שהגיש יו"ר המועצה פנחס כהנא הוא כותב גם ש"התכנית לא הייתה שקופה בתהליך תכנונה", וכי "רק כעת תושבים מגלים פעילויות הקרובות אליהם שלא היו מודעים לכך…אנחנו מבקשים להדגיש שהפצת מודעות ההפקדה לתכנית היו בגודל מזערי, 45 ס"מ בניגוד לתקנות – 75 ס"מ במינימום. הדבר מורה על חוסר הנכונות לשיח על התכנית".
נזכיר שאל מחאת פעילי המאבק הצטרפו גם 11 חברי מהמועצה הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, ששלחו מכתב לוועדה המחוזית בו ביקשו להשיב את תוכנית המתאר לדיון חוזר בוועדת התכנון המקומית.
תגובת העירייה: "התנגדותו של פנחס כהנא, בשם חברי המועצה לפיתוח מקיים, תיבחן בכובד ראש ובמקצועיות במסגרת דיוני ההתנגדויות בועדה המקומית לתכנון ובנייה, בדומה לכל שאר ההתנגדויות שהוגשו. באם ימצאו ההתנגדויות ראויות, יוטמעו בתוכנית המתאר. בנוגע לגודל השלטים שהוצבו, עיריית כפר סבא הציבה שילוט ברחבי העיר, עם זאת, לאור פנייתו של מר כהנא, הועבר הנושא לבדיקה מול היועץ המשפטי של הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. טרם התקבלה תשובתו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר