משאית חוסמת את היציאה מהחניון
משאית חוסמת את היציאה מהחניון

המשאיות פורקות סחורה במדרחוב, והבקרים של הדיירים ברחוב הכרמל הפכו לסיוט

משאיות שמגיעות לפרוק סחורה, בין השאר בבית הקפה שבמדרחוב ירושלים, חוסמות כמעט מדי בוקר את החניון הפרטי של הדיירים

פורסם בתאריך: 28.6.18 08:22

דיירי הבניינים ברחוב הכרמל 16 ו-18 בכפר סבא מתלוננים על כך שמשאיות חוסמות כמה פעמים בשבוע את היציאה והכניסה של החנייה הפרטית שלהם. החנייה, ששייכת לכ-15 בעלי חניה בטאבו, גובלת בחנייה ציבורית. נהגי המשאיות, שפורקות סחורה לחנויות סמוכות ולבתי קפה, עוצרים תכופות מול השער האוטומטי, בעיקר בין השעות שבע לשמונה בבוקר. בשעה הזו רוב הדיירים יוצאים לעבודה או לפזר את הילדים בבתי הספר ובגנים, ונאלצים לדבריהם להמתין דקות ארוכות עד שהנהגים יואילו להזיז את רכבם.

בעלות קפה מדרחוב, יעל סער וזוהר גבאי, שהמשאיות פורקות סחורה בין היתר גם לעסק שלהן, מודות שאירועים כאלה מתרחשים מפעם לפעם, אולם אין ביכולתן לעשות דבר בנושא. "לנו אין קשר לרכבים שחונים בשטח החניון הציבורי", אומרת סער. "אם למישהו יש בעיה הוא מוזמן לפנות לעירייה". בעירייה אומרים כי "לא התקבלו כל קריאות בנושא". עם זאת הם מציינים כי "מתבצעת באזור פעולות אכיפה יזומות באופן יומיומי".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

נציין שבין חלק מדיירי הבניינים לבין בעלות בית הקפה מתנהל סכסוך ארוך ומחלוקת באשר לשימוש בשטח שמתחת לקשתות, הקולונדה, סכסוך שמתברר בבית המשפט שצפוי לתת את פסיקתו בנושא בחודשים הקרובים. בכוחן של בעלות בית הקפה, טוענים חלק מהדיירים, למנוע מנהגי המשאיות לחנות מול שער החנייה הפרטית שלהן.

"לא ברור לי למה העירייה לא מציבה שם פקח באופן קבוע, או מצלמות", אומרת אחת הדיירות, "אני גרה פה כבר תשע שנים ופשוט אין לי יותר כוח. אני בחורה צעירה, ובסוף יוצא כאילו אני תושבת נודניקית כי אני כל הזמן מדווחת על הבעיה למוקד 106 ולא נעשה כלום. אני פוחדת שיום אחד ידקרו אותי בגלל שאני מעירה לנהגי המשאיות שמגיעים לפחות שלוש פעמים בשבוע. ואלה לא רק המשאיות. בימי שישי אנשים באים לבית הקפה, מחנים מול החנייה עם וינקרים דולקים, ואני צריכה לחכות עד שיקנו מה שהם רוצים ויסיימו לשלם. בסוף אאלץ להגיש תלונה במשטרה נגד הנהגים, נגד העירייה וגם נגד בעלות בית הקפה".

תושב אחר מספר: "בית הקפה הזה פונה למגרש החנייה של הבניין. יש לנו חניה עילית עם יציאה לחנייה הציבורית. יש שם מעטפה – איקס צבוע על המדרכה עם ריבוע מסביב כדי שלא יחנו מול השער. באות לשם משאיות, בעיקר בשעות הבוקר, חונות ופורקות סחורה. בהתחלה זה היה רק בית קפה ואז היו פחות משאיות, אבל אולי עם שינוי התפריט במקום באות יותר ויותר משאיות. יצא לי לא פעם לחכות מול השער במשך דקות ארוכות עד שיזוזו. פעם אחת המשאיות התנגשה במחסום ושברה אותו".

סער מסרה בתגובה: "יש פה חניון ציבורי על הבניין של הדיירים, שחונות בו המון מכוניות ומשאיות לכלל בתי העסק. לי אין קשר לרכבים שחונים בשטח החניון הציבורי ואם למישהו יש בעיה מוזמן לפנות לעירייה. אני לא נותנת להם רישיון נהיגה. אני יכולה לבקש בצורה יפה ומכובדת לא לחנות מול השער, שהוא שער היציאה לרכבים שחונים בחניון הפרטי, אבל לא יותר מזה. מעבר לזה יש פיקוח, משטרה ובית משפט".

 

אתן אומרות לבעלי המשאיות לא לחנות שם?

"אנחנו, כבר מכוח ההרגל, בכל פעם שאנחנו רואות כל רכב, ולא משנה של מי, אנחנו אומרות לו 'חבר, אתה חוסם את השער, השכנים כבר עצבניים, תחנה יותר רחוק'. גם לי יש רכב בחניון הפרטי וגם כשאני צריכה לצאת אני מחכה עשר או 20 שניות עד שמישהו עושה רוורס".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מבדיקה שנערכה במוקד העירוני עולה כי לא התקבלו כל קריאות בנושא זה. עם זאת, יש לציין כי עיריית כפר סבא מבצעת באזור זה פעולות אכיפה יזומות באופן יומיומי, ותמשיך לעשות זאת באופן סדיר. אנו מזמינים את התושבים לפנות אלינו במוקד 106 ואנו נעניק שירות בכל עת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר