הבניין בתל חי 62. צילום הדיירים
הבניין בתל חי 62. צילום הדיירים

"אנשים סובלים מבחילות, מכאבי ראש": הדיירים נכנסו לדירות החדשות, ומאז חיים בסרחון של ביוב

בתאגיד המים פלגי השרון מנסים לאתר את מקור הסירחון, בינתיים ללא הצלחה: "נמשיך ללוות את הנושא עד לפתרון"

פורסם בתאריך: 5.7.18 17:13

מאות דיירים בבניינים החדשים ברחוב תל-חי 60 ו-62 בכפר סבא סובלים, מאז נכנסו להתגורר בדירותיהם החדשות לפני כחודש וחצי, מריחות עזים של ביוב. לטענת ועדי הבתים חיי הדיירים הפכו לבלתי נסבלים ועוגמת הנפש שלהם גדולה. בתאגיד פלגי השרון מאשרים את דבר הריחות, אך טוענים כי הביוב הסמוך נשטף וכי כרגע אין בעיה בצנרת הציבורית. "המצב עדיין בלתי נסבל", אומר אחד הדיירים. "כשאתה הולך בבית ומריח ביוב, אין יותר גרוע מזה".

את הבניינים בנתה חברת ברוש ניר עבודות הנדסה ובניין. לאחרונה נכנסו 43 משפחות לגור בהם – 21 בבניין הראשון ו-22 בשני. "מאז שנכנסו לבניין מספר גדול של דיירים מריחים ביוב בשעות שונות של היום, בחדר המדרגות, בחדרים או בכניסה לבניין", מסביר אחד הדיירים. "פנינו לנציגי הקבלן ולמנהלי העבודה שלו, שטענו שהריחות יכולים להגיע משני מקורות שונים: האחד מתוך הבניין, ובזה הם טיפלו. הם קראו לזה 'חבלי לידה של בניין חדש', כשעדיין אין מים בסיפון שיעצרו את ריח הביוב. המקור השני הוא פתחי הביוב שבחזית הבניין, שהם באחריות תאגיד פלגי השרון. לאחר שאנשי התאגיד ביקרו במקום נאמר לקבלן שככל הנראה מדובר בבעיה שהפתרון שלה יקר ולכן כרגע הם ממתינים. אני חייב להבהיר שאין שום טענה כלפי הקבלן ושלא ישתמע כך אפילו ברמז. הבעיה היא אצל העירייה והתאגיד שעדיין לא פתרו את הבעיה. אנחנו פשוט סובלים, אי אפשר להמשיך לחיות ככה".

מה זאת אומרת סובלים?

"אנשים סובלים מבחילות, מכאבי ראש. אם זה יימשך אני מאמין שיהיו בעיות בריאות נוספות. התחושה היא שהעירייה לא ממהרת לטפל בדברים. אולי יש להם סדרי עדיפויות אחרים, אבל כמי שמשלמים הרבה ארנונה אנחנו מצפים שהעירייה תרים את הכפפה. יש פה מאות דיירים שסובלים. אני יליד כפר סבא ומאוד נאמן לה ואני מצפה שהעירייה תדאג לי".

הבניין בתל חי 62. צילום הדיירים

הבניין בתל חי 62. צילום הדיירים

דייר אחר אמר לצומת השרון: "הקבלן הגיע עשר פעמים, בשיא הסבלנות, ואמר שהבניין תקין. אבל נראה לי שגם בעירייה לא מבינים מה הבעיה. אתה יושב בתוך הדירה, ובטח במרפסת, וכל הזמן יש ריח של ביוב בלי הפסקה. 90 אחוז מהזמן אתה מרגיש שאתה חי בתוך מזבלה. שילמנו על בית ממיטב כספנו ואנחנו רוצים לשבת בנחת בחוץ וליהנות, ולא יכולים. הילדים ספונים בחדרם עם מיזוג אוויר".

אחד ממנהלי החברה הקבלנית הסביר: "את הבעיות שעלו מהבניין תיקנו. תיקנו גם תקלה נוספת בחוץ. היינו שם, והיו לנו את הכלים והחומרים, אז כבר סידרנו. אם אתה שואל אותי, העירייה פועלת פה בצורה מאוד עניינית. במה שצריך לטפל היא טיפלה".

אבל הדיירים מתלוננים שהריחות עדיין קיימים.

"בבנייה חדשה בצינורות שעוד לא עברו בהם מים, חלק מהאנשים לא מבינים ורצים להאשים את העירייה, אין מים עומדים שם ואז מקבלים ריח. זה חלק מחבלי לידה של בניין".

מתאגיד פלגי השרון נמסר בתגובה: "הנושא הועבר לידיעתנו וטיפולנו בשבוע שעבר. אנו מבצעים הליך לבדיקת התלונות על ריח שהתקבלו, ולאחר מכן נפעל ככל שהדבר באחריותנו לטיפול בעניין. יצוין כי ביצענו שטיפה מונעת ובדיקות ראשוניות נוספות ביומיים האחרונים. נכון לרגע זה לא איתרנו בביקורים שערכנו בעיית ריחות עדכנית במקום או בעיה כלשהי בצנרת הציבורית. אנו נמשיך ללוות את הנושא עד לפתרון".


הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    אפשר לאתר את הבעיה:
    1. לאטום דירה ליום שלם ולבדוק אם יש ריח.
    אם יש ריח הבעיה מגיעה דרך הביוב של הדירות.
    אם אין ריח הבעיה מחוץ לדירות.
    2. אם יש ריח בתוך הדירה, לסגור את כל חורי הניקוז בפקקים ולבדוק, לאחר איורור אם נוצר ריח מחדש.
    אם נוצר עוד ריח מחדש ויש מחסום מים באסלה יכול להיות שהלחץ בצינור הביוב גדול מהמותר, כמו שהיה בבית הספר גולדה (הקו מגולדה הועתק לתל חי).

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר