רוזי נוימן צילום עיריית כפר סבא
רוזי נוימן. צילום עיריית כפר סבא

אגף הרווחה בכפר סבא עובר מהפכה דיגיטלית, ו-11 אלף מטופלים הפכו ל"לקוחות"

רוזי נוימן קיבלה את מינוי הקבע כמנהלת האגף, ומספרת על המהפכה שאמורה לשפר משמעותית את השירות שנותן האגף לתושבים

פורסם בתאריך: 8.7.18 18:23

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן, העניק לאחרונה תעודת הוקרה לאגף לשירותים חברתיים קהילתיים בעיריית כפר סבא, על עמידה ביעדי הרפורמה להקלה במימוש זכויות לאזרחים. האגף עמד ביעדי המעבר לעבודה בסביבות טכנולוגיות מתקדמות, כשהעביר 8,500 תיקים של תושבים הרשומים באגף לתיקים ממוחשבים. מנהלת האגף, רוזי נוימן, אומרת שהעברת התיקים הפיזיים אל המחשב היתה הזדמנות לעבור על התיקים ולהתאים תוכנית טיפולית לתושבים שלא היתה להם כזו, בהתאם לצורך.

נוימן עומדת בראש האגף כממלאת מקום מזה כשנתיים. לפני כשבועיים קיבלה את המינוי הקבוע שלה, והיא זו שאחראית על מהפכת השירות באגף. היא בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית והתחילה לעבוד בכפר סבא כשהיתה סטודנטית, עם ילדים במצבי סיכון. בהמשך גם ניהלה את המחלקה לטיפול באוכלוסייה צעירה בעיר.

"מה שאצלנו עומד מעל הכל זה לתת שירות מיטבי לכל אדם, בסטנדרט הכי גבוה, לחשוב על מענים ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה", היא אומרת לצומת השרון, "קיבלנו תעודה על עמידה ביעדי הרפורמה שכל מטרתה היא לשפר את היכולת לתת שירות מיטבי לתושב. עד היום לא היו אמות מידה אחידות לכל עובד ועובד. מהיום זה משתנה. כל עובד סוציאלי שפוגש את הלקוח שלו מחויב בסטנדרט גבוה והמעבר הזה גם מאפשר לי, כמנהלת, זמינות אל התיקים ואפשרות לפקח שאנחנו עומדים בסטנדרט שקבענו ומאפשר גם ללקוח לעקוב אחרי הטיפול בתיק שלו".

מי קובע את הסטנדרט?

"הסטנדרט נקבע על ידי המשרד שמחייב אותנו לעמוד בו. אם לפני המעבר היו לנו 11 אלף מטופלים, לאחר שבדקנו את כל התיקים גילינו שלא לכולם הייתה תוכנית טיפולית מוגדרת ולא כולם טופלו אינטנסיבית. העובדים שלנו מיחשבו בעצמם את כל התיקים שבטיפולם, אבל זה לא מסתכם רק בהעברת התיק מהקרטון למחשב אלא בקביעת תכנית טיפולית מוגדרת ורשומה שגם מגדירה יחד עם המטופל את התוצאה אליה אנחנו רוצים להגיע".

כמה זמן לוקח תהליך כזה?

"יחסית עשינו את זה די מהר. כל עובד עבר הכשרה בטרם התחיל בתהליך. אם לוקחים את התהליך מהתחלה אז משהו כמו חצי שנה. אני חוזרת ומדגישה שזה שם אותנו במקום גבוה מבחינת חדשנות ואני בהחלט גם רואה את השינוי. הרפורמה מדברת על זה שאנחנו כבר לא מדברים על מטופלים אלא על לקוחות. במובן הזה אנחנו הופכים להיות נותני השירות הכי טוב שאנחנו יכולים. כלומר, זה לא רק  הישג טכנולוגי אלא מקצועי ושירותי. כשאדם לא בטוח שאנחנו ניתן את הטיפול הטוב ביותר, הוא מפסיד פעמיים – הוא נשאר עם תפישה לא נכונה לגבינו וגם לא נעזר בנו. אנחנו מנסים למנוע מאנשים להגיע למצב משברי. אנחנו רוצים שהם ישארו איתנו ויראו בנו אנשי מקצוע שנותנים גם טיפול, גם תמיכה וגם ייעוץ ותיווך, כדי למקסם את הזכויות שהם יכולים לקבל בכל שירות ושירות".

נשמע נהדר, יש עוד מה לשפר?

"תמיד יש מקום לשיפור. אני יכולה לספר לך שבלי קשר לכל זה יצרנו תוכנית אב לאוכלוסייה המבוגרת מתוך הבנה שיש לנו 22 אלף תושבים ותיקים – מספר שלא היה בעבר. העיר גם קולטת תושבי חוץ ותוחלת החיים מתארכת. אנשים רוצים להיות פעילים וזה דורש מאתנו לפתח להם שירותים. אם פעם היו הרבה יותר אנשים עם מוגבלויות, או קשישים שהולכים למוסדות, כעת המגמה שלנו היא להשאיר את האנשים האלה בקהילה".


הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר