פארק כפר סבא. צילום עזרא לוי
פארק כפר סבא. צילום עזרא לוי

העירייה התקפלה: הפארק העירוני לא ייסגר בערב תשעה באב

שלט שהוצב בכניסה לפארק בישר לתושבים על סגירתו. הבוקר, ובין השאר לאחר שעילאי הרסגור איים להקים משמרת מחאה במקום, הודיעה העירייה שלא תסגור אותו

פורסם בתאריך: 16.7.18 08:42

עיריית כפר סבא החליטה שלא לסגור את הפארק העירוני ביום שבת הקרוב (21.7), ערב תשעה באב, כפי שהתכוונה לעשות.

נציין שעל שלט שהוצב בימים האחרונים בכניסה לפארק, נכתב: "מבקרים יקרים, ערב תשעה באב יחול במוצ"ש, 21 ביולי 2018. הפארק העירוני ייסגר בשבת בשעה 18:00 וייפתח ביום ראשון, 22 ביולי 2018, כרגיל. בברכה, מינהלת הפארק". עם זאת, בתגובת העירייה לשאלת צומת השרון מדוע החליטה לסגור את הפארק, למרות היעדר סיבה חוקית לסגירה, ענתה העירייה: "עיריית כפר סבא לא תסגור את הפארק העירוני בערב תשעה באב". יחד עם זאת, העירייה לא הסבירה מה גרם לשינוי בהחלטה.

נציין שחוק איסור פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב, תשנ"ח-1997, שמכוחו נסגרות מסעדות, בתי קולנוע וכיוצא בזה בערב תשעה באב, מפנה לחוק רישוי עסקים בו מפורטים בתי עינוגים ככאלה שהם "הצגות של תיאטרון או קולנוע, קונצרט, דיסקוטק, מופעי מחול, ריקודים, קברט, קרקס, משחק או ספורט, וכל עינוג כיוצא באלה, בין שהם בתמורה ובין שלא בתמורה, למעט הרצאה או ויכוח שמטרתם העיקרית היא חינוכית…".

השלט שהוצב בכניסה לפארק

"אין שום סיבה, לא חוקית וגם לא דתית, לסגירת הפארק בערב תשעה באב ולא ברור מדוע עיריית כפר סבא סוגרת אותו, ולא בפעם הראשונה", אמר אתמול חבר המועצה מסיעת מרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור, המתמודד על ראשות העיר, לפני שידע שהתקבלה החלטה הפוכה, ואחרי שאיים להקים משמרת מחאה מול הפארק, "בעבר כבר העלתי את הנושא לדיון במועצת העיר, וההסבר שקיבלתי הוא שהפארק נסגר בערב תשעה באב כדי לאפשר לשומרים של הפארק לא לעבוד באותו יום. כיום כבר אין שומרים בפארק, אז מדוע ממשיכה העירייה לסגור אותו במועד הזה? ביקור בפארק אינו 'עינוג', וקרוב לוודאי שגם תושבים דתיים היו שמחים להשתמש בו, כמקום שקט שמאפשר הגות ומחשבה, גם בערב תשעה באב". בפוסט שפרסם בפייסבוק, התחייב הרסגור כי "כשאבחר אפתח את הפארק בתשעה באב, תוך כיבוד כל תושבי העיר. זאת התחייבות".

הבוקר, כשהתבשר שהפארק יישאר פתוח בערב תשעה באב אמר הרסגור: "מדובר בניצחון של החיים החופשיים שלנו בכפר סבא, ואני שמח שלאחר שנים של פעילות בנושא, גם במועצת העיר וגם מחוצה לה, שנת הבחירות העירה סוף סוף את הנהגת העירייה מתרדמתה. הציבור הכפר סבאי הוכיח שהוא לא ייתן לפגוע באורח חייו ולא יאפשר צעדים הזויים כמו סגירת פארק ללא שום סיבה חוקית או אפילו דתית".

עילאי הרסגור הנדין

עילאי הרסגור הנדין

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאחר התייעצות ובחינת הנושא החליטה עיריית כפר סבא לפתוח את הפארק בערב ט' באב כפי שנהוג בשאר הגינות הציבוריות והפארק הנוסף בעיר. יש לציין כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם רבני העיר שנתנו אישורם לכך, ולאחר בדיקת הנושא אל מול ערים נוספות, ביניהן: רעננה, הוד השרון והרצליה שנוהגות אף הן לפתוח את הפארקים והגינות הציבוריות ביום זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אראלה כץ

    למה הכותרת היא "מתקפלים"? למה לא "קשובים"? "שומרים על פתיחות"? ואני מצביעת מרץ בבחירות הארציות. אבל לא יכולה לסבול את השיח הציני נגטיבי במסווה של צידקני.

  2. שרון

    כי קשובים ושומרים על פתיחות זה אם הם מלחתכילה לא היו סוגרים את השער שהרע אין כל סיבה לנעול שערי םארק עירוני בשום יום בשנה אבל הם לא וחכן הביטוי התקפלו הטא הנכטן לאחר שקעבחו מכתבע מחאה גם מרזרחים כמוני למשל וציינתי במםורש את שמו של צרפצי כמי שענה לי לפני שנה תשובה מטופשת ואיימנו חעשות פעילות חברתית מול השער הסגור הנה הם התקפלו

  3. מלכה לאופר בצום

    מדינת כפיה דתית. תחום קצת לייצמן. יש לך על מה לצום.
    תמונות נעריי האורגיה מנאפה… יש לכם על מה לכפר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר