לג בעומר. צילום אילן-אסייג
לג בעומר. צילום אילן-אסייג

"נעשה את כל מה שנדרש כדי לעבור את הלילה בשלום"

ההורים, הכבאים, המשטרה והפעילים למען בעלי חיים מגבירים כוננות לקראת ל"ג בעומר

פורסם בתאריך: 11.5.17 12:18

עיריית כפר סבא התירה לתושבים לקיים מדורות ל”ג בעומר בשטחים מוגדרים ברחבי העיר במשך לא פחות מארבעה ימים. המועדים בהם תתאפשר הדלקת המדורות בכפר סבא הם 11-10 במאי (רביעי וחמישי השבוע) וכן בימים 14-13 במאי (ימים שבת וראשון בשבוע הבא).
הורים לתלמידי בתי הספר בכפר סבא, שמארגנים את המדורות, פועלים כדי לקיים מדורות שכבתיות, מתוך מטרה לצמצם את זיהום האוויר שנגרם כתוצאה מעשן המדורות. יו”ר הנהגת ההורים, בלה מסיקה, אמרה השבוע כי “המדורות הן באחריותם המלאה של ההורים, ואנו מבקשים שההורים ילוו את ילדיהם למדורות .אנו מבקשים לשמור על ההנחיות שהעירייה הפיצה כדי להימנע חלילה מפגיעה בילדינו. חשוב שנשמע להנחיות ולכללים”.
ואכן, עיריית כפר סבא הפיצה בקרב הורי תלמידי בתי הספר והגנים, וכן פרסמה באתר האינטרנט העירוני, מפה ובה מוגדרים 14 אזורים ברחבי העיר שבהם ניתן להדליק מדורות. ההורים יקיימו את המדורות בימים השונים שבהם העירייה איפשרה את הדלקת המדורות. יו”ר ועד ההורים בבית הספר סורקיס, אתי בוים, אמרה: “אנחנו חילקנו את מפת העיר להורים והמדורות שלנו יהיו שכבתיות. אנחנו מסבירים לילדים על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה ולכן בשנים האחרונות אנחנו מקיימים מדורות שכבתיות”.
חלק מהכיתות בבית הספר רמז בכפר סבא יחגגו את ל”ג בעומר באופן מסורתי, סביב המדורה, וחלקן בחרו דרך אחרת לחוג את החג באופן יצירתי. יו”ר ועד ההורים בבית הספר, יפעת מרי: “ישנן כיתות אצלנו בבית הספר שהחליטו, לשמחתנו, לקיים אירוע ללא מדורה ובאמצעות הפעלות מיוחדות שיש בהן אלמנט של אש, כמו להטוטנים או הכנת פיתות על הטבון. היה לנו חשוב שהילדים בכל זאת יחוו את החוויה של האש בל”ג בעומר כי זה יוצר זיכרונות יפים ונעימים, ולכן חשבנו על הפעלות שמשולבת בהן אש, כאשר חלק מהכיתות בבית הספר כן יקיימו מדורות. מאחר ואנחנו בית ספר ירוק, הנהלת בית הספר ביקשה גם מההורים ומהילדים להשתמש בכלים רב פעמיים כדי לא להשאיר סביבה מלוכלכת, והכל כדי לשמור על איכות הסביבה”.
ביום ראשון, 14 בחודש, אמורות להתקיים רוב המדורות בכפר סבא (זאת בעקבות החלטת שר החינוך נפתלי בנט להזיז את חופשת ל”ג בעומר מיום ראשון ליום שני, מחשש לחילול שבת) וכוחות שונים ברחבי העיר מתוגברים בהתאם. זו השנה השמינית שבין המדורות יסתובבו מתנדבי סיירת לילית המורכבת מסיירות הורים, מתנדבים, אנשי חינוך ועובדי נוער. הסיירת הזו אמורה לעבור בין המדורות עד השעות הקטנות של הלילה על מנת לשמור על ביטחון הילדים והנוער. ביום ראשון בערב אמורה הסיירת לצאת לפעילות עם 120 מתנדבים, 40 מתוכם הם הורים הפעילים בסיירת ההורים העירונית או הורים שבחרו לקחת השנה חלק בסיור. פעילות זו, מתקיימת בשותפות כלל הגורמים העירוניים כמו תכנית עיר ללא אלימות, הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, סיירת ההורים, השיטור העירוני, ארגון איחוד הצלה, המחלקה לנוער וקהילה בעירייה וגופים נוספים. “אנחנו פרוסים על פני כל העיר ורוצים להגיע לכל המדורות, כאשר המטרה היא לאתר ילדים ונוער במצבי סיכון, וכמובן לצמצם אותם”, אומרת שרון ג’ורג’, מנהלת תוכנית עיר ללא אלימות בכפר סבא, “הנוכחות של כלל הכוחות בסיירת מוכיחה את עצמה כמפחיתה את אירועי האלימות, ואנחנו נעשה את כל מה שנדרש כדי לעבור את הלילה בשלום”.
הסיירת תצא בשעה 22:00 ממרכז הנוער העירוני ותתחלק לשישה צוותים, כאשר כל צוות יהיה אחראי על אזור מסוים בשכונות המזרחיות, בשכונות הירוקות, במרכז העיר ובשכונות המערביות. צוותי הסיור יעברו תדריך מסודר בו ירכשו כלים לקיום שיח עם בני נוער, תדרוך בטחון ועזרה ראשונה, כמו גם תדרוך לגבי איתור פגיעה בבעלי חיים.
רונית רמז, יו”ר עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות, מגייסת בימים אלו מתנדבים שייצאו לסייר בין המדורות במטרה למנוע התעללות בבעלי חיים בזמן הדלקת המדורות. “החשיבות של מניעת התעללות בבעלי חיים היא ברורה”, אומרת רמז, “ל”ג בעומר, לצערי הרב, לעיתים מנוצל כדי לפגוע בבעלי חיים והמטרה שלנו היא לעורר את המודעות של הציבור ושל בני הנוער לנושא הזה. מכיוון שבאותו ערב יש סוג של התכנסות של בני נוער, והיום הזה מתאפיין בדברים שאנחנו פחות רואים אותם ביום יום, אז אנחנו מקפידים לפקוח עין בנוגע להתעללות בבעלי חיים גם במהלך ערב זה”. רמז, מזמינה אנשים שמעוניינים להתנדב לפעילות ליצור עם העמותה במספר הטלפון 054-3389490 ואת הציבור לפנות לעמותה במקרה שבו ידוע להם על התארגנות של פגיעה בבעלי חיים.
גם כוחות כיבוי האש בכפר סבא יהיו בכוננות מוגברת. אלי פילו, סגן מפקד תחנת כיבוי האש בכפר סבא, מספר שכשעה לפני הדלקת המדורות, ב־19:00 בערב, ייצאו צוותי כיבוי שיסיירו בכל העיר. “אנחנו מתגברים את התחנה בעוד צוותים ועושים סיורים בשעות שבהן מדליקים את המדורות כדי לוודא שהן לא גבוהות מדי, ושאנשים לא הדליקו מדורות בצמוד למבנים, למכוניות או לעשבייה, וכמובן כדי לקצר טווחי תגובה כי יש הרבה התקהלות. ל”ג בעומר הוא חג מיוחד במינו והיום היחיד בשנה שבו אנחנו מרשים להדליק אש במרחב הציבורי, אך כמובן תוך שמירה על כל כללי הזהירות”.
גם למחרת, יום שני, יתוגברו הכוחות בתחנה. “עד השעה 12 בצהריים ביום שני, צוותים שלנו ייצאו לשטח ויסגרו פינות. הם יוודאו שכל המדורות כובו באופן מלא, כמובן כדי לשמור על הבטיחות”, אומר פילו.
גם במשטרה נערכים לל”ג בעומר. “כחלק מהיערכות תחנת המשטרה בכפר סבא לאירועי ל”ג בעומר, תתוגבר נוכחות שוטרים וסיורי ניידות משטרה באזורים המיועדים”, מסרה המשטרה, “בנוסף, שוטר יפעל בצמוד לניידת כיבוי אש על מנת לתת מענה מיטבי ככל הניתן לאירועים משולבים”.
במד”א מתכוננים, בין השאר, לעלייה במספר האנשים הסובלים ממחלות ריאה שיפנו לקבלת טיפול רפואי בעקבות העשן. ממד”א נמסר: “אנחנו ממליצים לכל הקשישים ולאנשים חולי לב וריאות לסגור חלונות. חשוב להבהיר שהדלקת מזגן ביום זה מזיקה, משום שהוא שואב את האוויר מבחוץ, ומומלץ לסגור את החלונות ולהדליק מאוורר במקום”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר