שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

הישג לאזרחים למען אוויר נקי: הקנס על הבערת פסולת 224 אלף שקלים

הכנסת אישרה השבוע את התיקון לחוק שמירת הניקיון שיזמו פעילי העמותה: "צעד חשוב בדרך למיגור תופעת שריפות הפסולת בישראל"

פורסם בתאריך: 19.7.18 09:35

הכנסת אישרה ביום שני בקריאה שניה ושלישית את תיקון חוק שמירת הניקיון, שהוגש על ידי ח"כ יעל גרמן בשיתוף עמותת אזרחים למען אוויר נקי, האוסר על הבערת פסולת מכל סוג שהוא. החוק מאפשר הטלת קנס בסך 224 אלף שקלים על מי שיבעיר פסולת, וכפול מזה אם מדובר בתאגיד.

"ברגע זה צופים בנו עשרות אלפי תושבים שמחכים לחוק הזה כדי שיוכלו סוף סוף לנשום אוויר נקי", אמרה גרמן מעל דוכן המליאה, "הם ממתינים להצעת החוק הזאת כבר מספר חודשים. זו אחת הדוגמאות של הצעת חוק שנולדה מהשטח. לא אני הגיתי את הרעיון אלא התושבים שהגיעו אלי ואמרו לי: 'אנחנו סובלים מעשן. אנחנו לא יכולים לפתוח את החלונות. הילדים שלנו חולים באסטמה. החיים שלנו בלתי נסבלים'. הייתי באחת ההפגנות שלהם וראיתי שזה דבר בלתי אפשרי ובלתי ניתן לחיות ככה".

מעמותת אזרחים למען אוויר נקי נמסר: "אישור הצעת החוק לאיסור הבערת פסולת הוא צעד חשוב למיגור תופעת שריפות הפסולת בישראל. עם זאת, זהו צעד אחד בלבד מתוך שורת צעדים הכרחיים ובראשם הגברת האכיפה ומציאת פתרונות לפינוי פסולת. אנו מודים לח"כ יעל גרמן שמלווה את מאבק התושבים מיומו הראשון, וממשיכים לפעול למען זכותו הבסיסית של כל אזרח במדינת ישראל לנשום אוויר נקי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר