עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

בעירייה לא מצליחים למנות מהנדס עיר: מנהל מחלקת הבינוי מיועד לשמש ממלא מקום

באופוזיציה מתנגדים למינוי וטוענים כי מדובר ב"קפיצת שתי דרגות" עבור מיכאל זלדין. גורמים מקצועיים דווקא תומכים. ההכרעה מחר בישיבת מועצת העיר

פורסם בתאריך: 31.7.18 08:48

מועצת עיריית כפר סבא אמורה להחליט בישיבתה ביום רביעי השבוע, פחות משלושה חודשים לפני מועד הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר, אם לאשר או לא את מינויו של מנהל מחלקת בינוי ופיתוח מוסדות באגף ההנדסה המהנדס מיכאל זלדין לתפקיד ממלא מקום מהנדס העיר, במקום המהנדסת הפורשת ענת צ'רבינסקי. כמה חברים במועצת העיר העבירו ביקורת על ההחלטה וטענו כי יש למנות לתפקיד, באופן זמני עד לבחירות, את סגן מהנדס העיר, יוסי לנדאו, ולא "להקפיץ בשתי דרגות" כלשונם "עובד זוטר". מנגד, גורמים מקצועיים תומכים במינויו של זלדין לתפקיד.

על פי ההצעה לסדר היום שהגיש ראש העירייה צביקה צרפתי, תחת הכותרת "מינוי מ"מ מהנדס עיר", נכתב: "ביום 19.7.18 סיימה מהנדסת העיר את תפקידה. ועדת המכרזים שהתכנסה ביום 17.6.2018 לא מצאה מועמד מתאים ולפיכך פורסם המכרז בשנית. ביום 1.8.2018 תתכנס ועדת המכרזים למינוי עובדים בכירים לצורך קיום ראיונות אישיים של המועמדים למשרת מהנדס/ת הרשות. עד להשלמת תהליך בחירת מהנדס/ת עיר, על פי הוראות החוק יש למנות ממלא מקום למהנדס העיר שחדל מתפקידו".

בהצעת ההחלטה נכתב: "מאשרים מינויו של אינג' מיכאל זלדין, בהתאם להוראות חוק הרשויות המקומיות) מהנדס רשות מקומית (תשנ"ב 1999) – כממלא מקום מהנדס העיר כפר סבא, החל מהיום, למשך תקופה של שלושה חודשים או עד למועד מינוי מהנדס/ת עיר, לפי המוקדם מבין שני המועדים הנ"ל. בתקופה זו אינג' מיכאל זלדין יקבל לידיו את כל הסמכויות הנתונות על פי דין למהנדס רשות מקומית".

נזכיר כי מאז הודעת הפרישה של צ'רבינסקי, פורסם מכרז למהנדס עיר, אולם כל הפונים נדחו בוועדת המכרזים לפני כחודש. בישיבת ועדת המכרזים הציע חבר מועצת העיר איתן צנעני לפרסם מכרז חדש. המכרז החדש פורסם, אבל טרם נידון בוועדת המכרזים, זאת למרות הניסיון כעת למנות את זלדין לתפקיד.

לצומת השרון נודע כי גורמים באופוזיציה מתכוונים להצביע נגד ההחלטה, וכי לא ברור אם יהיה לראש העיר יהיה רוב בקואליציה כדי לאשר אותה. בישיבות המועצה האחרונות הוסרו מסדר היום כמה הצעות שהגיש ראש העירייה בנושאים שונים, מחשש שחברי הקואליציה לא יתמכו בהן.

חבר במועצת העיר אומר: "ראש העיר איבד את האמון והצעדים הנואשים שלו להמשיך ולהשלים תוכנית בניה בכל מחיר, גורמים לכך שאף בעל תפקיד עם כבוד מקצועי לא מוכן לקחת את האחריות ולכן גם רוב חברי המועצה חוששים לתמוך בתכניותיו, דבר שכבר מכשיל אותם זה מכבר".

גורם מקצועי המכיר את הנפשות הפועלות אמר לצומת השרון שהוא דווקא תומך במינוי: "כבר לפני שנתיים הצעתי לגורמים בעירייה את זלדין כמהנדס העיר. הוא כבר עשה את המשרה הזאת בעבר – לפני רמי ראובני הוא היה כמה חודשים ממלא מקום. הוא עצמו לא מעוניין להיות מהנדס עיר, ומוכן למלא מקום באופן זמני בלבד, למרות שאני חושב שהוא בן אדם ראוי. הוא מכיר את העיר, הוא יודע מה זה הנדסה, הוא פדנט וישר כמו סרגל והוא יכול להיות מהנדס עיר יותר טוב מכל מי שהיה עד היום. כנראה שעד היום לא מצאו בעירייה מהנדס עיר מתאים למרות שני מכרזים שפורסמו".

למה לא למנות זמנית את ממלא מקום המהנדסת יוסי לנדאו?

"אני פחות מכיר אותו ולא יודע עד כמה הוא מסוגל לקחת על עצמו את האחריות הכבדה הזאת, בטח בתקופה שבה כל אדם שני נאשם בשוחד ובשחיתות".

מה אתה אומר למתנגדים למינוי הזמני?

"מי שמתנגד לא מכיר אותו וכנראה חושש ממישהו ישר".

חברת מועצת העיר, ד"ר ענת קלומל, מתנגדת לדרך שבה מתבצע המינוי הזמני. "המצב שבו בכירים חוששים להתמנות לתפקיד, וראש העיר נאלץ להציע כממלא מקום המהנדסת אדם הקופץ בשתי דרגות מעל הבכירים ממנו, מעלה תהיות וסימני שאלה. תהליך המינוי של מהנדס עיר לתפקיד כה בכיר ורב אחריות לא יכול להיעשות באופן הזה ואנחנו לא יכולים להתמודד שוב עם מהנדס שלא נבחנו הכישורים המתאימים שלו לתפקיד בכיר כל כך. גם בפעם הקודמת למהנדסת העיר היה חסר ניסיון ניהולי רלוונטי על פי קורות החיים שלה, ולמרות זאת מועצת העיר נתנה לה הזדמנות שעלתה לעיר ביוקר, לדעתנו. אנחנו לא יכולים להרשות עכשיו התנהלות שהתכלית שלה לא מובנת לאף אחד במין אווירת סוף קדנציה".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא פועלת על פי הוראות חוק הרשויות המקומיות, שקובעות את דרישות הסף לתפקיד ואת הניסיון המקצועי הדרוש. כמו כן, קובעות כי יש למנות ממלא מקום למהנדס העיר שחדל מתפקידו וזאת לתקופה של עד שלושה חודשים, עם אפשרות הארכה, או עד שימצא מועמד ראוי לתפקיד, ולכן מוצע המהנדס מיכאל זלדין, מנהל מחלקת בינוי ופיתוח מוסדות, שהינו בעל רקורד מקצועי עשיר בתחומי ההנדסה, ועובד מוערך בעירייה מזה 23 שנים".

עוד מסרה העירייה: "נציין כי, עם הודעתה של מהנדסת העיר על סיום תפקידה, פתחה העירייה בהליך מכרז כחוק, כשוועדת המכרזים שהתכנסה לא מצאה מועמד מתאים, ולפיכך פורסם המכרז בשנית. מתוך המחויבות לעתידה של העיר והשאיפה למצוינות, ביום רביעי הקרוב, 1.8, תתכנס ועדת המכרזים למינוי עובדים בכירים לצורך קיום ראיונות אישיים של המועמדים למשרת מהנדס/ת העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר