צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

רוצים לחסוך בחשמל? אתר חדש שהשיקה העירייה יכול לעזור לכם

באמצעות הזנת נתונים במחשבון שבאתר, כמו גודל הבית, מספר הנפשות וכיווני האוויר, ניתן להביא לחיסכון של עד 15 אחוז בצריכת החשמל הביתית

פורסם בתאריך: 3.7.17 14:59

אגף איכות הסביבה בעיריית כפר סבא, באמצעות מחלקת הקיימות, השיק אתר אינטרנט שמטרתו לסייע לתושבי העיר לחסוך בחשמל. האתר, הנקרא "מחשב"ה", ראשי תיבות של מחשבון אנרגיה ביתי, מסייע למשתמשים בו לדעת מהו הדירוג האנרגטי של הבית ומהי צריכת החשמל בבית.

בהתחברות לאתר נדרשים הנרשמים להזין שישה חשבונות חשמל אחרונים, נתונים על גודל הבית ומספר הנפשות. כדי לדייק את חישוב הוצאת האנרגיה הביתית, ניתן להזין מידע נוסף כמו מספר מכשירי החשמל בבית, מספר הנורות וכיווני האוויר. לאחר הזנת הנתונים, המחשבון יציג עבור המשתמש את הדירוג האנרגטי הביתי ויציע הצעות לשיפור וייעול צריכת האנרגיה. שימוש במחשבון, יכול להביא לחיסכון של בין 15-5 אחוז בצריכת החשמל הביתית, ועל פי האתר גם לחיסכון של בין 20-10 אחוז בחשבון החשמל.

האתר הושק כחלק מפרויקט "חכמים באנרגיה" שמתקיים בכפר סבא בשיתוף האיחוד האירופי ואיגוד ערים לאיכות הסביבה המשולש הדרומי, ועל פי האתר הצטרפו לתוכנית כבר 1,000 משפחות. מטרת פרוייקט "חכמים באנרגיה" היא להביא להתייעלות אנרגטית וצמצום פליטות גזי חממה, באמצעות מערכות חכמות, וכך לתרום גם לאיכות הסביבה וגם לסייע בחיסכון בחשבון החשמל.

שלומית קיטרו, רכזת הפרויקט בעיר: "כעת, גם משקי בית יוכלו לנהל ביעילות את צריכת החשמל הביתית, לחסוך בכסף, לחנך את בני המשפחה לצריכה נבונה ולשמור על הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר