העבודות ברחוב אלי כהן. צילום נועה אזוקי
העבודות ברחוב אלי כהן. צילום נועה אזוקי

צפו: אתם הייתם מסוגלים לישון ברעש כזה?

התושבים ברחוב אח"י דקר מיואשים אחרי לילות טרופים בלי שינה, בעקבות עבודות תשתית המתבצעות מתחת לבתיהם

פורסם בתאריך: 13.8.18 14:58

תושבים המתגוררים ברחוב אח"י דקר בשכונת אלי כהן בכפר סבא מתלוננים על רעש עבודות בלתי נסבל ולא פוסק ברחוב ויצמן לאורך כל הלילה – משעות הערב המאוחרות עד שעות הבוקר המוקדמות. בצילומים ששלחה למערכת צומת השרון תושבת העיר, מנהלת דף הפייסבוק מאמות כפר סבא נועה אזוגי, נראים בשני מועדים שונים כלים כבדים שקודחים, דופקים ונעים לאורך מסלול העבודות תוך שהם מקימים רעש שלא מאפשר את מנוחת הלילה.

בהקלטת שיחה עם המוקד העירוני בשעה 1:40 בלילה, מסבירה המוקדנית לאזוגי כי "מדובר בעבודות 'מהיר לעיר' (פרויקט נתיבי התחבורה הציבורית), זה ייימשך בשלוש השנים הקרובות". העבודות, אומרת המוקדנית בשיחה, מתבצעות בלילות באישור המשטרה. עם זאת, מהעירייה נמסר כי "ככל הנראה, מדובר בטעות של המוקדנית והנושא יחקר. כפי שהדגשנו בעבר, העבודות המתבצעות ברחוב ויצמן בימים אלה הינן עבודות תשתית של מפעל המים, ולא עבודות על פרויקט 'מהיר לעיר'".

אזוגי, נשואה ואם לשלושה, טוענת כי הרעש החל לפני מספר שבועות, עם הפסקות של יום-יומיים, וכי פניותיה לעירייה נענו בכך שאין מה לעשות בנידון. "הלילה ישנתי רק שעתיים", היא מספרת. "אני לא מסוגלת לתפקד, קיבלתי אישור מהבוס שלי ללכת לנוח כי הם לא עובדים מתחת לבית במהלך היום. מה שקורה בלילה אצלנו זה פשוט שישו ושימחו. הקטנה שלי, בת ארבע, התעוררה כמובן ואין דרך להרדים אותה, וכך גם האחרים. מלבד הקדיחות ורעש הכלים הכבדים, את שומעת צנרת נופלת בהד שאי אפשר לתאר, וזה כשהחלונות סגורים, התריסים מורדים והמזגן דולק. את מרגישה את זה כאילו זה בתוך האוזן שלך. פשוט לא ניתן לעצום עין לשנייה. איך אפשר לתפקד אחרי לילה כזה?".

לדבריה היא אינה מסוגלת להמשיך לחיות כך. "אני שוקלת ללכת לחפש מקום אחר לגור בו עד שיסתיימו העבודות, אולי לשכור דירה במקום אחר", היא אומרת, "אני יועדת שזה נשמע מטורף אבל אני חסרת אונים לחלוטין להמשיך לגור שם ככה אי אפשר. ועוד לא דיברנו על האבק שיש לי בכל הבית. אני כל היום מנקה את האבק. מרגיז אותי שהם עוטפים את זה במעטפת יפה. כאילו שלפתוח חלק מהכביש לא יפריע לתושבים. אגב, גם שליש משטח החנייה של הפארק שרואים בסרטון סגור והפך לארגז חול, כך שגם אין איפה לחנות".

מה את מצפה שיעשו?

"שצביקה צרפתי יזיז את עצמו וישמע את הרעש. זו בושה למי שמתיימר להקשיב לתושבים. למה עושים הסברה וכביכול התייעצות עם התושבים אם כבר התחילו את הפרויקט המחריד הזה. לצערי כך יראו חיי התושבים בחמש השנים הבאות".

כאמור, למרות ההסבר שקיבלה אזוגי במוקד העירוני לפיו מדובר בעבודות במסגרת הקמת נתיבי התחבורה הציבורית, עיריית כפר סבא הסבירה בתגובתה שמדובר בעבודות להחלפת תשתיות המים והביוב. תגובתה של רבקה הריסן, מנכ"לית מפעל המים, כפי שהעבירה עיריית כפר סבא: "מדובר בעבודות להחלפת תשתיות המים והביוב שמתבצעות בשעות הלילה וזאת על מנת להקל על עומסי התנועה במהלך היום ולמנוע חסימת כבישים. העבודות מתבצעות באישור ובפיקוח משטרתי. החלפת תשתיות המים והביוב נועדו לטובת הציבור ועל מנת להבטיח אמינות באספקת המים ושירותי ביוב לתושבי העיר. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומקווים לסיימן מוקדם ככל הניתן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החוק למניעת רעש בישראל ברור מאוד לגבי עבודות בניה
    החל משעה 20:00 ועד 7:00 למחרת חל איסור.
    יש היתר מיוחד לעבודות חד פעמיות וזה אמור להיות היוצא מהכלל.
    לפנות לעירייה עם תיעוד של תאריכים ושעות לגבי המפגע תוך ציון החוק
    להגיש תלונה במשטרה ולתעד את התלונה.
    לתעד את המפגע בצילום וידאו עם תאריך ושעה ולפנות למשרד להגנת הסביבה מחוז המרכז.
    בשלב הבא הגשת עתירה לבית המשפט עם דרישה לסעד משפטי.
    בשלב האחרון הגשת תביעה ייצוגית נגד ראש העיר אישית, נהלי המחלקות הרלוונטיים, הנדסה, איכות הסביבה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר