מודעה המזמינה לשיעור של הרב שמואל אליהו. צילום אלעד וולף
מודעה המזמינה לשיעור של הרב שמואל אליהו. צילום אלעד וולף

העירייה מימנה מודעות לקראת הרצאתו של הרב ההומופוב

רבה הראשי של צפת, שמואל אליהו, שהתבטא נגד הקהילה הלהט"בית ואף מתנגד לגיוס נשים לצה"ל, ירצה בכפר סבא. את הרב הזמינה המועצה הדתית ואת המודעות בעיר מימנה העירייה. עילאי הרסגור-הנדין: "אסור לפתוח את הדלת לקיצוניים שבקיצוניים"

פורסם בתאריך: 28.8.18 15:00

המועצה הדתית בכפר סבא הזמינה להרצאה בעיר את הרב השנוי במחלוקת, שמואל אליהו, רבה הראשי של העיר צפת. את המודעות לקראת ההרצאה שנתלו ברחבי העיר מימנה עיריית כפר סבא בעצמה.

הרב לא אחת התבטא באמירות הומופוביות ("יש טרור של להט"בים על המערכת שכופה את עצמו נגד החשיבה הבריאה"), אמירות גזעניות ביחס לציבור הערבי בישראל שבגינן אף נפתחה נגדו חקירה פלילית ("ברגע שאתה נותן מקום לערבי בתוכנו, לוקח לו חמש דקות להתחיל לעשות מה שהוא רוצה"), והוא אף נלחם בגיוס נשים לצה"ל וקרא לפיטורי הרמטכ"ל ("הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת, לא יודע מה עבר לאייזנקוט בראש").

בעיר יש התוהים האם ייתכן שהעירייה, שרק לאחרונה תמכה במצעד הגאווה בעיר, שפועלת לדו קיום בעיר ומקדמת נשים בכל תחום אפשרי – פותחת את הדלת לאדם כל כך שנוי במחלוקת.

עובר אורח שגילה את המודעה אמר: "הרב אליהו גידף את התנועה הלהט"בית, קרא לנשים לא להתגייס לצבא ואפילו קרא לפיטורי הרמטכ"ל. איך יכול להיות שהעירייה מממנת את המודעות לקראת הרצאתו – זה פסיכי. כל תמיכה באיש הזה, גם אם לא כספית, זה פשוט מטורף".

ראש המועצה הדתית בכפר סבא, הרב ששון טרבלסי, למה לקרוא להרצאה בעיר רב כל כך שנוי במחלוקת?
"כי הוא רב עיר בישראל ומכהן בתפקיד. חוץ מזה אני לא חושב שההגדרה שנוי במחלוקת היא נכונה. זה שיש חושבים שהוא הומופוב אני שומע בפעם הראשונה בחיי. כל הנקודות שהעלית נבדקו עם יועצים משפטים בטרם הזמנו אותו לעיר".

אתם בדקתם עם יועצים משפטיים?
"לא אנחנו, הדברים שלו נבדקו על ידי היועמ"ש לממשלה ומשרד הדתות. לעת עתה לא עומד כנגדו שום אישום ושום דבר אחר ואני לא רואה פסול להזמין אותו. יש ציבור בעיר שמעריך אותו על הדעות האישיות שלו ובכל מקרה לא באנו לשמוע ממנו דעות אלא תורה".

ובכל זאת, אני מתעקש על ההגדרה שנוי במחלוקת. אתה לא חושב שאתם צריכים לשקול מחדש את הבאתו?
"אם אני ואתה לא יודעים על מסקנות לגביו כנראה שהם אינם. עצם העניין, הוא רב העיר צפת, ידוע כגדול בתורה ואנחנו מזמינים את הציבור לשמוע מפיו דברי תורה. כל אחד יכול לבחור אם להגיע".

המועמד לראשות העיר עילאי הרסגור-הנדין: "לעיריית כפר סבא אסור לפתוח את הדלת לקיצוניים שבקיצוניים. מי שקורא לנשים לא להתגייס לצה"ל, נחקר בחשד להסתה והשווה את התנועה הלה"טבית לתנועה הנאצית צריך לראות בעיר כמו כפר סבא דלת סגורה, בטח ובטח שלא להשתתף באירוע שמפורסם עם לוגו של העירייה. כשאני אהיה ראש עיריית כפר סבא לא יקרו דברים כאלה. אני קורא לכל המועמדים להתעלות מעל הפוליטיקה הקטנה ולזכור שמדובר בעניין ערכי בסיסי, שנמצא מעל הפוליטיקה הקטנה, ולהתנער גם הם בפומבי ובגלוי מההופעה הזו".

המועמדת לראשות העיר מירית שקד-ברק: "מאז ומעולם היתה כפר סבא עיר פלורליסטית המכבדת את אזרחיה ותושביה, מכבדת את דרך החיים של כל אחד ואחת באשר הם. בחירת המועצה הדתית להביא לעירנו הרצאה של הרב שמואל אליהו, הידוע באמירותיו נגד הקהילה הגאה ונגד שרות נשים בצה"ל היא פגיעה חמורה במרקם החיים של העיר. יש בישראל מאות דוברים ודוברות אחרים אשר היו ראויים יותר ומתאימים יותר לעירנו ולאופיה. כפר סבא בראשותי תהווה אי של שפיות פלורליסטי אשר יאפשר חיים חופשיים וחופש בחירה לכלל תושביה".

ביקשנו את תגובת עיריית כפר סבא, אולם אלו העבירו דווקא את תגובת המועצה הדתית: "מדובר באירוע של המועצה הדתית ובשיעור תורה אותו מעביר רב העיר צפת, שהוזמן מתוקף תפקידו. אנו פועלים לאורם של ערכי חופש הביטוי והפלורליזם, ושואפים לתת את המענה הטוב ביותר לציבור הדתי בעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. לא בוחר של מר"צ

    לאן הגענו?
    איזה פשע של היום – להתבטא נגד הומולסביים!!!
    הרי זה עכשיו מעשה גרוע ביותר!
    הנה,ראש מר"צ מקומי מיד הדביק להרבה טלאי צהוב מודרני -:"קיצוני בין קיצוניים".מקווה שהרב תרצה לא רק בכפר סבא,אלא בכל הערים.

  2. אאבב

    מי שרוצה לשמוע שיבוא. לא סוד שאף אחד לא היה שמח אם הבן שלו היה הומו. די ליפה נפש..אם רוצים דמוקרטיה. פתיחות . תנו לו לדבר. למה מותר לדבר רק בעד ההומיים

  3. הלאה סותמי הפיות

    בושה וחרפה! הרב לא חושב כמוני! ולא חושב כמו רוב הציבור החילוני בישראל! והוא אפילו קרא לרמטכ"ל להתפטר!!! אני חושב שצריך להשתיק אותו ולא לתת לאף אחד לשמוע אותו!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיוק כמו שלקהילה הגאה יש זכות להתבטא ולקיים מצעדי גאוה שעולים לא מעט כסף למשלם המיסים , כגון סידורי אבטחה וחסימת כבישים כך גם לציבור הדתי יש זכות להתבטא ולאמר את דעתו , פה לא מדובר בדעות אלא בדברי תורה , אנחנו יודעים מה יחסם של הגאים לתורה אבל לנגח את העיריה בגלל מודעות ( שלא בטוח שזה נכון , ואם כן אז מה ? ) קצת בעייתי לרצות את כל הציבור , כשאחד מקבל זה בסדר מצדו אבל מה לא בסדר כששני מקבל ? המסקנה היא אחת , לא רוצים ראש עיר כזה שיעשה אפליות לטובת הקהילה שאותה מייצג , רוצים שיויון לכלל הציבור לכל גווניו .

  5. מיכאל בר נוי

    איזה שטויות! יש כאן משטרת מחשבות? האם התבטאות היא פשע? טירוף טירוף טירוף!!!!! לרגע חשבתי לתמוך בהר סגור אבל כרגע הוא הפסיד את הקול שלי תתעשתו אנשים!

  6. אחד העם

    חבורה של דיקטטורים יושבים שם ומשתיקים כל מי שלא מסכים עם דעתם, הוא קרא לבנות דתיות לא להתגייס,וברור שיצא כנגד הלהטב זה נוגד את דרך התורה וההיגיון שאותם הרב מייצג הוא מנחה דרך הלכתית….. כופרים היקרים גם בדרך שלנו אתם רוצים להתערב ?!? אולי לנהל לנו את אורח החיים ?!? קידוש מותר ?!?

  7. אמת וצדק

    אריה אברמזון, כתב מקומון אינטרנטי סוג ג'. לא כל שטות שתכתוב יכולה לקדם אותך למעלה במערכת העיתונות. איש ריב ומדון מתוסכל וריק מתוכן אישי. העיקר לנסות להשליט את הדעות הצדקניות שלך כדי שתרגיש חכם. יופי.

  8. לא מצביע של מרץ. אבל.

    לכל המגיבים. לא. אין לאף רב, בשם ריבוי הדעות, להשוות הומואים ולסביות וגם לא להפלות נשים . אין לו זכות להחזיק בדעה כזאת. מצטער שאתם נותנים לו לגיטימציה אחרי שהוא פוגע בזכויות של נשים שרוצות להתגייס לצבא ובכלל.

  9. אבלה

    אני לא רוצה בן הומו או בן דתי. זה לא משהו שיהיה קל לי לחיות איתו. אבל לבן הומו אוכל להתרגל. אבל אם הוא יתחיל להאמין בחבר דמיוני וגם לפחד ממנו. מוזררר

  10. מישהו

    לא יודע מי הפנאטיים שהגיבו מעליי (לפי הגדרה מילונית) אבל פסיכופת או אדם חשוך כמו הרב הזה לא ראיתי הרבה זמן…

    אומנם חלקנו במאה ה 21 אבל יש עדיין אנשים חשוגים כמו הרבה שטרם התקדמו מ 1565. עצוב!

  11. חיל

    טוב שכתבתם. זה רב גדול. תבואו לשמוע. אלה יהיו כנראה דברי חיזוק לחודש אלול. מה שהרב אמר בהזדמנויות שונות זה שנוי במחלוקת??? זו דעתו וגם דעתי שמצעדי הגאווה מיותרים וההורים ושניים במחלוקת. בעניין התנגדות לגיוס בנות לצה"ל, הכוונה לגיוס בנות דתיות. הן עושות שרות לאומי. אם פרסמתם את המודעה, אז תפרסמו גם את תאריך ההרצאה. השנוי במחלוקת הוא עילאי הר סגור הנדל"ן שמעוניין להתקדם במרץ הארצית באמצעות תושבי כפר סבא. אם מרץ היא מפלגה שמאמינהיי בשריון זכויות לתושבים אז פה היא חוטאת. בכפר סבא תמיד חיו בשלום וימשיכו. לעיתון שלכם אין זכות קיום כי הוא מסית. המצב הדתי לא ישתנה לרעה. זה ההפך מהדתה

  12. בן הלוי

    אתם צריכים להתבייש! הכלה וקבלת האחר לא קיימת כלפי מי שחושב אחרת מכם.. אז איזו מן הכלה זו?! יש בעיר רבים משומעי לקחו, והם גם חלק מהעיר.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעזרת ה' יתברך לא זה ולא זאת יכהנו כראש העיר בכפר סבא. אני נולדתי וגדלתי פה בכפר סבא ומעולם לא שמעתי ראש עיר שמצביע בצורה כזאת נגד רב גדול בישראל. הם צריכים להתבייש! כל אחד מהרחוב, מחליט שהוא רוצה להיות ראש עיר ואז מתחיל לפלוט שטויות מפיו כדי למצוא חן בעיני ההמונים. אנחנו יהודים ואל לנו להתבייש בדתנו וברבותינו המלומדים.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף סוף ראש העיר עושה .כדברי הרמפיין שלו. הרי לכם על חשבוננו מממן את פרסום דבר בואו של האיש הזה.
    גדולי רבני העבר מתהפכים בקברם לשמע דבריו.
    ככה זה כשהרבנות הפכה למקור לא אכזב לממונים.

  15. אסף

    חופש ביטוי הוא ליחידי סגולה בלבד… דמוקרטיה ניתנת רק לבעלי פנקס אדום… וכמובן שאת משטרת המחשבות נפעיל תמיד נגד מי שמעז לומר דעה המנוגדת לקהילה הקדושה המכונה להט"ב…
    כמה צביעות!!!

  16. אסתר דביר.כפר סבא

    מדוע תושבי כפר סבא צריכים למממן את הופעתו של האיש הזה?
    האם כך רוצה ראש העיר להצדיק את סלוגן הבחיאות שלו?האיש שעושה?
    אוי ליהדות אם אלה "רבניה"

  17. ויטלי

    הבולשביקים יוצאים מגדרם כשיש אנשים שלא מתאימים את המחשבה שלהם ע"פ הקטגוריות שלהם.
    אם יגיעו לשלטון, הם ישימו אותנו למחנות של חינוך מחדש בפקודה כפי שעשו כבר בהיסטוריה. כך הם נתנו השראה לנאצים.
    אם אתם חושבים שהם רחוקים מהנאצים, אז לא. הרי פלסטינאצים הם חבריהם הטובים.

  18. איש יהודי

    הכותרת אמיתית צריכה להיות "העריה מימנה מודעות של רב הלוחם לחיזוק המשפחה.

    הכותרת הנוכחית נוצרה בידי משפחופובים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר