כוחות הכיבוי סמוך לגן
כוחות הכיבוי סמוך לגן

צובר הגז שדלף בירוקה: המרחק מגני הילדים קטן מהמינימום שדורש משרד החינוך

הצובר נמצא 14 מטר ממבנה הגן, ו-11 מטר מהגדר. חברת הגז: "הצובר הוטמן בהתאם לתקן". העירייה: "אם ישנה חריגה יידרש בעל הצובר להעתיקו למרחק מתאים"

פורסם בתאריך: 16.9.18 08:28

צובר הגז של מתחם הקניות בי סנטר בשכונה הירוקה בכפר סבא, הסמוך לגני הילדים ברחוב אנגל ושדלף בשבוע שעבר – מה שהביא לפינויים של עשרות ילדים מהגנים –  ממוקם במרחק קטן ממרחק המינימום שנקבע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך. כך טוענים הורים לילדים הלומדים בגנים.

ואכן, מבדיקה שערכנו באמצעות מפות ה-GIS באתר עיריית כפר סבא עולה כי המרחק של צובר הגז מהקיר של מבנה הגן עומד על 14.09 מטרים. זאת בעוד שעל פי חוזר מנכ"ל "צוברים שכנים למוסד החינוך ימוקמו במרחק 15 מטרים לפחות מהמבנה הקרוב של המוסד". המרחק בין צובר הגז לגדר הגן עוד קטנה מזה – 11.16 מטרים.

מתחם הגנים ברחוב אנגל

מתחם הגנים ברחוב אנגל

את הצובר התקינה חברת סופרגז לפני יותר מארבע שנים. "איך זה שהציבו צובר גז כל כך צמוד לשער של הגן?", תוהה הורה בשכונה הירוקה. "הוא גם נמצא במרחק קטן יותר מהתקן המותר, וגם אין שום סיבה שהוא ימוקם דווקא שם, במיוחד כשמדובר בשכונה חדשה וניתן היה לתכנן את הדברים האלה טוב יותר. למיטב זכרוני, את הבי סנטר הקימו לפני הגנים, וזה אומר שהגורמים הרלוונטיים בעירייה לא עשו את העבודה שלהם היטב כשהחליטו שזה יהיה מיקומו של הגן. עכשיו צריך לשקול ברצינות את העתקתו של הצובר רחוק יותר מגני הילדים".

מוועד הורי הגנים נמסר: "ועד הורי הגנים מצפה שהתנהלות העירייה תהיה על פי דרישות הרגולציה. אנחנו עוקבים ונמשיך לעקוב אחר הנושא הזה ונמשיך לעמוד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה בעניין".

מחברת סופרגז נמסר בתגובה: "צובר הגז, הנמצא בשטח המתחם המסחרי דמרי סנטר ומשמש את צרכני הגז במתחם זה, הוטמן בשנת 2014. הצובר הוטמן בהתאם לתקן ישראל 158, הקובע את הכללים להטמנת צוברים במדינת ישראל. ההנחיות אליהן הפנת אינן מוזכרות בתקן הישראלי. למותר לציין כי התקלה שאירעה היום תוקנה על ידי טכנאי הגז של סופרגז זמן קצר לאחר קבלת ההודעה על התקלה, באופן מקצועי ומסודר ובהתאם לכל דין".

תגובת העירייה: "הנתונים אינם מדויקים, שכן על מנת למדוד מרחק מדויק יש לבצע מדידה בשטח ולא להסתמך רק על תצלום. עם זאת, הנושא ייבדק לעומק ובמידה וישנה חריגה יידרש בעל הצובר להעתיקו למרחק מתאים. חשוב לציין כי בכל נושא צוברי הגז ישנם ליקויים רבים בתפקוד חברות הגז דבר אשר אף בא לידי ביטוי בדו"ח חמור של מבקר העירייה. עיריית כפר סבא פועלת מזה מספר שנים להסדרת הנושא בתחומי העיר תוך נקיטת צעדי אכיפה כנגד חברות הגז וכי אף זכתה לשבחים בנושא זה ממבקר המדינה על פועלה".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר: "נושא תחזוקת מוסדות חינוך הינו באחריות הרשות המקומית. עם זאת תחום ביטחון במחוז ביקש מהרשות המקומית לבדוק את הנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר