הטייפון בהונג קונג. צילום איליי שלו
הטייפון בהונג קונג. צילום איליי שלו

כפר סבאי בטייפון בהונג קונג: "תקועים במלון וצופים בחפצים עפים באוויר"

איליי שלו מכפר סבא הגיע להונג קונג כדי להשתתף בתערוכת תכשיטים, ומצא את עצמו מסוגר במלון כשבחוץ משתוללת סופת טייפון בדרגה 10

פורסם בתאריך: 16.9.18 16:07

תושב כפר סבא איליי שלו, בן 25, סגור בשעה זו עם חבריו לעבודה בבית המלון מרקו פולו פרינס בהונג קונג, בשעה שסופת טייפון בדרגה 10 משתוללת ברחובות. מסרטונים ששלח לצומת השרון, שאחד צילם בעצמו והשאר רצים ברשתות החברתיות בעיר, נראה כי הנזק לעיר גדול – חפצים עפים באוויר, מנופים קורסים, אנשים שמתגלגלים על המדרכות ברחובות וחלונות של בתי מלון מתנפצים. כוחות הביטחון הורו לתושבים להישאר במקומות סגורים ולא לסכן את חייהם ביציאה אל הרחוב.

"זה נראה מפחיד, אבל אין אווירה של היסטריה כי התושבים מקרינים כל הזמן ביטחון בגלל שהם רגילים למזג אוויר כזה", מסביר שלו שהגיע להונג קונג מניו יורק עם חבריו לחברת הלוגיסטיקה בה הוא עובד, לרגל תערוכת תכשיטים שמתקיימת בעיר, "אני אישית לא מפחד למרות שאנחנו תקועים במלון וצופים בחפצים עפים באוויר דרך החלונות. זו בהחלט חוויה שונה שמעולם לא נקלעתי אליה".

איליי שלו צילום פרטי

איליי שלו. צילום פרטי

זה אחד הטייפונים הקשים שפקדו את האזור.

"נכון, אמרו שזו נראית כמו אחת הסופות החזקות שידעו פה מאז שהתחילו לעקוב. היו כל הזמן ספקולציות, לא ידעו אם זה יפגע קודם בפיליפינים, אבל עכשיו למרות שעין הסערה לא נמצאת על העיר ממש, אנחנו חשים אותה היטב ב-14 השעות האחרונות שבהן אנחנו סגורים בבית המלון".

איך מזג האוויר עכשיו?

"נראה שזה מתחיל טיפה להירגע. הבוקר היה רמה 8 עכשיו זה 10, ואני מאמין שמחר זה ירד לרמה 3. כל העיר בנויה בהתאם למזג אוויר כזה, אבל ביטלו את התחבורה, אין מכוניות על הכביש ואתמול התושבים רוקנו את הסופרים כמעט לחלוטין כי אנשים לא ידעו כמה זמן הם ייאלצו להישאר בבית. כל הרחובות מוצפים במים, העצים כמעט מתנתקים ממקומם, כל מיני דברים עפים באוויר, וזה פשוט לא נפסק שעות על גבי שעות. מעניין איך העיר תיראה כשהכל ייגמר".

מה אתם עושים בינתיים?

"מעבירים את הזמן במלון, בפגישות, בישיבות, צופים בסרטים, אוכלים".

אתה מצטער שהגעת לשם עכשיו?

"אני לא מצטער, זו חוויה שנזכור לכל החיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ערן

    מילה טובה לצומת השרון על הכתבה האותנטית, מרגיש כאיחו אחד החברים שלי נקלע לצרה. ריגשתם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר