הקרחת ביער אוסישקין. מתוך צילומי הרחפן של צביקה שורצמן (אוקטובר 2018)
הקרחת ביער אוסישקין. מתוך צילומי הרחפן של צביקה שורצמן (אוקטובר 2018)

פנחס כהנא: "חשש לפגיעה שלא לצורך בעצי יער אוסישקין". נתיבי ישראל: "היה אירוע נקודתי שטופל"

יו"ר משמר האילנות לשעבר, המתמודד כיום על מקום במועצת העיר, טוען שעודפי עפר מעורבבים עם חומר מייצב דפנות סולקו אל תוך היער ועלולים לפגוע בעצים הקיימים

פורסם בתאריך: 10.10.18 08:55

פנחס כהנא, יו"ר משמר האילנות לשעבר ומי שכיום מתמודד למועצת העיר ברשימת "כפר סבא מתקדמת" בראשות הדר לביא, מבקש מפקיד היערות הארצי לבדוק אם חברת נתיבי ישראל פוגעת שלא לצורך בעצים ביער אוסישקין, במסגרת העבודות להקמת רמפת סוקולוב. "חברת נתיבי ישראל עובדת עם ציוד מכני בשטח, מפזרת עודפי עפר מהחפירות עם חומר לייצוב הדפנות, תוך חריגה מהשטח שקיבלו ותוך פגיעה בעצים", טוען כהנא. בחברת נתיבי ישראל שללו את הטענה כאילו הם עובדים מחוץ לשטח העבודות המאושר, אך הודו כי "היה אירוע נקודתי של עודפי עפר אשר טופל".

מצילומי רחפן שהעביר כהנא עולה כי ביער נותרה קרחת גדולה. הוא כאמור חושש שעצים שלא אושרו לכריתה ייפגעו במהלך העבודות. "ביקרתי שם הבוקר (אתמול, יום שלישי, א.א)", אמר כהנא לצומת השרון, "הם חופרים שם כלונסאות לעמודים שיתמכו ברמפה שהם בונים לירידה לכביש 531, ושמים חומר לייצב את הדפנות. אחר כך מוציאים את החומר עם העפר ושופכים את זה בערימה ליד העצים. אחר כך בא טרקטור ודוחף את זה לתוך היער. ראיתי בעיניים שלי שהם עושים את זה. יש לי חשש שהעפר, שמעורבב עם אותו חומר מייצב ושסולק אל תוך היער, עלול לפגוע בעצים הקיימים שלגביהם אין אישורי כריתה. הודעתי לפיקוח של משרד החקלאות ולפקידי היערות האזורי והארצי, ומחר (היום, יום רביעי, א.א) אמור להגיע המפקח. אני מזכיר שאני לא מדבר כראש משמר האילנות כי אני כבר לא שם, ואני מזכיר שאני משתתף במרוץ פוליטי".

ממלא מקום ראש עיריית הוד השרון, יגאל שמעון, שבתחומה נמצא היער אמר: "אבדוק אם הם עובדים על פי ההיתר או שחרגו ממנו. קשה לי להאמין שכך".

כאמור, בחברת נתיבי ישראל הכחישו כאילו הם עובדים מחוץ לשטח העבודות המאושר, אך הודו כי "היה אירוע נקודתי של עודפי עפר אשר טופל. נשארו מעט עודפי עפר מסביב לעצים, אותם מוציאים ידנית ולא על ידי כלים מכניים כבדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר