אופניים חשמליים. צילום אילוסטרציה מוטי מילרוד
אופניים חשמליים. צילום אילוסטרציה מוטי מילרוד

חשיפה: שוטרי כפר סבא הונחו שלא לבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים בני פחות מ-16

לפי ההנחייה, במקרה של רכיבה מסוכנת יהיה מותר לשוטרים להוציא את האוויר מהגלגלים. בנוסף, השוטרים הונחו שלא לרשום דוחות למי שרוכב ללא קסדה והוא מתחת לגיל 18

פורסם בתאריך: 15.10.18 13:16

אתמול (ראשון) אושרה בממשלה תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ להפחתת תאונות האופניים החשמליים, ובה "הגדלת קנסות, חובת קסדה ואפוד זוהר, החרמת כלים וקורס חובה למי שאין לו רישיון נהיגה". גם השר לביטחון פנים הוציא הודעה בתחילת השבוע שעבר, שבה טען כי הבעיה העיקרית אינה היעדר אכיפה, אלא אי כשירותם של הנערים לנסוע על כלי רכב ממונעים.

אבל כעת מתברר שבמשטרה לא ממהרים לאכוף את החוק, לפחות לא מול בני הנוער: אגף התנועה במחוז מרכז – שבתחום אחריותו גם תחנת משטרת כפר סבא – הורה בשבוע שעבר לשוטריו שלא לבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטיים חשמליים, אם הרוכבים מתחת לגיל 16. הדברים עולים מהנחייה של סגן קצין אגף התנועה במחוז, רפ"ק עופר לוטן. נזכיר שהחוק בישראל אינו מתיר למי שטרם מלאו לו 16 לרכוב על אופניים חשמליים

תחת הכותרת "ריענון ההנחיה בנושא אכיפת עבירות אופניים חשמליים", הנחייה שיצאה לכלל שוטרי המחוז בתחילת השבוע שעבר, כותב לוטן כך: "דגשים לעניין האכיפה נגד קטינים, אכיפה כנגד קטינים עד גיל 16: ככלל לא תתבצע אכיפה כנגד רוכבי אופניים חשמליים וגלגינוע (קורקינט חשמלי) למי שטרם מלאו לו 16 שנה". הוא מוסיף כי "במקרים חריגים בהם הקטין רוכב רכיבה פרועה המסכנת באופן ממשי את שלומו או את שלום הציבור, ניתן לעשות שימוש בסמכות המוקנית לשוטר מכוח תקנה 134 לתקנות התעבורה ולהוציא את האוויר מגלגלי האופניים, הדבר יהיה נותון לשיקול דעתו של השוטר בשטח".

באשר לאכיפה כנגד קטינים מגיל 16 ומעלה, כותב רפ"ק לוטן, "יפעל השוטר על פי המדיניות הנוהגת למול בגיר שביצע עבירת תנועה בעת רכיבה על אופניים חשמליים, הכל כפי הקבוע בפקודה ובתקנות, למעט בעבירה של רכיבה ללא קסדת מגן – בשלב זה לא יירשם כנגד מי שטרם מלאו לו 18 שנים דוח בגין עבירה זו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ללא קשר למסמך זה או אחר, איננו נוהגים להתייחס לשאלות הנוגעות למדיניות האכיפה של משטרת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שולה

    משטרת כפר סבא מתנערת מאחראיות כרגיל.
    שוטרים שבמקום להגן על האוכלוסיה מנסים בכל דרך להקשות ולהתעלל. במקום לעשות סדר מסתכלים לצד השני
    בושה וחרפה!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוטרים אוכלי חינם שלא עושים כלום . לא מבינה למה משלמים להם בכלל משכורות ???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר