הבניין ברחוב החסידה 7 בכפר סבא, והאריחים שנשרו בחניה. צילום: באדיבות הדיירים
הבניין ברחוב החסידה 7 בכפר סבא, והאריחים שנשרו בחניה. צילום: באדיבות הדיירים

גשם של אריחים: דיירים ברחוב החסידה מתלוננים על אריחים שנושרים מחיפויי הבניינים

בשני בניינים בשכונת האוניברסיטה נשרו אריחים ובנס לא פגעו באף אדם. וזו לא הפעם הראשונה. הקבלן בתגובה: "ועד הבניין סירב לאפשר לחברה לבצע את התיקון"

פורסם בתאריך: 4.11.18 18:31

נציגות הבית המשותף ברחוב החסידה 7 בכפר סבא הגישה בשבוע שעבר, באמצעות עו"ד רם אורן, בקשה בהולה לבית המשפט השלום בתל אביב יפו, להורות למומחה בית המשפט – שמונה כחלק מתביעה שהגישו לפני כשנתיים הדיירים נגד היזם שיכון עובדים והקבלן שבנה את הבניין, אלקטרה בנייה – לאבחן תופעה של נשירת אריחים מחיפוי הבניין, תופעה שלדבריהם מסכנת חיי אדם.

עוד מבקשים הדיירים להיעזר במומחה לחיפויים כדי לקבוע מהן הסיבות לנשירת האריחים, לבצע בדיקות ככל שיידרש, להורות לנתבעות לבצע תיקונים על פי חוות הדעת ובעיקר לפרוש רשתות בהקדם האפשרי למניעת פגיעה אפשרית של אריחים נופלים בעוברים ובשבים. כל זאת לאחר שביום חמישי (25 באוקטובר) נשרו אריחים שהיו מקובעים בחיפוי הבניין מגובה רב.

בבקשה נכתב: "לא מדובר בתופעה חדשה, אלא בתופעה שחוזרת על עצמה ואירוע שכזה כבר קרה בעבר. כלומר, פעולות הנתבעת לתקן את התופעה לא צלחו… התייחסות המומחה מטעם בית המשפט הייתה שטחית, המומחה לא ערך בדיקות וקביעתו הסתמכה על בדיקה ויזואלית בלבד".

מנגד, טוענים בחברת אלקטרה בנייה שהם היו מוכנים בתוך שלושה ימים עם אריחים חדשים כדי לבצע את התיקון, אך בוועד הבניין סירבו לאפשר להם להחליף את האריחים.

הקמת הבניינים הסתיימה בשנת 2009, והם מחופים בשני סוגי אבן: בשיש גדול ובאריחים קטנים. לפני כמה שנים החלו האריחים הקטנים לנשור. "הבעיה הלכה והחמירה", מסביר יו"ר ועד הבניין, אסף מזרחי, "היא התגלתה במקביל גם בבניינים אחרים בשכונה. בסופו של דבר בחברה באו ומרחו חומר דבק חיצוני שאמור לאגד יחד את האריחים ולתת להם ציפוי כזה שאם אחד מתנתק אז האריחים האחרים מחזיקים אותו. חלף זמן וזה לא עוזר. הנפילות ממשיכות. זה יכול ליפול במרפסות, בדירת הגן, בתוך החנייה. אנשים מפחדים להיפגע. בנקודת הזמן הזו אנחנו דורשים שיחליפו את כל האריחים משום שהפתרון הזה שהם נתנו לא מוכיח את עצמו. אני מרגיש שהם עוצמים עיניים גם בעצם העובדה שלא שמו אפילו רשת ביטחון. יש כאן סכנה ברורה ומידיית".

הבניין ברחוב החסידה 7 בכפר סבא. צילום: באדיבות הדיירים

בתביעה, על סך 623,024 שקלים שהגישו הדיירים לפני כשנתיים, נטען כי בחות דעת מומחה מטעם הדיירים הוא מצא "ליקויים רבים וחמורים המהווים סטיות חמורות ומהותיות מהמוסכם בין הצדדים. הליקויים ברובם ניתנים לגילוי בעין מקצועית בלבד ובידי מי שיש לו את הידע ההנדסי הנדרש". בין השאר התגלו על פי התביעה "ליקויי אקוסטיקה חמורים, בין השאר, רעש בלתי נסבל הבוקע כתוצאה מהפעלת המעליות… תקלות חזרות ונשנות במעליות שגרמו להשבתתן, רטיבות, עובש וסדקים, פגיעה במערכת האינסטלציה והביוב".

עוד מתברר שגם בבניין הסמוך, החסידה 5, שהקימו אותם היזמים, נפלו ביום חמישי אריחים מהבניין. "קראתי להם במיידי לפרק את כל מה שמשוחרר לפני שמישהו יקבל את זה לראש", אומר יו"ר הוועד אבי טביב, "הם באו מהר והורידו את האריחים המשוחררים במיידי, אבל עכשיו יגיעו הגשמים שיחלחלו לאריחים הפתוחים ונהיה בבעיה. גם לפני שנה נפלה לי חתיכה של מטר וחצי על שני מטרים על החנייה. מאלוהים אף אחד לא עבר שם".

למה לא הצטרפתם לתביעה של בניין 7?

"אני נגד תביעות. נאמר ונתבע, נלך לבית משפט, נשלם הון תועפות לעורכי דין, היינו מוציאים בין 200 ל-300 אלף שקלים ואז היינו יוצאים בפשרה של 70-80 אלף שקלים. העדפתי לשבת על הטלפונים יום ולילה, ישבתי להם על הצוואר, אבל התיקון שהם עשו לא עזר".

מאלקטרה בניה נמסר בתגובה: "לפני כשנתיים ביצעה החברה תיקון יסודי בבניין בהתאם לחוות דעת מקצועית של מומחה לאבן. מיד עם היוודע לחברה על נפילות של אריחים ב-25 באוקטובר, הגיעו למקום נציגי החברה, הסירו את האבנים המסוכנות ודאגו להזמין אבני חיפוי חדשות. ב-28 באוקטובר, עם קבלת אבני החיפוי שהוזמנו, הגיעו נציגי החברה עם הקבלן לבצע את התיקון הנדרש. אולם, ועד הבניין סירב לאפשר לחברה לבצע את התיקון עד לרגע זה. משכך, העבירה החברה דרישה לבית המשפט שיאכוף על הדיירים לאפשר לה לבצע את התיקון הנדרש לטובת דיירי הבניין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    אלו לא הבניינים הראשונים בשכונה שזה קורה להם. מעניין למה החליטו להחליף את האריחים בבניינים אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר