בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר
בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר

תובעת שני מיליון שקל ממאיר: נפגעה בניתוח להסרת גידול סרטני, שלא הוסר

האישה טוענת כי במהלך הניתוח נגרם שיתוק למיתרי הקול שלה, ושנאלצה לעבור ניתוח נוסף כדי להסיר את הגוש הסרטני. מאיר: "כשיגיע כתב התביעה נבדוק את כל הטענות"

פורסם בתאריך: 6.11.18 18:58

פנסיונרית בת יותר מ-70 תובעת יותר משני מיליון שקלים מקופת החולים כללית, בעלת בית החולים מאיר בכפר סבא, בטענה שבמהלך ניתוח בבית החולים להסרת גידול סרטני מצווארה, היא נפגעה ונגרם לה שיתוק במיתרי הקול וכן פגיעה בבלוטת הפרתירואיד שגרמה לפגיעה קשה במשק הסידן בגוף. כעת, לפי התביעה, היא בעלת נכות של 50 אחוז לצמיתות ונזקקה לניתוח נוסף להסרת הגידול.

מהתביעה שהגישה האישה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורכי הדין דורי כספי ו-ויקי בקשי משרד כספי-סרור ושות', עולה כי בשנת 2014 חשה האישה נפיחות בצוואר ופנתה בשל כך לרופאת המשפחה שלה. בבדיקה נמצא גוש נוקשה וחלק בצוואר ימין. לאחר בדיקות התברר שהיא סובלת ממאירות מסוג קרצינומה פפילרית של בלוטת התריס והומלץ לה לעבור ניתוח. מרישומי הניתוח שעברה בבית החולים מאיר ניתן להבין כי בוצעה כריתה שלמה של הבלוטה, אולם על פי התביעה מסתבר שלא כך היה הדבר.

עו"ד ויקי בקשי. צילום אייל יצהר

מהתביעה עולה כי למחרת הניתוח היא שוחררה לביתה למרות תלונה על צרידות קשה בשל שיתוק מיתר קול ימני, כפי שנראה בבדיקה אנדוסקופית טרם השחרור. עוד היא טענה בפני רופאי המחלקה שהיא חשה בגוש בצוואר מימין ונאמר לה שזו נפיחות שתחלוף. יומיים לאחר השחרור אושפזה האישה שוב לאחר שחשה נימול בידיים ובפנים עם התכווצויות בגפיים ורמת סידן נמוכה בדם. היא שוחררה יומיים אחר כך לאחר שאוזנה על ידי תרופות אותן היא נוטלת מאז בקביעות.

כשהגיעה התוצאה ההיסטולוגית מהניתוח, התברר כי הגוש הסרטני שהוסר היה בגודל של פחות משני מילימטרים. נוכח תלונותיה על קיום גוש בצוואר, למרות הניתוח שעברה, היא הופנתה לבדיקת אולטרסאונד חוזרת ואז אובחן כי הגוש הסרטני לא הוסר. בעקבות כך, ארבעה חודשים לאחר הניתוח הראשון, נאלצה לעבור ניתוח חוזר להסרת הגוש הסרטני, הפעם בבית חולים בילינסון.

מומחה אף אוזן גרון מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי באופן בלתי סביר, במהלך הניתוח לא טרח איש למשש כראוי את הצוואר ולחפש גושים נוספים או בלוטות לימפה חשודות כפי שראוי ומקובל לעשות. זאת למרות חוסר ההתאמה בין מימדי האונה הימנית כפי שבאו לידי ביטוי באולטרסאונד לפני הניתוח ובין מימדי הבלוטה שהוצאו בפועל. המומחה קובע כי זהו הכשל המרכזי בגינו נזקקה התובעת לעבור ניתוח חוזר להוצאת הגוש הסרטני. בכל מקרה, על פי התביעה, לדעת המומחה הפגיעה במיתר הקול הימני ובבלוטות הפארתירואיד שאחראיות על מנגנון ייצור הסידן, יכלו להימנע.

האישה מבקשת שבית המשפט יפסוק לה פיצויים בגין הוצאות רפואיות, כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות נסיעה לטיפולים. טרם הוגש כתב הגנה.

מבית החולים מאיר נמסר בתגובה: "כתב התביעה עדין לא הגיע לבית החולים. לכשיגיע לידינו נבדוק את כל הטענות ונענה במסגרת ההליך המשפטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר