מפעל הדייקן באזה"ת כפר סבא. צילום: גוגל מפות
מפעל הדייקן באזה"ת כפר סבא. צילום: גוגל מפות

אחרי 80 שנה: המפעל האחרון באזה"ת עוזב את כפר סבא

מפעל "הדייקן", שפועל ברחוב התעש ומייצר בין השאר חלקים לטנק המרכבה, מעתיק את פעילותו לצפון הארץ. רחוב התעש, נזכיר, מיועד לתכנון מחדש שיכלול קומפלקס מסחרי גדול

פורסם בתאריך: 22.11.18 08:55

מפעל "הדייקן" – מפעלי מתכת לחלקי חילוף, המפעל האחרון שנותר באזור התעשייה בעיר, עוזב בימים אלה את כפר סבא אחרי שפעל בעיר במשך 80 שנה. המפעל מעתיק את פעילותו מהחלקה שברחוב התעש 4 בעיר אל המפעל של החברה בצפון הארץ, מסיבות של התייעלות. ממידע שהגיע לצומת השרון עולה כי מתוך 30 העובדים במפעל, חלקם עברו עם המפעל צפונה וחלקם פרשו לפנסיה.

מפעל הדייקן יושב על שטח פרטי של שישה דונמים הנושק לקניון ג'י. הוא מתמחה בייצור חלקים ואביזרים של כלי רכב ממונעים, בין השאר בחיבורים כדוריים, במערכת הבלמים וחלקיה, בציוד להיגוי כוח ועוד. בין השאר הם מייצרים חלקים לטנק המרכבה הצה"לי. הוא הוקם בשנות ה-40 ונרכש בשנת 1989 על ידי האחים ארז, דורון וזהר לחמן.

"נושפים בעורפנו כבר כמה שנים", הסבירו במפעל, "אנחנו המפעל אחרון שנשאר באזור, התחלנו בתקופה שזה היה אזור תעשייה נטו והיום יש שם שכנים. חשוב לומר שחלק מהעובדים עברו איתנו, אלה שרצו והיו מעוניינים ואלו רוב העובדים. חלק הגיעו לגיל מבוגר מאוד, חלקם נושקים או עוברים את ה-80, ולמרות שהבעלים הציע בטוב ליבו, הם הבינו שהם לא יוכלו לעשות את המעבר הזה אל הצפון".

נזכיר שבחודש יוני אמר מנכ"ל החברה הכלכלית של כפר סבא, אלעד קנדל, כי רחוב התעש עומד בפני תכנון חדש שיכלול אזור מסחרי גדול. "אזור התעשייה ורחוב התעש עומדים בפני תכנון ותב"ע חדשה", אמר אז קנדל, "אנחנו מקווים שבחודשים ושבשנים הקרובות התכנון יתקדם הלאה. הרעיון הוא, וזה לא יקרה בקרוב, לחדש את הרחוב ולהקים קומפלקס מרכז מסחרי גדול עם מסחר ותעסוקה שיהיו נכס מניב של העירייה. הדברים נמצאים בבדיקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברדלס

    העירייה והמועמדים לרשות העיר לא חירטטו שהם רוצים הייטק?
    נגמרו הבחירות נשארנו עם עוד מרכז מסחרי.
    בושה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר