הבית שנפרץ. צילום אריה אברמזון
הבית שנפרץ. צילום אריה אברמזון

"לא יריתי כדי לפגוע. רציתי שהם יעצרו": התושב שירה בפורץ נחקר במשטרה

הפריצה, המרדף והחקירה במשטרה: תושב כפר סבא שירה אתמול על פורצים ופצע אחד מהם בינוני משחזר את הדקות הדרמטיות

פורסם בתאריך: 28.11.18 09:20

בסביבות השעה שש בערב אתמול (ג') חזר תושב כפר סבא מ"מ אל ביתו שברחוב אברבנאל, בשכונת גאולים, מותש ומודאג מהיום הקשה שעבר עליו. היום הזה התחיל עם פריצה לביתו בשעה 10 בבוקר, כשהיה בשירותים, והסתיים בחקירת משטרה מתישה לאחר שירה ופצע את אחד משני הפורצים כשהשניים נמלטו.

מביקור אתמול בשכונה ובבית שנפרץ, התברר ששני הפורצים נכנסו גם אל דירתו של הדייר של מ"מ, שמתגורר אצלו בשכירות ביחידת דיור. "אחד נכנס לבית שלו והשני נכנס לבית שלי, כשאני לא הייתי בבית", מספר הדייר, "לקחו לי הרבה דברים, חלקם עוד לא בדקתי, הכל מפוזר על הרצפה. זה מפחיד כי זו פעם שנייה שזה קורה. פעם אחת כבר נכנסו אלי הביתה, לפני כמה חודשים, וגנבו מחשב ועוד דברים. צריך לעשות פה סורגים. האמת, אני פוחד על הילדה כשהיא נמצאת פה לבד. טוב שלא היינו בבית באותו הרגע. אני לא יודע מה לעשות, אני אוהב את המקום ונוח לי מכל הבחינות, אבל אני בהחלט שוקל לעזוב. אפילו את אוסף השעונים היקר שלי גנבו. כל הבגדים מפוזרים על הרצפה, אפילו לא בא לי להסתכל על זה".

"בשכונה הזאת נהיה משהו קטסטרופלי", מספר תושב השכונה, אמנון מוסאי, שנעצר לדבר עם מ"מ ליד ביתו, "מסתובבים פה עבריינים וחבר'ה מקלקיליה שפורצים פה כמעט מדי יום, כל יום לבית אחר. אנשים יגידו לך שהם פתאום רואים דמויות בחלונות. זה פחד אלוהים. אני בעצמי מחזיק כלב גדול מהפחד וישן בלילה עם נבוט ליד המיטה. תאמין לי או לא, בכל פעם שאני יוצא אני נועל את הדלת של חדר השינה".

מוסאי מספר על מ"מ: "אני מכיר אותו מאז שהיה ילד. הוא גר בגפו, לא נשוי ואין לו ילדים. הוא אזרח עובד צה"ל, שקט ותמים, הולך לבית הכנסת בוקר, צהריים וערב, תמיד הוא שואל לשלומנו. הוא נקלע לסיטואציה והתנהג בה בצורה שלא בטוח שאחרים היו מתנהגים כמוהו, ואני מקווה שזה לא יהיה בעוכריו. הוא בכלל היה בשירותים. הבן אדם ברח לו עם הארנק והמפתחות של הבית ושל הרכב דרך החלון".

הבית שנפרץ. צילום אריה אברמזון

רחוב אברבנאל והבית שנפרץ (משמאל). צילום אריה אברמזון

מ"מ, מה עוד לקחו הפורצים?
"ארנק ומפתחות של הבית ושל הרכב. לשכן הם גנבו הרבה דברים אחרים. רדפתי אחריו כדי שיחזיר לי את הדברים".

לאן ואיך רדפת אחריו?
"כשאני יוצא מהשירותים אני רואה אותו יוצא מהחלון החוצה, ראיתי את הפרופיל של הראש. אני עולה לרכב ורואה אותם רצים. אני עוצר כמה מטרים מהם, יורד מהרכב ומגיע אליהם ומבקש ממנו את הארנק שלי ואת המפתחות. כשהוא קלט שזה אני, הוא ישר דחף אותי והפיל אותי לרצפה, קרע לי את החולצה וברח. נפלתי על הרצפה עם הראש באספלט. קמתי ורציתי לעצור אותו אז יריתי לצד, על מנת שהם יעצרו ויתנו לי את הדברים שלי. לא יריתי לגוף שלו. רק אחר כך הבנתי שפגע בו הכדור. אני לא צלף, זה מרחק של 200 מטר. ואז הגיעו שוטרים וזה".

נבהלת?
"בטח נבהלתי, הוא יכול היה להרוג אותי במקום. שעות אחרי זה רעד לי הגוף מהלחץ ומהפחד".

למה החלטת לקחת אתך את הנשק אחריהם?
"מהפחד. רציתי שהם יחזירו לי את הדברים שלי. לא ידעתי שזה מה שיהיה. לא יריתי כדי לפגוע, אלא הצידה, רציתי שהם יעצרו. אבל אף אחד מהם לא עצר והם נעלמו. אחרי זה המשטרה תפסה אותם, אני לא יודע איפה. הם כנראה תפסו טרמפ עם איזה רכב ונעלמו קיבינימט. הדברים שלי לא נמצאו, אני רוצה לעשות חיפוש בשטח, היה שם אולי 200 שקל בארנק".

השוטרים מגיעים ו…?
"אמרו תבוא לחקירה".

מה שאלו אותך בחקירה?
"כל מיני שאלות, מה היה. סיפרתי להם מה שסיפרתי לך מה שהיה".

היה אתך עורך דין?
"בא אחרי זה עורך הדין שהבאתי, הוא אמור לטפל בדברים. אני מקווה שזה יגמר טוב, מה אני אגיד לך".

זו לא פעם ראשונה שפורצים לך פה.
"לפני פחות משנה פתחו אצלי תריס ולא נכנסו. לדייר פתחו את התריס וגנבו מחשב. הוא הגיש תלונה במשטרה. לא עשו עם זה כלום. אני מתכוון להתקין סורגים בחלונות של הבית".

הכתבה המלאה תתפרסם בסוף השבוע בעיתון צומת השרון ובאתר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר