הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018
הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018

אישור תחנת הכוח עולה לדיון בות"ל בשבוע הבא. ראשי הרשויות והתושבים נערכים למאבק

הוועדה לתשתיות לאומיות מתכנסת בשבוע הבא כדי לדון באישור תחנת הכוח ריינדיר, שני קילומטר מזרחית לכפר סבא. ראשי הרשויות והתושבים נפגשו הבוקר לישיבת חירום

פורסם בתאריך: 29.11.18 15:29

הבוקר (חמישי) התקיימה ישיבת חירום במועצה האזורית דרום השרון בעקבות ההחלטה של הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) לקיים ביום שני הקרוב ה-3 בדצמבר, דיון לאישור תחנת הכוח ריינדיר השלום (תת"ל – תוכנית תשתית לאומית – 91). בנוסף, מתכוונים בישיבה לאשר את סעיפים 77-78 לתוכנית, שמשמעותם הטלת מגבלה על אפשרות להוציא היתרים בקרקעות המיועדות להקמת תחנת הכוח קסם (תת"ל 98).

בישיבה לקחו חלק ראשת המועצה האזורית, אשרת גני גונן, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית ראש העין שלום בן משה וראש המועצה החדש של אלפי מנשה, שי רוזנצוויג, לצד פעילים במטה המאבק האזורי של התושבים. בין השאר הוחלט כי הם מתכוונים להילחם בהחלטה גם ציבורית וגם משפטית. לצומת השרון נודע כי גורמים פוליטיים באזור פועלים באופן לא פורמלי להסיר את הדיון מסדר היום. ראשי הרשויות אף מאיימים להגיש צו ביניים במקרה הצורך לבית המשפט. בנוסף תושבים מתכוונים להפגין בירושלים בעת הדיון בות"ל.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

יעל בנט-מאיר, תושבת מתן, שהיא בין התושבים שפעילים בנושא, אמרה: "אנחנו חוששים שיאשרו בישיבה ביום שני את הקמת תחנת הכוח ומהרגע שהיזם יקבל אישור, אם יקבל, יש לנו 60 יום להתנגדות. מהרגע שהתוכנית מופקדת אנחנו נתארגן משפטית כדי לפעול מול הכנסת והות"ל".

מי זה אנחנו?
"כפר סבא, דרום השרון, אלפי מנשה, ראש העין כפר קאסם, ג'לג'וליה וכוכב יאיר-צור יגאל. בנוסף אנחנו מוציאים ביום שני אוטובוסים לכיוון ירושלים ונפגין ליד המיקום של הישיבה. אנחנו נלחמים לחיות באזור השרון ואנחנו אומרים לא לתחנות הכוח שיזמים פרטיים הולכים לבנות כדי להתעשר על חשבון חיים של 350 אלף איש. אף אחד לא סופר את קלקליה שנמצאת 400 מטר מתחנת הכוח ולא את נווה ימין 750 מטר ממנה ועוד כמה וכמה ישובים נוספים. מישהו כאן התבלבל במדינה הזאת ואנחנו לא ניתן לזה לקרות".

מתי ידעתם על קיום הישיבה של הות"ל?
"ראשי הרשויות ידעו על זה כבר ביום חמישי שעבר. כשאני דיברתי גם גורמים בות"ל הם אמרו לי שהיזם הפקיד את התוכניות ואמור להתקיים דיון אבל הוא עוד לא נקבע. ביום חמישי שעבר הודיעו על דיון ובסוף השבוע האחרון יו"ר הות"ל זאב בילסקי ומי שאחראית על תחום האנרגיה המתחדשת בו"תל הגיעו לפגישה עם אשרת ורפי כדי ללמוד את הבעיות ואת הקרבה לישובים. אני אישית יודעת על זה מיום שני בבוקר. בכל מקרה, מבחינתנו הקרבה אלינו היא סכנה ביטחונית ובטיחותית, אנחנו לא מבינים איך אפשר לאשר כזו תוכנית ולא ניתן לזה לקרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר