הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים. צילום: מטה מאבק התושבים
הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים. צילום: מטה מאבק התושבים

תחנת הכוח במפגש השלום: הות"ל נתנה ליזמים 30 יום להראות "זיקה לקרקע"

ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן: "היקף הקרקע שבידי היזמים לא מספיק והם צפויים להפעיל לחצים כבדים על רמ"י כדי שתפקיע את האדמות מהמושבים"

פורסם בתאריך: 3.12.18 19:12

הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) לא איפשרה לחברת ריינדיר (סימנס) להפקיד תסקיר סביבתי, ודחתה בחודש את החלטתה באשר להקמת תחנת הכוח באזור מפגש השלום שבמועצה האזורית דרום השרון. על פי ראש המועצה האזורית, אושרת גני גונן, בדיון שהתקיים הבוקר במשרדי הות"ל בירושלים – כשבחוץ התקיימה הפגנה גדולה בהשתתפות מאות מתושבי אזור השרון – לא הצליחו היזמים "להראות זיקה מספקת לקרקע כדי לעמוד בתוכניות שהציגו".

לטענתה "היקף הקרקע שבידם לא מספיק, מאחר ואף מושב לא הסכים להעביר אדמות לטובת התחנה. לאור זאת ניתנו ליזמים 30 יום להשיג זיקה לקרקע, והם צפויים להפעיל לחצים כבדים על רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), בעלת הקרקע, כדי שזו תתחייב להפקיע את האדמות מהמושבים ותעמיד אותן לידיהם".

עם זאת טוענת גני-גונן, כי ללא אותה בעיה בירוקרטית היא בטוחה כי הוועדה הייתה מאשרת את התחנה מה שהיה מותיר להם 60 יום להתנגדויות. "לולא הפגם הפרוצדורלי הזה היו מאשרים את הפקדת התוכנית", היא טוענת, "כל משרדי הממשלה חושבים שהתחנה נמצאת במיקום טוב ושזה מה שאנחנו צריכים באזור המרכז. אם לא הייתה העתירה שלנו, ששמה זרקור על עניין הזיקה לקרקע, הם היו מעבירים את זה".

ומה טוענים היזמים?
"הם טוענים שהם ילכו לרשות מקרקעי ישראל ויקבלו את הזיקה לקרקע. לדעתי, הם לא יכולים לתת להם את הקרקע לפי אותה החלטת שרים מ-2017 להקמת תחנות הכוח, כי אם זה הליך אחר אז צריך לעשות מכרז, לקבל רישיון לתחנת כוח וזה משהו אחר לגמרי. אני מקווה שגם ה-30 יום לא יעזרו להם, כי ככל שאני מבינה תהיה להם בעיה והם יצטרכו להתחיל הליכים שיארכו שנים רבות. בכל מקרה, אנחנו נערכים לכך מקצועית ומשפטית. נקדם את המאבק המשפטי הכולל עתירה מנהלית. נכין תסקיר סביבתי נגדי, ונמשיך במאבק הציבורי תוך המשך איחוד השורות בשרון".

ומה עם התחנה בצומת קסם?
"לגבי תחנת הכוח בצומת קסם, אושר ליזמים פרסום הכנת תכנית לפי סעיף 77 לחוק תכנון ובניה. זהו שלב מוקדם יותר, אך גם כאן, נצטרך להיערך למאבק תוך צפוף השורות עם הקהילות השכנות".

נזכיר כי מאות מתושבי דרום השרון, כפר סבא, ראש העין, כפר קאסם ועוד, הגיעו היום לירושלים להפגין מול משרדי הות"ל. "קולכם הדהד", כתבה גני גונן בפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה. "אני גאה בכל אחת ואחד מכם. מודה לכם ולשכנינו, שותפינו למאבק ראשי הרשויות והתושבים של ראש העין, כפר סבא, כפר קאסם, ג'לג'וליה ואלפי מנשה שהצטרפו למחאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר