מסיבת החנוכה של אלומה
מסיבת החנוכה של אלומה

"זו ההזדמנות האחרונה של בני הנוער לשמוע על השואה ממקור ראשון"

עמותת אלומה, הפועלת בכפר סבא וברעננה במטרה להפגיש בני נוער עם שורדי שואה, מקיימת היום מסיבת חנוכה משותפת במרכז הנוער העירוני

פורסם בתאריך: 5.12.18 12:28

עמותת אלומה – להנצחת והנחלת מורשת השואה והגבורה בישראל הפועלת בכפר סבא ורעננה – מקיימת היום (רביעי, 17:00), במרכז הנוער העירוני בכפר סבא, בשיתוף עם מועצת הנוער, מסיבת חנוכה משותפת לבני נוער ולכ-40 שורדי שואה תושבי הערים.

המסיבה הזאת היא רק אחת מתוך פעולות רבות שעושה העמותה, ששמה לה למטרה להפגיש, במסגרת פרויקטים חינוכיים, בני נוער עם שורדי שואה, לפני שאלה הולכים לעולמם. "יצרנו חיבור בין בני נוער לשורדי שואה כדי ליצור גשר בין הדורות, וכדי לתת לנוער את ההזדמנות, אולי האחרונה, לשמוע על השואה ממקור ראשון, ממי שחווה אותה על בשרו", אומר מנכ"ל עמותת אלומה חיים הייבלום, תושב כפר סבא בן 63, "בטקס ישתתפו שורדי שואה, תלמידים וגם בני הדור השני לשואה. לאחר הדלקת הנרות והכיבוד נקיים משחק חברתי בו נכיר מעט אחד את השני, וכן תתקיים שירה בציבור משותפת".

עמותת אלומה הוקמה לפני כעשר שנים על ידי תמי בן-אור, שורדת שואה שמשמשת כיום כיו"ר העמותה, ועל ידי דב פלד, שהוא היום חבר בעמותה, במטרה להנציח ולהנחיל את מורשת השואה והגבורה בישראל בקרב בני הנוער. "המטרה של העמותה היא בראש ובראשונה להקנות ולהנחיל את מורשת השואה בקרב תלמידים ובתי הספר בכפר סבא ורעננה", מספר הייבלום, "יש לנו מגוון פרויקטים של שיתוף פעולה בין שורדי שואה לבני נוער, חלקם נעשים בשיתוף עם מחלקות הרווחה והחינוך בעיריות כפר סבא ורעננה. יש לנו למשל פרויקט משותף בשם פרפרים, שבמסגרתו מנציחים ילדים שנרצחו בשואה. הפרויקט הזה צפוי להתקיים בבתי הספר היסודיים בכפר סבא. פרויקט נוסף הוא 'יהודים מצילים יהודים' בו מוקירים יהודים שבמלחמה הצילו את אחיהם. אנחנו עובדים כיום גם על פרויקט בינלאומי מול בתי ספר בגרמניה ובהונגריה. הדבר הכי מרכזי בכל הפרויקטים והעשייה שלנו היא שהתלמידים לומדים על השואה ופוגשים באופן ישיר את המקור הראשון, הם מקבלים עדות חיה לשואה, וזה יוצר חיבור רגשי מאוד חזק בין הדורות".

כבן לשורד שואה, ועם פרישתו מעבודתו בבנק דיסקונט, החל הייבלום לעסוק במלוא המרץ במה שבאמת בוער בו, נושא השואה והנצחתה, והצטרף לעמותת אלומה. "אבא שלי, יעקב הייבלום, בן 94, הוא שורד שואה יליד פולין. ב-15 השנים האחרונות, בכל חודש אפריל, אנחנו טסים לגרמניה כדי לקחת חלק בטקסי יום השואה. אני מחובר לנושא, שומע ממנו המון סיפורים ומשתדל לא לפספס שום פרט, גם בגלל גילו המתקדם. לכן, חשוב לי ללמוד ממנו על הנושא כמה שיותר. אני מחובר לזה ומכיר את נושא השואה באופן אישי ומקרוב. אלומה דואגת לכך שהשואה לא תשכח ולא תרד מסדר היום".

חיים הייבלום ואביו, יעקב

חיים הייבלום ואביו, יעקב

לדברי הייבלום חיים כיום בכפר סבא וברעננה יותר מ-3,000 שורדי שואה. מטרת הפעילות בחנוכה נועדה בין השאר לצרף לפעילויות העמותה כמה שיותר שורדים. "אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר שורדים כדי לצרף אותם למעגל העשיה שלנו ולייצר חיבור בינהם לבין התלמידים", ממשיך הייבלום, "השורדים מחפשים את הקירבה של בני הנוער, מישהו שמתענין ורוצה לשמוע על המאורעות שעברו עליהם. זו חוויה מעצימה עבור שני הצדדים, וההזדמנות האחרונה של בני הנוער לשמוע על השואה ממקור ראשון, בעדות חיה. צריך לומר שהעיריות מכירות את כל שורדי השואה אך מנועות מלתת לנו שמות, ואני מקווה שדרך הפעילות שלנו ודרך התקשורת, שורדי השואה ומשפחותיהם יחברו אלינו".

ליצירת קשר עם העמותה ניתן לפנות במייל [email protected], או בטלפון הנייד של חיים הייבלום: 0522461130. 


עדכון: במסיבה שהתקיימה ביום רביעי, בנוכחות ראש עיריית כפר סבא רפי סער, השתתפו כ-40 שורדי שואה וכ-60 בני נוער. צפו בתמונות:

רפי סער במסיבת החנוכה של אלומה

רפי סער במסיבת החנוכה של אלומה

מסיבת החנוכה של אלומה

מסיבת החנוכה של אלומה

מסיבת החנוכה של אלומה

מסיבת החנוכה של אלומה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר