יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני
יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני

סער וסדבון במגעים. על הפרק: תפקיד ממלא מקום ראש העיר

גם דני הרוש רוצה את התפקיד. גורמים המעורים במשא ומתן אומרים שסער מעדיף את סדבון בקואליציה על פני הדר לביא ועילאי הרסגור. "פגישת הצוותים שהתקיימה בתחילת השבוע הסתיימה באופטימיות זהירה", הם אומרים

פורסם בתאריך: 13.12.18 13:55

אחרי שגילינו כאן לראשונה כי ראש העירייה הטרי, רפי סער, נפגש עם כל ראשי הסיעות במועצת העיר החדשה, אנו חושפים כי החלו השבוע שיחות של צוותי המשא ומתן שמונו לטובת כך. שיחות כאלה מתקיימות מתחילת השבוע עם כמה מהשותפים הקואליציוניים הפוטנציאליים של סער, אולם גורמים המצויים בסוד העניינים מאשרים לצומת השרון כי השיחות הרלוונטיות ביותר הן אלו שמתקיימות בין הצוות של סער לבין זה של יוסי סדבון.

"המשא ומתן של רפי מתמקד ביוסי סדבון, כל השאר פחות קריטי כרגע", אומר אחד הגורמים, "הוא מעדיף להתקדם מקואליציה של שמונה חברי מועצה ל-11, ואת זה הוא יכול לעשות עם יוסי שיש לו שלושה מנדטים, ולהשיג את הרוב. רק אחר כך הוא צפוי לצרף אחרים".

למה בעצם יוסי?
"הוא לא רוצה את הדר לביא כי היא קליברית ומהווה סיכון כלפיו. הוא צעיר, הוא רוצה לשרת כראש עיר שתיים או שלוש קדנציות, והיא כבר ערב קבלת סגנית ראש העיר צפויה להתחיל את הקמפיין שלה לבחירות הבאות. לעילאי הרסגור הוא פחות מתחבר, אבל אם יוסי יגיד לא הוא יעדיף אותו על פני הדר. הכי הרבה ייתן לו כמה אוטובוסים לים בשבת ועוד איזה קשקוש והכל יסתדר".

ועדיין, למה יוסי? 
"יוסי, תן לו רק לעבור בשלום את חמש השנים האלה והוא ילך הביתה. מה, הוא יתמודד לראשות העיר בעוד חמש שנים, כשהוא יהיה בן יותר מ-70, אחרי שעכשיו הפסיד את הבחירות? אבל יוסי רוצה כבוד, וכבוד זה תפקיד ממלא מקום ראש העיר. אבל דני הרוש (מספר שתיים ברשימתו של סער "דרך חדשה", א"א) לא יסכים לוותר, כי הוא מאמין שתפקיד ממלא המקום אמור להיות תפקיד אמון מטעם ראש העיר, ומי יותר מתאים מאשר הוא בעצמו".

תפקיד ממלא המקום זה מעין תואר של כבוד. אז משחקים פה משחקי אגו?
"חד וחלק. תראה את ביבי נתניהו. אין לו ממלא מקום והוא מחזיק את כולם בביצים בזה שבכל פעם שהוא נוסע לחו"ל הוא ממנה ממלא מקום אחר. מי אמר שצריך ממלא מקום? הוא יכול לתת לדני ויוסי, לכל אחד מהם, סגן בשכר. ואז, כשהוא יזדקק בפעם הראשונה לממלא מקום הוא יתן למישהו מהם. יכול להיות שגם רק בעוד שנתיים. הבעיה היא שדני מתעקש ויוסי כנראה לא מוכן להיכנס לקואליציה בלי זה, ופה נעוצה הבעיה".

גורם אחר דווקא סבור אחרת. "אני לא חושב שעל עניין ממלא המקום יקום וייפול דבר, למרות שרק אחד יכול להיות ממלא מקום", הוא מסביר, "דווקא הבעיה הקריטית במשא ומתן כזה היא התיקים והוועדות. יוסי רוצה להציב את האנשים שלו במקומות החשובים כמו ועדת מכרזים, תכנון ובנייה וגם בחברה הכלכלית ובמפעל המים – מקומות חשובים עם המון עשייה והשפעה. זה סביר כי חבר מועצה שנבחר ולא רוצה תיק משפיע אין לו מה לעשות בקואליציה. זו תהיה בדיחה. תראה, בתחילת משא ומתן אנשים מבקשים גבוהה ואז מתחילים לרדת, אלא אם הם קיצוניים. אני מאמין שהדבר הזה יסתדר בסופו של דבר".

לצומת השרון נודע כי צוות המשא ומתן של סער כולל את מנהלת הקמפיין שלו יולי גת ואת חבר המועצה לשעבר, יו"ר סיעת העבודה עמירם מילר. מהצד של סדבון אמונים על המשא ומתן פרופ' אבנר בן זקן שהתמודד על הפריימריז במפלגת העבודה ועורכת הדין המומחית בגישור, תרצה שרייבמן. "לצוותים האלה אין סמכויות מלבד העברת מסרים", אומר הגורם, "הם רק מקשיבים למי ששלח אותם, מעבירים את המסר וחוזרים אליו עם תשובת הצד השני".

"פגישת הצוותים הראשונה שהתקיימה בתחילת השבוע הסתיימה באופטימיות זהירה", אומר גורם בעירייה. "זה ייקח כמה חודשים. בעניין הזה מי שמתוסכל הוא דני הרוש, כי הוא התפטר מעבודתו וצריך משכורת".

גורם בסיעתו של סדבון אמר: "אולי עניין ממלא המקום הוא ביטוי של רצון לקבל סמכויות ורוחב תמרון, אבל יוסי לא מתעסק עם משחקי כבוד. אני מזכיר לך שבהתחלה יוסי בכלל לא רצה להיכנס לקואליציה והעדיף לשבת באופוזיציה. רק להביא אותו לפגישה עם רפי יצאה הנשמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר