חברי מועצת עיריית כפר סבא. צילום רמי זרנגר
חברי מועצת עיריית כפר סבא הנכנסים והיוצאים. צילום רמי זרנגר

אין תקציב מאושר, ועדות העירייה לא מתכנסות כבר חודשים. האם בשבוע הבא הפקק ישתחרר?

שישה שבועות אחרי שנבחר רפי סער עדיין לא הציג קואליציה שיכולה לאשר את התקציב העירוני לשנת 2019 ולאייש את ועדות העירייה. האם הוא יעשה זאת עד ישיבת המועצה הקרובה, ואיך יובל לוי קשור לזה

פורסם בתאריך: 25.12.18 09:50

עיריית כפר סבא, עומדת להתחיל את שנת התקציב החדשה, שנת 2019, בלי תקציב עירוני מאושר. עד שיאושר התקציב החדש תתנהל העירייה מדי חודש עם תקציב שהוא אחד חלקי 12 מהתקציב של שנת 2018, שהיה 808 מיליון שקלים. בנוסף, עד שלא יאושר תקציב חדש, לא ניתן יהיה לתקצב פעולות עירוניות חדשות. את התקציב אמורה לאשר מועצת עיריית כפר סבא. כרגע כל עוד ראש העירייה רפי סער לא גיבש קואליציה, לא ברור מתי יאושר תקציב 2019. לפי התקנות, בגלל שמדובר בשנת בחירות, אם המועצה לא תאשר את התקציב בתוך חצי שנה (במקום שלושה חודשים במצב רגיל), היא תפוזר.

"גם ב-2018 לא עבר תקציב לפני תחילת השנה, למרות שהסיטואציה היתה שונה", אומר אחד מחברי המועצה, "לא טוב שעירייה מתנהלת ככה. עירייה צריכה לאשר תקציב כבר בדצמבר כדי להתחיל את השנה ברגל ימין. מצד שני, אני רואה פרסומים שפותחים שבת תרבות והבטחות נוספות שסער נותן, אז אולי מתוכננים שינויים במסגרת תכניות העבודה. בכל מקרה, עירייה כמו כל עסק לא אוהבת שהכל נמצא באוויר ובהחלט זה לא בריא. אני מקווה שרפי יגיע לישיבת המועצה עם קואליציה ואז הכל יהיה בסדר מהבחינה הזאת".

בינתיים, כמעט שישה שבועות אחרי שסער נבחר לראשות העיר, עדיין אין קואליציה במועצת העיר שיכולה להעביר את התקציב או לאייש ולאשר את הרכבי ועדות העירייה (על כך בהמשך). עם זאת, ייתכן שסער יצליח להרכיב קואליציה עד ישיבת המועצה הקרובה, שתתכנס ביום רביעי הבא (2 בינואר), בבית לזרוס שבשכונת עלייה. סער זקוק לשלושה חברי מועצה כדי להגיע ל-11 שיתנו לו רוב במועצה, וגורם המקורב לסער אומר שהמגעים המתקדמים ביותר הם עם יובל לוי וממה שיינפיין מסיעת תפו"ח. גם צביקה צרפתי בתמונה, אומר הגורם, והוא יכול להיות החבר ה-11. "הוא ייכנס למשא ומתן עם הרסגור, סדבון ולביא רק כשיהיו לו לפחות עשרה אנשים", טוען הגורם.

גורם אחר במועצה מאשר: "יובל הבין שאם הוא רוצה לעשות משהו משמעותי בעיר הוא חייב להיות בקואליציה. עשר שנים באופוזיציה הספיקו לו. יש שיחות בינו לבין רפי, לא ברור עד כמה הן משמעותיות, אבל יש דברים באוויר. כך או כך, הכל מתנהל באווירה מאוד טובה. לדעתי שניהם עשו בחוכמה כשהחליטו לבוא ולשבת יחד ולנסות לבנות מערכת עבודה טובה".

פרט לתקציב, גם עבודת ועדות העירייה תקועה משום שאלו אינן יכולות להתמנות כל עוד לא חולקו התיקים. מבדיקה עולה כי חלק מוועדות החובה, שאמורות על פי חוק להתכנס מדי שלושה חודשים, התכנסו בפעם האחרונה לפני חודשים רבים: ועדת החינוך התכנסה לאחרונה, על פי הפרוטוקולים באתר עיריית כפר סבא, ב-21 באוגוסט, לפני ארבעה חודשים. ועדת הביטחון התכנסה ב-27 במרץ – כמעט לפני תשעה חודשים. הוועדה לבטיחות בדרכים התכנסה בפעם האחרונה ב-24 באפריל, ועדת הכספים התכנסה לאחרונה ב-29 ביולי השנה. נציין שוועדת הביטחון אמורה להתכנס ב-27 בדצמבר, תאריך ששוריין עוד במועצה הקודמת, ולא ברור אם היא תתכנס.

"עבודת הוועדות היא חשובה ולא הגיוני שחודש אחרי הבחירות עדיין אין חלוקה לתיקים", אומר חבר מועצה אחר, "יש חברי מועצה חדשים, כל אחד בא עם תפיסת עולם אחרת, ואיש גם לא יודע מה תפיסת עולמו של ראש העיר. מעניין איך העיר תתנהל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר