מקהלת השרון. צילום אריה שניר
מקהלת השרון. צילום אריה שניר

פיטורים במחלוקת: "אנחנו נורא מודאגים שהולכים לגדוע את הענף שכפר סבא כל כך מפורסמת בו"

העירייה מתכוונת לפטר ארבעה מנצחי מקהלות, שתי פסנתרניות ואת מנהל תיאטרון כפר סבא ולהעביר אותם לעבוד תחת החברה לתרבות ופנאי. לא בטוח שהם יסכימו

פורסם בתאריך: 27.12.18 09:56

מנהל אגף התרבות, הנוער והספורט בעיריית כפר סבא, יאיר משיח, החליט בצעד מפתיע להפסיק את העסקתם של ארבעה מנצחי מקהלות, מנהל תיאטרון אחד ושתי פסנתרניות שעובדים תחת העירייה, ולהעבירם לעבוד תחת החברה לתרבות ופנאי. לצומת השרון נודע כי מדובר במנצח מקהלת השרון, אבי כהן טריקה, מנצח המקהלה הקאמרית, אהרון חרל"פ, מנשה לב רן ממקהלת צלילי כפר סבא, דורון בן עמי מנצח מקהלת גלרון, הפסנתרנית המלווה טניה גלוזמן, הפסנתרנית טלי נותב ומנהל תיאטרון כפר סבא אמיר כהן. חלק מהם מועסקים כפרלינסרים.

גורמים המכירים את הנושא מקרוב אומרים לצומת השרון כי מדובר בצעד שהיה חלק מתוכנית העבודה וכי איש לא ייפגע כספית מהמהלך. יחד עם זאת, מחזיק תיק התרבות בקדנציה הקודמת, ד"ר אמיר גבע, אמר לצומת השרון כי הוא לא שותף "כלל וכלל בתהליך קבלת החלטות לגבי שינוי כלשהו בתנאי העסקת עובדי המקהלות העירוניות וכי לא דובר בקדנציה הקודמת על שינוי כזה או אחר".

חבר מועצת עיריית כפר סבא, יו"ר סיעת מרצ עילאי הרסגור-הנדין, הגיש שאילתה לקראת ישיבת המועצה הקרובה בנושא "פיטורי עובדי המקהלות העירוניות", ותהה בכמה עובדים מדובר, מדוע הוחלט לא להמשיך להעסיקם, מהם השינויים בתנאי העסקתם וכמה עובדים הודיעו שלא ימשיכו לעבוד בתנאים החדשים.

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

אחת מחברות מקהלת השרון, מזה למעלה מ-30 שנה, שרה טרוסטלר מספרת כי המהלך עלול לפגוע במקהלה "משום שלא בטוח שהמנצח שלנו מוכן בכלל למהלך הזה", לדבריה. היא אומרת שמשיח הזמין את כהן טריקה לשיחה, אבל לא ברור מה בסוף יהיה הסיכום. "אנחנו נורא מודאגים שהולכים לגדוע את הענף שכפר סבא כל כך מפורסמת בו", היא אומרת, "כל הארץ יודעת על הקונסרבטוריון שלנו ועל הפעילות המבורכת. זה מתחיל במקהלה שלנו ולך תדע לאן זה יגיע. אנחנו לא מבינים למה צריך לעשות את השינוי הזה – לפטר ולעשות איזשהו מיקור חוץ, ואני לא יודעת לגבי מקהלות אחרות. אני יודעת שבחזרה שלנו המנצח עדכן שזה מה שעתיד לקרות ושהפסנתרנית מפוטרת בסוף ינואר ושאתמול הוא זומן לשיחה".

בשיחה עם צומת השרון הבהיר גורם בכיר בעירייה כי "לא יהיה שום שינוי לרעה בתנאי העסקה של אותם עובדים, שחלקם כבר בגיל שמתאים ליציאה לגמלאות. חוץ מזה, ממתי מנצח דן בתנאי העסקה שלו מול חברי המקהלה? הפעילות של המקהלות תישאר באותו היקף. כל מה שרוצים לעשות באגף התרבות הוא להעצים אותם כי מספר החברי במקהלות הולך ופוחת עם השנים ואם לא נעשה את הצעד הזה, ונכניס למקהלות חבר'ה צעירים, נהיה בבעיה. יש דברים שהחברה לתרבות ופנאי מתמחה בהם ויכולה לעזור יותר וחד וחלק זה נידון בתוכניות עבודה".

גורם אחר אומר: "רוב העיריות בארץ מעבירות בהדרגה את כל הפעילות בתחום התרבות לתאגידים העירוניים. יש לזה יתרון במע"מ למשל. יתרון שני הוא שלמקהלה תהיה מוטת ניהול יותר קצרה. הרי מי הדירקטורים בתאגיד התרבות? ראש העיר, הגזבר והמנכ"ל. לכן זה נראה לי יותר כמו שיקול מכלכלי".

ד"ר אמיר גבע: "לא שותפתי כלל וכלל בתהליך קבלת ההחלטות לגבי שינוי כלשהו בתנאי העסקת עובדי המקהלות העירוניות וכי לא דובר בקדנציה הקודמת על שינוי כזה או אחר. למיטב ידיעתי גם לא התקבלה החלטה מסודרת על שינוי כזה בדירקטוריון תאגיד התרבות העירוני או במועצת העיר".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא רואה בעובדיה המסורים ערך עליון ופועלת על מנת לשמר להעצים אותם בכל דרך. פעילות המוסיקה מרוכזת מזה שנים בחברה לתרבות ופנאי, במסגרתה פועל גם הקונסבטוריון העירוני, התזמורת הקאמרית כפר סבא, תזמורות המבוגרים ומקהלות הנוער. בנוגע לשבעת העובדים חשוב לציין כי 3 מהם פעלו כעובדים עצמאיים, אחד מהם עבר את גיל הפרישה לגמלאות ו- 3 נוספים הועסקו כעובדי עירייה. המהלך נועד להטיב ולהסדיר את העסקת העובדים ופעילות העירייה ואין ולא תהייה פגיעה בשכרם או הרעה בתנאי העסקתם ומן הסתם אין כל שינוי לרעה בפעילות המקהלות בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר