הצפה ברחוב בן יהודה. צילום איחוד הצלה
הצפה ברחוב בן יהודה בתחילת דצמבר. צילום איחוד הצלה

חודש דצמבר: הכי גשום בכפר סבא ב־27 השנים האחרונות

יותר מ-400 מ"מ גשם ירדו בחודש האחרון בכפר סבא, שנמצאת באחד האזורים הגשומים ביותר בחורף הנוכחי

פורסם בתאריך: 2.1.19 18:05

חודש דצמבר הוא הגשום ביותר בכפר סבא מזה 27 שנים, מאז שנת 1991 – כך עולה מבדיקת צומת השרון. על פי נתוני מפעל המים בכפר סבא ירדו למעלה מ-400 מ"מ גשם רק בחודש האחרון ובסה"כ 493 מ"מ גשם מאז תחילת המדידה ב-28 באוקטובר השנה – אז ירד גשם לראשונה.

על פי השירות המטאורולוגי כמויות הגשם הגדולות ביותר ירדו במישור החוף והשפלה מאזור חדרה-פרדס חנה ועד אזור יבנה וכן בשומרון ובצפון הרי יהודה. כמויות אלו הן פי 2.5 עד 3 מהממוצע הרב שנתי לחודש דצמבר.
בשני מוקדים נמדדו כמויות הקרובות ל-400 מ"מ ואף יותר: באזור כפר סבא-ראש העין (קיבוץ אייל 415 מ"מ, ניר אליהו וחורשים 395 מ"מ, עינת 389 מ"מ) ובאזור רחובות. גם בצפון הארץ כמויות הגשם עלו על הממוצע אך במידה פחותה.

אם אתם חובבי גשם אבל לא מתעדכנים במספרים מידי יום, בטח תשמחו לעקוב בפייסבוק אחרי מדריכת הטיולים והפעילה החברתית שרונה לימן שמודדת ומעדכנת את הנתונים מביתה. "אם אני מסתכלת רק על דצמבר יש לנו פה 406 מ"מ", היא מאשרת לנו את הנתונים. "המד שלי נמצא בגינה הקהילתית באוסישקין ואני עושה את זה בגלל שריטה עמוקה. אין לזה ערך מדעי אני סתם נהנית מזה".

את מודדת כל יום?
"אני לא בודקת כל יום אז יכול להיות שזה לא הכי מדויק מדעית, אבל אצלי נמדדו 453 מ"מ מתחילת העונה. המדידה הראשונה הייתה ב-26 באוקטובר. באירוע הגדול שהיה בחנוכה אני לא הייתי בכפר סבא ביום חמישי הגדול של הגשם ובמד שלי יש עד 200 מ"מ. בגלל שירד יותר מ-200 אני לא יודעת לומר כמה יותר ירד במדויק".

מד הגשם של שרונה לימן

מד הגשם של שרונה לימן

את נהנית מזה.
"אני אפילו לא יכולה להסביר למה זה מרגש. כשאני מפרסמת בפייסבוק של מרכז העיר כפר סבא את הנתונים יש לזה תגובות אוהדות. ב-1 בנובמבר, תוך כדי שירד הגשם קיבלתי בפייסבוק הודעה בנוסח 'נו שרונה, תגידי לנו כמה זה'. עניתי 'את רוצה שאני אצא בגשם למדוד לך?'. גשם מודדים כשזורחת השמש. למחרת עניתי לה וזה יוצר שיחה ועניין. למשל כשב-30 בדצמבר ירדו 90 מ"מ, מישהי הגיבה וענתה לי בהומור שמרגיש לה ש-85 מ"מ ירדו בכניסה לגן והיתר התפזרו בעיר. זה בצחוק, אבל זה מראה על עניין".

אני מקווה שלא נמתין עוד 27 שנים לכמות כזו של גשם.
"גם אני. צריך חמש שנים רצופות לפחות שיהיה ככה".

שרונה לימן

שרונה לימן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר