מירי ניסני ז"ל
מירי ניסני ז"ל

סנגורה של ספיר ניסני: חוות דעת המכון לרפואה משפטית לא מכריעה בעניין סיבת המוות

הסנגור טוען שההידרדרות במצבה של האם, מירי ניסני, נבעה כתוצאה אפשרית מחיבור לקטטר ולא מהכוויות. כותב חוות הדעת זומן לעדות באוקטובר

פורסם בתאריך: 10.7.17 19:22

בחוות דעת שהעביר לבית המשפט, לא הכריע רופא המכון לרפואה משפטית באשר לסיבת מותה של תושבת כפר סבא מירי ניסני ז"ל, שבתה ספיר ניסני נאשמת בגרימת מותה ברשלנות לאחר שסיר שמן רותח בו אחזה נשפך על האם, בחודש אפריל בשנה שעברה. כך אומר סנגורה של ספיר ניסני, עו"ד גיא עין צבי.

את חוות הדעת ביקש הסנגור במסגרת הדיונים בתיק. הוא טוען שההידרדרות במצבה של האם, שמתה ביוני בשנה שעברה בבית החולים, אליו הגיעה כשהיא בהכרה, וחודשיים לאחר שנאבקה על חייה, נבעה אמנם מהמעשה של הבת אבל לא כתוצאה מהזיהום שנוצר מהכוויות אלא כתוצאה אפשרית מחיבור לקטטר. עו"ד עין צבי: "ביקשתי לדעת מה הייתה התרומה של האירוע שנגרם כתוצאה מהחיבור לקטטר למוות של מירי ניסני, והרופא שכתב את חוות הדעת מהמכון לרפואה משפטית אמר שהוא לא יודע מה הייתה התרומה של החיבור לקטטר למוות שלה, ואמר שזו שאלה שצריך להפנות לרופאים שטיפלו בה. אני לא מפנה את השאלה הזו אליהם כי זו לא שאלה שהם צריכים לענות עליה, זו שאלה שהיא במומחיות שלו ולכן הוא צריך לדעת לענות עליה".

בדיון האחרון בתיק של ספיר ניסני, בבית משפט השלום בפתח תקוה ביום חמישי שעבר, ביקש הסנגור לזמן את כותב חוות הדעת, ד"ר ריקרדו נחמן מהמכון לרפואה משפטית, לעדות בדיון הבא. הפרקליטות אישרה את בקשתו, והשופט הורה לפרקליטות לוודא את זימונו והתייצבותו של ד"ר נחמן לשמיעת עדותו בדיון הבא שיערך בראשית אוקטובר.

ספיר ניסני. צילום: עזרא לוי

ספיר ניסני. צילום: עזרא לוי

נזכיר שבחודשים האחרונים מנהלים הצדדים בתיק משא ומתן לקראת הגשת כתב אישום מתוקן, לאחר תיקון עובדות, כך שיתקרבו לעמדת סנגורה של ניסני, לפיו יבקש לבטל את כתב האישום שהוגש נגדה בטענה של הגנה מן הצדק, על בסיס הנחיית פרקליט המדינה שלא להעמיד לדין בני משפחה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות אלא במקרים חריגים. בדיון שהתקיים בבית המשפט בחודש אפריל, בו הוצא צו שהורה לבית החולים להעביר לצדדים את התיק הרפואי של האם, גיבשו הצדדים טיוטת כתב אישום מתוקן, כאשר הקושי המשמעותי היחיד שנותר לגיבושו הסופי הוא סעיף העוסק בגורמים שהובילו למותה של האם. לכן ביקש הסנגור את ההבהרה מהמכון לרפואה משפטית. אם תושג הסכמה על נוסח כתב אישום מתוקן, ניסני אמורה להודות בו וסנגורה יעלה את הטענה של הגנה מן הצדק.

מירי ניסני אושפזה בבית החולים שיבא בערב פסח אשתקד כשהיא סובלת מכוויות קשות, אחרי שסיר ובו שמן רותח שהחזיקה הבת ספיר נשפך בלילה על גופה בשנתה, במיטתה, בביתה בכפר סבא. הבת נעצרה למחרת אשפוז אמה כחשודה בניסיון רצח, אחרי שאחיותיה חשדו שמדובר במעשה מכוון והעידו במשטרה על מערכת היחסים המתוחה בינה לבין אימן. אחרי מעצר של 17 ימים שוחררה הבת לשבועיים מעצר בית בתנאי הרחקה ל־30 יום מאמה ואחיותיה. בחקירה העיד אחד מאנשי הצוות הרפואי שטיפל באם, שזו אמרה לפני שהורדמה שספיר אינה אשמה במה שקרה. הגרסה שמסרה הבת בחקירה היא הגרסה המופיעה בכתב האישום, המייחס לה גרימת מוות ברשלנות, עבירה שהעונש המרבי עליה שלוש שנות מאסר.

על פי הגרסה שבה דבקה, ספיר ניסני נתקלה בחדר השינה החשוך של האם בשואב האבק הרובוטי שהיה מונח על הרצפה. היא נשאה בידיה סיר ובו שמן רותח בדרכה לחלץ את המפתח לארון התבלינים מתחת לכרית ראשה של האם. לטענתה היא לא הבחינה בשואב, מעדה ואיבדה אחיזה בסיר שחלק מתכולתו נשפך על חלק גופה העליון של האם. כתב האישום נגדה הוגש ביוני אשתקד, אחרי מות האם בבית החולים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר