ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום אריה אברמזון
ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום אריה אברמזון

ההצעה לקדם את תוכנית החינוך העירונית הוסרה: סער מקים "מועצת חינוך", שתדון בתוכנית בשיתוף ההורים

בישיבת המועצה אתמול, הצליח סער להדוף את כל ההצעות לסדר שהוגשו, ורמז על גיבוש הקואליציה: "תוך שבוע עד עשרה ימים יהיו בשורות טובות". עוד נודע שעבודות הקמת מחלף סוקולוב אמורות להתחיל בקרוב

פורסם בתאריך: 3.1.19 13:41

מי שחשב שישיבת מועצת עיריית כפר סבא שהתקיימה אתמול תהיה ההצגה הכי טובה בעיר, בגלל העובדה שראש העירייה רפי סער הגיע לישיבה בלי קואליציה מגובשת וללא משמעת קואליציונית, התבדה. סער ואנשיו בעירייה הגיעו אתמול לישיבה מוכנים, והצליחו לגרום להסרת כל ההצעות לסדר שהגישו חברי המועצה שאינם בסיעתו. גורמים במועצת העיר אישרו לצומת השרון כי היו מי שפעלו אתמול (ד') מאחורי הקלעים במטרה "לנטרל את האיום".

כך הוסרו מסדר היום, מבלי שהתקיימו הצבעות, הצעה לסדר של הדר לביא בנושא הרישום לגני הילדים, הצעה של עילאי הרסגור לגבי הנצחת נשים בעיר וההצעה של אמיר סילבר בעניין המודל החינוכי לתוכנית אב לחינוך. כשניסינו לבדוק מי מחברי המועצה חזר בו מהסכמות עם סיעתה של לביא, שהעלתה שתי הצעות לסדר, נענינו: "אתה תדע מהר מאוד, תראה מי ייכנס לקואליציה".

בניגוד לישיבות המועצה אליהן הורגלנו עם תום הקדנציה הקודמת, הישיבה הזו עברה על מי מנוחות. עם פתיחת הישיבה דיבר סער על התוכנית האסטרטגית לחינוך ומועצת החינוך הצפויה לקום. "אנחנו נמשיך לקדם את התהליך החשוב בשיתוף נציגי הציבור מתחומים שונים, תחילה במועצת החינוך עם הנהגות ההורים וכל מי שיכול לתרום. בסופו של תהליך נציג את התוצאות בוועדת החינוך ואז נאשר זאת בצורה מסודרת במועצת העיר. לאחר אישור התוכנית יגזרו ממנה תכניות עבודה מפורטות ואנחנו נפעל לממש אותן תוך תהליך מתמיד של בקרה והפקת לקחים ובאופן משתף ושקוף בעיר".

מנהלת אגף החינוך אורלי פרומן, שמסיימת היום (ה') את תפקידה, אמרה בישיבה: "ראיתי בהזדמנות הזאת שנכרתה בדרכי להמשיך את השליחות הלאומית ברמה הלאומית ולחצות במידה מסוימת את הקווים מהעולם המקצועי לעולם הפוליטי ולהעביר את כל הניסיון שצברתי לפרלמנט הישראלי. אני יותר מאשמח להיות כפר סבאית גאה כחברת כנסת בכנסת ישראל".

סער הוסיף: "אולי שרת החינוך".

פרומן ענתה: "בסדר, בצניעות. יש לפני עוד משוכה".

פרומן הודתה בדבריה כי העיתוי של עזיבתה אינו נוח, כשהיא מתכוונת לכך שמדובר בתחילת קדנציה ועם תחילת הרישום לבתי הספר, אך הוסיפה: "אף אחד לא אחראי על העיתוי".

על שאילתה שהוגשה בנושא מועצת החינוך העירונית, אמרו בעירייה כי בימים אלה מגובשים מבנה המועצה, סמכותיה, חבריה, ומערכת הגומלין. חבר מועצת העיר יוסי דסבון העיר ואמר כי בעיניו התהליך היה צריך להיות הפוך: "קודם להכין את החומר ואז להחליט אם מקימים או לא", אמר.

בטרם הוסרה ההצעה לסדר בעניין התוכנית האסטרטגית הדגישה חברת המועצה הדר לביא כי חשובים לה לוחות הזמנים. ראש העיר רפי סער ענה: "זה נושא משמעותי ונידרש לו לא לדיון אחד. זו תכנית רצינית וצריך לרדת לעומקים. החיפזון הוא מהשטן. צריך להעמיק ולדון כמה שצריך ונשתדל להגיש אותה מה שיותר מהר למועצה שגם שם ייתכן ויהיה יותר מדיון אחד".

בשאילתה הקשורה למטרדי הריח בצופית, הודו בעיריית כפר סבא כי הם אינם מתכוונים לפעול משפטית נגד המועצה האזורית דרום השרון במטרה שיאכפו את הבעיה מול המשק המחזיק בלולים. בתשובתו אמר מנכ"ל העירייה איתי צחר: "אנחנו מודעים שמדובר בריח בלתי נסבל המפריע לשגרת החיים… ראש מועצת דרום השרון הפנתה את הנושא לגורמים האחראים על רישוי עסקים במועצה. בנוסף מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, גידי מזור, עדכן כי יש שלבים מתקדמים להגשת כתב אישום נגד בעלי המשק. העירייה ריכזה את תלונות התושבים ושלחה למשרד לחיזוק כתב האישום".

התשובה, נודע לצומת השרון, לא הניחה את דעת התושבים בשכונת האוניברסיטה הסובלים מהריחות.

בתוך כך, באשר לעבודות נתיבי ישראל בכביש 531, השיבה העירייה כי למרות חוות הדעת של משרד התחבורה לפיה לא קיר אקוסטי באזור ליד מחלף תל חי שבו סובלים התושבים מרעש העבודות והתנועה, הם מתכוונים להמשיך וללחוץ למגן את המקטע. עוד הם גילו כי ברבעון הראשון של שנת 2019 אמורות להתחיל העבודות על מחלף סוקולוב.

אחת השאלות שנשאלו הייתה בעניין פריצה של גבולות שטח עבודה על ידי נתיבי ישראל, פיזור חומר עם טרקטורים ופגיעה בעצים. האם הקבלן נענש? "השטח נפרץ על ידי הקבלן ללא שום הרשאה", ענו בעירייה. "השטח חזר לקדמותו, גודר, והקבלן נקנס. קיים פיקוח במקום ובאופן צמוד על הקבלן שלא תבוצע שום פגיעה ביער".

באשר לרישום גני הילדים, הודתה העירייה בטרם הוסרה ההצעה לסדר כי "אין שביעות רצון של 100 אחוז, גם אחרי שלמעלה מ-90 אחוזים שבעי רצון, זה מותיר מאות שאינם שבעי רצון", על פי צחר. "אנחנו מודעים לכך. ביצענו חשיבה בשנתיים האחרונות". עוד הבטיח המנכ"ל: "כל הורה שיודעים שלא קיבל את הבחירה שהוא רצה ניצור אתו קשר, נוריד מתחים ונוריד את ההסתערות שמובנת עם פרסום התוצאות על העירייה".

בסיום הישיבה אמרה חברת המועצה תהילה מימון (סיעת כפר סבא בראש) כי מאחר וועדות העירייה לא התכנסו מזו תקופה ארוכה היא מבקשת לקדם את הקמת ועדות החובה. "אין סיבה לעכב את זה", אמרה. "אחרת נאשר את התקציב בחודש מאי. יש תושבים וקבלנים שמחכים לאישורי בניה וגם בוועדת המכרזים צריך להתכנס ולקבל החלטות".

סער ענה: "נתקדם ותוך שבוע עד 10 ימים יהיו בשורות טובות (כשהוא מתייחס להקמת הקואליציה)".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר