הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי
הפגנת עובדי טבע בשנה שעברה. צילום אוליבייה פיטוסי

סכסוך עבודה בטבע כפר סבא: יותר מ-1,300 עובדים צפויים לשבות ב-20 בינואר

העובדים מתלוננים על "גרירת רגליים במשא ומתן על הסכם שכר והסכם עבודה", וכן על "שימוש לרעה בהליכי משמעת במפעל, יחס כוחני, מפלה, מזלזל ומתעמר בעובדים". טבע בתגובה: "הנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע מתמודדת אינן מאפשרות לנו להגדיל את שכר העובדים"

פורסם בתאריך: 7.1.19 09:45

עובדי חברת טבע בכפר סבא הכריזו אתמול (א') על סכסוך עבודה. כך הודיע מנהל האיגוד המקצועי בסניף כפר סבא והוד השרון בהסתדרות עו"ד שחר יחזקאל למנהל מפעל טבע יבגני ולדמן. תאריך השביתה נקבע ל-20 בינואר. לדברי יחזקאל, סכסוך העבודה נוגע ל-1,370 מתוך 1,600 עובדי המפעל.

במכתב לממונה הראשי על יחסי העבודה במשרד הרווחה, נימק עו"ד יחזקאל את הסיבות להכרזה: "גרירת רגליים במשא ומתן על הסכם שכר והסכם עבודה והגעה למבוי סתום, שימוש לרעה בהליכי משמעת במפעל, יחס בלתי הולם לעובדים, יחס כוחני, מפלה, מנוכר, מזלזל ומתעמר בלתי מכבד ברמה קיצונית לעובדים, פגיעה והתנכלות בנציגי העובדים בגין פעילותם הארגונית, פגיעה ביחידת המיקוח המפעלית לרבות על דרך של העברה להעסקה בחוזים אישיים או מיקור חוץ, ביצוע שינויים מבניים חד צדדים, ועוד".

על פי העובדים, שכר הבכירים במפעל מגיע לכשני מיליון שקלים בשנה. יו"ר ועד העובדים, אלירן קוזליק: "השקל שהרווחנו כבר לא אותו שקל וההנהלה לא מסכימה להבין את זה. העובדים מיואשים גם כי ב-2017 הם לא קיבלו בונוס וגם כעת על 2018 לא רוצים לשלם תוספת שכר. בעבור 2018, אפילו את האינפלציה לא מוכנים לתת לנו כאשר על כל דבר שטבע מבקשים מאיתנו הם מבקשים תוספת מדד. אנחנו ועד שנלחם למען העובדים ולמען הצדק ולכן לא נאפשר פגיעה בעובדים. לגבי הבונוס, אנחנו נמצאים בתביעה משפטית ולגבי תוספת בשכר, אתמול הכרזנו על סכסוך עבודה ואנו נלחם על זכויותינו. ההנהלה שוכחת שמי שמייצר את הכסף הם עובדי המפעלים ולא אלה שיושבים במשרדים. משאב זה הוא היקר ביותר ולצערי ההנהלה היום הוכיחה שוב שהיא מזלזלת במשאב היקר הזה".

אלירן קוזליק. צילום פרטי

אלירן קוזליק

לדברי קוזליק בחודש הבא טבע תשיק לוגו חדש. "מדובר על קמפיין מטורף בעלות של עשרות מיליוני דולרים", הוא אומר, לזה יש כסף? זה מוסיף ערך לחברה? אפילו את הלוגו שנשאר מתקופת אלי הורביץ ז"ל מוחקים. כמה עצוב. במקום להשקיע מיליוני דולרים בלוגו חדש היה אפשר להקפיא את הפרויקט ולראות איך כולם נרתמים להצלחת החברה. אבל, לצערי, המערכת אטומה וכמו שאמרתי לא פעם, אבא חוסך, אמא מבזבזת ובסוף רוצים לפגוע בדמי הכיס של הילדים, ופה אנחנו נכנסים לתמונה. כולי תקווה שבימי הצינון הנהלת טבע תחזור בה מהחלטה זו ונצליח ביחד להתגבר על המכשולים ולהביט קדימה לעתיד משותף וטוב יותר לטובת החברה והעובדים".

תגובת חברת טבע: "אנו נמצאים במהלכו של משא ומתן מול וועד כפר סבא בנוגע להסכם השכר הקיבוצי שבאתר. העלאות השכר שהצענו ממקמות את שכר עובדי טבע כפר סבא מעל לנהוג בשוק. הנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע מתמודדת מחייבות אותנו לגלות מידה של אחריות ואינן מאפשרות לנו להמשיך ולהגדיל את שכר העובדים בכפר סבא ביחס לא פרופורציונלי לשכר בשוק. נמשיך לפעול על מנת להגיע להסכמות מכבדות עם הוועד אשר עולות בקנה אחד עם מדיניות התגמול של טבע שהינה מהמיטיבות בישראל בענף הפארמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר