טל גלבוע ויאיר נתניהו. צילום רועי שפרניק
טל גלבוע ויאיר נתניהו. צילום רועי שפרניק

ח"כ טל גלבוע? הטבעונית הכי מפורסמת בישראל במגעים להצטרף לליכוד

הפעילה נגד התעללות בעלי חיים ותעשיית הבשר, הכפר סבאית טל גלבוע, התקרבה בתקופה האחרונה למשפחת נתניהו וכעת שוקלת לרוץ לכנסת מטעם מפלגת השלטון

פורסם בתאריך: 7.1.19 18:16

הפעילה החברתית נגד התעללות בעלי חיים ותעשיית הבשר, וכנראה הטבעונית הכי מפורסמת בישראל, הכפר סבאית טל גלבוע, שוקלת לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות מטעם מפלגת הליכוד. היא אמורה לקבל על כך החלטה בימים הקרובים.

גלבוע, נזכיר, יצאה להגנתו של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לאחר העימות התקשורתי שלו עם שדרנית הרדיו ומנחת הטלוויזיה אופירה אסייג בחודש אוקטובר. בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בקשת 12, אמרה אז: "אתם חסרי החמלה. התקשורת קורעת אותו ואת משפחתו בוקר צהריים וערב. זה נורא קל להגיד איזה אלים הוא, אבל מה עם מה שעושים לו?". כעת היא מספרת לראשונה כיצד התקרבה למשפחת נתניהו ואיך זה קשור לפעילותה חסרת הפשרות לעידוד הטבעונות, כפי שבאה לידי ביטוי גם בתוכנית הריאליטי "האח הגדול".

אני מניח שהרבה יראו בהחלטה שלך, לחבור למפלגת השלטון הימנית, צעד מפתיע. 
"מצאנו שותפים במקום שכולם כל הזמן הזהירו מפניו והיה מדהים לגלות את זה. הדעות הקדומות נשטפו במים. יש לנו כעת שותפים אמיתיים וזה בא לידי ביטוי בשנה האחרונה. משפחת נתניהו רוצה לעזור לבעלי החיים. כשאני צריכה עזרה, הקשר עם יאיר ושרה (נתניהו; א.א) קיים. הם אנשים נורא אכפתיים לבעלי חיים והם עזרו לנו המון, צריך רק לראות את עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה כדי להבין את עוצמת השינוי".

איך הכרת את יאיר?
"עשינו תחקיר על בית המטבחיים בחיפה. היה ברור לנו שזה ישודר שלוש דקות בחדשות ויעלם, אחרי השקעה ואנרגיה של חודשים בהם הכנסנו עובדת במסווה למקום. רצינו להגדיל את החשיפה וביקשנו מידוענים לצפות בתחקיר ולהגיב. פניתי ליאיר, שלהבדיל מאחרים ענה לי מאוד מהר. הוא אמר 'אני מעריך את העבודה שאת עושה, אבל אני לא משתתף בקמפיינים ציבוריים ותודה רבה'. ידעתי שהוא צמחוני מגיל 18, והשבתי שזה לא מספיק ושיש פה פגיעה קשה בבעלי חיים. אחרי חודשיים הוא היה בסיור בשומרון וצילם במשק שני גדיים קטנים וכתב בפייסבוק 'דונט איט מי'. אחרי זה הוא שלח לי הודעה ואמר שהוא רוצה לעזור. יש לו חמלה לבעלי חיים. שיתפנו פעולה בקשר לסרטון ומאז אנחנו חברים".

אז אחרי חברות של שנה איתו, הספקת להבין שזו הזדמנות לרוץ לכנסת? 
"זו לא הזדמנות לרוץ לכנסת. זה לא נבנה מהיום. אנחנו עובדים במשך שנה צמוד עם אשר חיון, מנהל הלשכה של ראש הממשלה. אם אני צריכה עזרה במשהו אקוטי אני פונה אליו. רק בשבוע שעבר הוא התקשר בשמונה בבוקר ואמר שהם נמצאים בניסיון אחרון להעביר את חוק המשלוחים החיים בתמיכה רחבה של הקואליציה (על פיו ייקבעו מכסות מוגבלות ליבוא עגלים וכבשים במשלוחים החיים מאוסטרליה ומאירופה, עד להפסקתו בתוך שלוש שנים; א.א)".

טבעונות ימנית. בטח יהיו מי שירימו גבה.
"תמיד שלחו אותנו לשמאל. את זה ניסיתי לגמור כשהייתי באח הגדול. היה ברור לי שזה חוסם רבים אחרים בעם. אנשים אומרים 'אם טבעונות מייצגת את זה וזה אני לא רוצה לקחת בזה חלק'. זה עוזר למחוק את הסטריאוטיפים. אם הדבר הזה לא יהיה חוצה מפלגות זו בושה גדולה. הצלחנו להיגאל מהמקום הזה בישראל. מדינת ישראל היא המדינה הכי טבעונית בעולם. יש לנו את הצבא הכי טבעוני. זה שינוי רציני שהצלחנו לייצר. זה שינוי תודעתי. לכן נכנסתי לאח הגדול כשאין לי טלוויזיה, לכן אני מוכנה להיכנס לפוליטיקה שזה משחק מאוד קשה. אבל עם הגב הנכון זה אפשרי. זה כל הסיפור. אם לא הייתי מאמינה ברצון האמיתי של ראש הממשלה לעזור לבעלי חיים לא היה בכלל על מה לדבר".

אז מה, תרוצי בפריימריז?
"אני לא יכולה לענות לך על זה. אני מחכה לתשובה אם אני או בפנים או בחוץ. אני חייבת להגיד שיש פער גדול בין מה שאנחנו חיים ברשת עם התקשורת לבין העם. החיבור הזה ליאיר עושה נפלאות. אמרתי לו שאם הייתי יודעת שזה ככה הייתי מתעלקת עליו עוד קודם. זה פותח את הראש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. אסף

    עכשיו אני בטוח לא אצביע לליכוד. מירי רגב אורן חזן ועכשיו זאתי? כל חברי פרלמנט בכל מדינה מתנהגים באופן יצוגיי ותרבותי, ורק לנו יש את אלה שמזכירים יותר אוהדים במגרש כדורגל מאשר נבחרי ציבור. אוי לבושה שאלו חברי הפרלמנט שלנו.

  2. יובל

    בתקווה גדולה שזה יקרה,הקול שלי יעבור ממרצ לליכוד!
    כרגע סבלם של בעלי החיים והמצב האקולוגי זה לפני הכל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדהימה. אין על העשייה שלה למען בעלי החיים ואם זה ימונף לפוליטיקה המהפכה תעלה בעוד שלב משמעותי. כל הכבוד לטל

  4. טבעונית

    לשייך את הטבעונות שתומכת בייצוג החלש – למפלגה שהחלש לא יכול לעניין אותה פחות וכולה מורכבת מאנשים עלובים וברברים… איזה עליבות. גם אם הליכוד יבחר, ביבי יפול כמה חודשים אחרי זה כי ימצא אשם והממשלה תתפרק אז אני לא דואגת. בנתיים טל גלבוע מוכיחה שהיא מאוד מתאימה למפלגה הצבועה, הדיקטטורית, הבריונית והבורה הזו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גאה בה לא נסחפה אחרי הברנג'ה השמאלנית

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני תומכת בטל ובמה שהיא עושה. אני מבינה את ההגיון שעומד מאחורי הסיבה למה לבחור במפלגה שנמצאת בשלטון כי כך היא תוכל הכי להשפיע מבפנים. אבל אני לא יכולה לבחור בליכוד ובטח שלא בביבי, ולכן לצערי לא אוכל לבחור בטל.שיהיה בהצלחה בכל מקרה והעיקר שתצליח לעזור לבעלי החיים, זה הכי חשוב.

  7. מיכאל

    גם נאבקת מאבק אמיתי עם כל הכוח למען בעלי-החיים וגם חכמה מספיק כדי לדעת שהשמאל לא יותר מוסרי אלא פשוט יותר מתייפייף ואין בו שום בשורה בשום דבר חוץ מלבחוש

  8. אברימלה מלמד

    גם טבעונית, אללה יוסתור, וגם אוהבת יאהוז סתומים ומושחתים? היא לא הספיקה לחלוקת השכל? יש מצב שהמחסור בחלבון הופך אנשים למטומטמים? נאחל לה שתחזור לאכול בשר ושמצבה הפיך.
    אחרת מי מצטרף לליכוד יום לפני שהצ'יף הולך לכלא וכל החרא נופל על המאוורר?

  9. הלך על הליכוד

    עוד סיבה למה לא להצביע ליכוד, אחרי הכפיה הדתית, תגיע הכפיה הטבעונית, אישה דוחה

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אישה דוחה ואגרסיבית . להצטרף למפלגה שלא חסה על זקניה ועלוביה .
    נראה לי שגם אם לבעלי החיים היתה זכות בחירה , לא היו בוחרים בה .

  11. כפר סבאית

    פיי כמה תגובות פיקטיביות!
    'צומת כפר סבא' לא סער כל כך אפילו בבחירות

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טל המדהימה, איפה שלא תהיי תעשי ניסים. בהצלחה

  13. דורון

    סוף סוף מישהו שבאמת ידאג לבעלי החיים. מי שעוקב אחרי טל ובאמת מקשיב לתוכן של מה שהיא אומרת ולפעולות שלה ולא רק נתפש לפרובוקציות שהתקשורת מצליחה להוציא ממנה או מהאופי הלוחמני שלה יווכח שכל ההשמצות וההערות הזדוניות הן שטחיות וריקות מתוכן מפי אנשים שלא טרחו לעצור ולחשוב לפני שהם מזהמים את האוויר ברעל שיוצא להם מהפה. טל אולי שנויה במחלוקת מהרבה בחינות, אבל היא לא מתפשרת על אמת שלא נוחה לאנשים ולכן סופגת ביקורת. זה אדם שארצה לראות בכנסת ואני יודע שיעשה ככל שביכולתו למען בעלי החיים ואני מאמין שגם למען אנשים.

  14. לירן

    נצביע ליכוד רק בגלל טל. גם אורי אריאל הנבלה בחוץ וגם טל בפנים. יאללה ביבי,קיבלת את הקול שלי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר