אתר הרישום החדש לגני הילדים
אתר הרישום החדש לגני הילדים

תלונות על בעיות ברישום לגני הילדים: גנים ש"נעלמו" ומיקומים לא נכונים

הורים מתלוננים על תקלות במערכת הממוחשבת החדשה, עם פתיחת הרישום ביום שני. העירייה: "המערכת הינה מערכת המשרתת עיריות רבות ומדובר בתקלות שאירעו ברמה הארצית"

פורסם בתאריך: 9.1.19 09:50

הורים בכפר סבא מתלוננים על בעיות ברישום לגנים שהחל ביום שני השבוע וצפוי להסתיים ב-27 בינואר. בין התלונות שהתקבלו במערכת צומת השרון – בעיות בכניסה למערכת הממוחשבת, גנים שאינם בנמצא או גנים שאינם במיקום בו הם אמורים להיות, אין אפשרות לפצל אחים תאומים ועוד שלל טענות באשר לבעיות שאמורות היו להיפתר זה מכבר, במיוחד לאור החלטת עיריית כפר סבא לשפר את השירות ולהקדים את מתן השיבוצים.

בקו החם שנפתח בעמוד הפייסבוק העירוני לא ענו בעירייה לכל השאלות שעלו. אם אחת כתבה: "שלום, אתמול בבוקר נפתחו לי עשרה גנים ביניהם גן אודם שהוא גן טט"ח (טרום טרום חובה, א"א). אחרי שעה נכנסתי שוב כדי להירשם ונעלמו לי חמישה גנים מהרשימה ביניהם גן אודם. השארתם לי גן אחד קרוב לבית ועוד ארבעה גנים ממש רחוקים. אני רוצה לדעת למה ירדה לי האופציה של גן אודם…".

אם אחרת כותבת: "היי מאתמול בבוקר אני מנסה להירשם ולא הצלחתי עד עכשיו. אני מקבלת הודעת שגיאה נפתח לי חלון כלשהו".

לצומת השרון הגיעו גם תלונות נוספות. "כבר בשנה שעברה גיליתי שהגנים בשכונה ממוקמים לא נכון על המפה שהם מציגים בלינק הרישום", אומרת אם ששמה שמור במערכת. "אם יש גן שנמצא 200 מטר הליכה מהבית שלי, וגן אחר בקצה השני של השכונה – שני הגנים נראים על המפה באותו המרחק. הבעיה היא שאם הם עושים את השיבוץ לפי מערכת אוטומטית היא רואה שזה אותו מרחק כשבפועל זה לא כך. בשנה שעברה הם אמרו שיעדכנו את המפות באתר, אבל השנה נכנסתי שום וראיתי שלא כך. יכול להיות שאני לא המקרה היחיד. הבעיה היא שאם המפה טועה, גם אנשים יכולים לבחור גן כשאין להם את הנתונים הנכונים".

טענות נוספות שהגיעו למערכת מדברים על ההצהרה שנדרשות חד הוריות ואימהות יחידניות להציג בחתימת עורך דין. "יש 'כתב הצהרה להורה עצמאי' שאנחנו מוסרים בשנה הראשונה לרישום, בו מציינים את שם האב ומעדכנים שיש לך משמורת על הילדים ושכולם מעודכנים. ובכל שנה דורשים מאתנו זאת מחדש", אומרת אם. "זה פשוט לא סביר. הרי כתוב על הטופס שאם הדברים משתנים נצטרך לעדכן. אז למה שוב ושוב, מדי שנה, דורשים זאת ממני? במיוחד שזה דורש פניה לעורך דין והוצאה כספית? אני מנסה לפנות אליהם טלפונית אבל הם מעבירים למוקד טלפוני שלוקח הודאות ולא נותן תשובות".

המועמדת לראשות עיריית כפר סבא הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

חברת המועצה הדר לביא: "הרישום לגני הילדים הוא הליך טכני שאינו מתבצע מיטבית היום. הורים רבים פונים בבקשה למידע ולעזרה, ואני מברכת את מחלקת גני הילדים ואת ועד ההורים שעוזרים ומטפלים בבעיות האלו כל השנה ובפרט היום. אעשה ככל שביכולתי כדי לתקן ולשפר את המערכת כבר השנה ולקראת השנים הבאות".

מוועד ההורי הגנים נמסר: "מרגע פתיחת מערכת הרישום ועד הורי הגנים העירוני קיבל פניות רבות מהורים בנושא הרישום ועמד בקשר רציף עם העירייה בעדכון וטיפול בכל הבעיות שנתגלו. כמו כן, ביקשנו שיפתחו קו חם לטיפול בנושא. אנו שמחים על הירתמות העירייה לנושא בזמן קצר מאוד, ואנו נמשיך לעקוב, לעזור ולעדכן בנושא ובכל נושא אחר הקשור לגנים. אנו מוקירים את הפניות הרבות של ההורים אלינו, ושמחים להוות כתובת להורים כשעולות להם שאלות או זקוקים לעזרה. זה מצביע על מידת האמון וההערכה שהם רוכשים לנו הן בתור מקור הידע והן בתור המקום למציאת מענה על השאלות וחיפוש עזרה בקבלת פתרונות. לשם כך אנחנו עושים לילות כימים, ואנו שמחים לראות שמאמצנו נושאים פרי, ונמשיך לפעול כדי לשמר ולשפר זאת. אנו מאחלים לכולם הצלחה בתהליכי הרישום והשיבוץ, מקבלים בברכה את הילדים וההורים החדשים ומאחלים הצלחה רבה לילדים העולים לכיתה א'".

תגובת העירייה: "המערכת הינה מערכת המשרתת עיריות רבות ומדובר בתקלות שאירעו ברמה הארצית. עם זאת, למרות התקלות ישנה היענות שיא מצד ההורים ועד עתה, יומיים לאחר תחילת הרישום נרשמו באופן מקוון כ-2000 ילדים לגני הילדים בעיר. יש לציין כי כחלק ממדיניות ראש העיר רפי סער לשקיפות ולנגישות הופעלו השבוע שני קווים פתוחים בעמוד הפייסבוק העירוני, התקיימה קבלת קהל במרכז הרישום שאויש בנציגי מחלקת גני הילדים והושק אתר רישום שכולל את כלל המידע הרלוונטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר