עיצוב "פק מן"
עיצוב "פק מן"

"בחירת עיצוב לרכב ניקוי שנקנה כבר הוא לא שיתוף אמיתי של הציבור"

רפי סער הזמין השבוע את התושבים לבחור את העיצוב הגרפי שיתנוסס על רכבי הניקיון החדשים, שהזמינה העירייה כבר באוגוסט, וספג ביקורת מהדר לביא

פורסם בתאריך: 10.1.19 08:23

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הזמין השבוע את התושבים, בעמוד הפייסבוק העירוני, לבחור את העיצוב הגרפי שיתנוסס על רכבי הניקיון החדשים שרכשה העירייה, ולבחור בין עיצוב "פק-מן" ל"סופרמן". "אני שמח לבשר כי הרחבנו את מערך הניקיון בעיר ורכשנו רכבים חדשים, שמנקים את רחובות העיר באמצעות קיטור ושטיפה. שקיפות היא גם בדברים הקטנים – החלטתי להעביר את ההחלטה לידי תושבי העיר – מצביעים ובוחרים את אחד העיצובים החדשים של הרכבים. העיצוב עם מספר ההצבעות הגבוה ביותר ייבחר. אז מה דעתכם?".

ההחלטה לרכוש את רכבי הניקיון התקבלה בקדנציה הקודמת, בחודש אוגוסט. בטבלת תוצאות המכרזים לשנת 2018, תחת מכרז מספר 20/18 – "רכישה ואספקה של מכונה לטיאוט כבישים", נכתב כי הוגשו שתי הצעות. שם הזוכה הוא "גד-אל ציוד תברואה", וסכום הזכייה ללא מע"מ הינו 494,900 שקלים. תאריך ועדת המכרזים הוא 23.8.18.

עיצוב "סופרמן"

עיצוב "סופרמן"

הרכב החדש על פי העירייה הוא בעל התקן האירופי "יורו 6". הרכב מאפשר שטיפה בקיטור של רחובות מרכזיים, רחובות צרים, סמטאות ומדרכות, שאיבת הפסולת הן בנסיעה לפנים והן בנסיעה לאחור, והוא בעל מתקן שטיפה בגג הרכב, מה שאפשר שטיפת הרחוב עם מינימום הפרעה להולכי הרגל ולרכבים החונים בצד הכביש. כל זאת, במסגרת חזון העיר הירוקה וכחלק מתוכנית העבודה שהציג ראש העיר טרם כניסתו לתפקיד.

הדר לביא ביקרה את סער ואמרה: "שיתוף ציבור בקבלת החלטות הוא תהליך חשוב בפוליטיקה מתקדמת. הוא נדרש בהחלטות שנותרו בתכנית 'מהיר לעיר' לשינוי ויצמן, בעתיד הקרקעות הפנויות בכפר סבא ובתהליך בניית ואישור התכנית האסטרטגית בחינוך. בעיריות אחרות הוא נעשה בצורה מקצועית גם בסוגיות כבדות משקל. בחירת עיצוב לרכב ניקוי שנקנה כבר הוא בבחינת 'לחם ושעשועים' ולא שיתוף אמיתי של הציבור בקבלת החלטות. אנחנו מבחינתי עדיין ב-100 ימי חסד לראש העירייה הנבחר, אבל כולנו רוצים שהעיר תתקדם באמת ולא רק למראית עין".

מהעירייה נמסר: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר