עילאי הרסגור (צילום ליאור פילשטיינר), איתן צנעני, אורן כהן, דני הרוש
עילאי הרסגור (צילום ליאור פילשטיינר), איתן צנעני, אורן כהן, דני הרוש

"רוטציה בסגנות בין מרצ לליכוד עלולה להביא לפירוק הקואליציה"

לפי טיוטת הסכם שרפי סער מתכוון לאשר במועצת העיר, אורן כהן ועילאי הרסגור יחלקו את אחד מתפקידי הסגן. נותרו מאוכזבים: אסנת ספורטה ויובל לוי, שמקורביו אומרים: "המו"מ הזה מתנהל בבלגן אחד שלם"

פורסם בתאריך: 10.1.19 12:07

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, מבקש לסגור את הקואליציה המתהווה כבר בסוף השבוע הזה, ולהביא אותה לאישור מועצת העיר בתחילת השבוע הבא. מטיוטת הסכם שהגיעה לידי צומת השרון עולה כי סגני ראש העירייה יהיו דני הרוש, איתן צנעני ועילאי הרסגור ברוטציה עם אורן כהן. בטיוטה נכתב: "ראש העיר, רפי סער, יביא לאישור מועצת העיר בישיבתה מיוחדת שתקבע את חלוקת סגני ראש העיריה לפי הפירוט כדלקמן: דני הרוש מסיעת "דרך חדשה" – סגן ומ"מ ראש העירייה בשכר. מר איתן צנעני מסיעת "תנופה" – סגן ראש העירייה, ללא שכר. מר עילאי הרסגור-הנדין מסיעת "מרצ כפר סבא" – סגן ראש העירייה בשכר ברוטציה,  לתקופה של 30 חודשים ממועד אישור מועצת העיר. מר אורן כהן מסיעת "הליכוד" – סגן ראש העיר ברוטציה, בקדנציה השניה לאחר סיום תקופת כהונתו של עילאי הרסגור הנדין".

כאמור, מדובר בטיוטה שאינה עובדה מוגמרת. "אולי מפרסמים את הדברים כמנוף לחץ על יובל לוי או על עילאי הרסגור. אין שום חתימה על שום דבר וטיוטות הן עדיין טיוטות", אומר אחד מחברי המועצה.

בסביבתו של יובל לוי הופתעו מאוד מהכוונה לצרף את אורן כהן, שלו מנדט בודד במועצה, כסגן ברוטציה עם הרסגור ממרצ, שסיעתו היא הגדולה במועצת העיר עם ארבעה מנדטים. לוי עצמו, שלו שני מנדטים, ביקש סגנות אולם נדחה. "יובל ומספר שתיים שלו בסיעת תפוח ממה שיינפיין מקבלים ביממה האחרונה מאות הודעות ושיחות מתומכיהם בבחירות האחרונות שזועמים מאוד על ההחלטה", אומר גורם המקורב אל השניים, "גם עליהם זה לא מקובל והם מאוד עצבניים. הם מתכוונים לשבת ולחשוב לאן פניהם מועדות. מעבר לעניין של אורן כהן, גם דברים שהובטחו להם ירדו בטיוטות, כמו ההבטחה לתת ללוי את ראשות מפעל המים שפתאום הפכה ל'ממלא מקום'. לשיינפיין הובטח שיעמוד בראש מינהלת לגמלאים שבוטלה. כל המשא ומתן הזה מתנהל בצורה מטורפת, בבלגן אחד שלם".

יובל לוי

יובל לוי

האם יש סיכוי שהם בכל זאת יצטרפו לקואליציה? 

"תמיד יש סיכוי כזה".

לצומת השרון נודע כי בסיעת הליכוד הפעילו לחץ כבד על סער לצרף את כהן כסגן ראש עיר, אחרת כהן לא יתמוך בהצעות לסדר שיעלו במועצה. בסביבתו של הרסגור-הנדין אומרים כי הוא מוכן "לבלוע את הצפרדע", כדי להשיג הישגים עבור הציבור שלו בהסכם הזה. "ברור שזו צפרדע לא נעימה", אומר גורם המקורב ליו"ר סיעת מרצ, "אבל אתה מתאר לעצמך שהליכוד זו מפלגה שצריכים אותה מדי פעם. כלומר, אורן כהן הוא בן אדם מקושר וסער הבין שהוא צריך אותו לידו. ועדיין, עילאי מאמין שלדחוק את יובל באופן הזה זו טעות. הוא אפילו אמר את זה לסער בשיחה שהוא קיים איתו אתמול (ד') פנים אל פנים".

מתי חותמים על ההסכם?

"עדיין עובדים עליו. יש דברים על קוצו של יוד שצריך להבהיר. עבור עילאי זה מאוד חשוב".

גם בסביבתה של אסנת ספורטה, מספר שלוש בסיעת ראש העיר, ומי שאמורה הייתה להיות מחזיקת תיק החינוך אומרים שהיא מאוד מאוכזבת. "היא טוענת שהובטחה לה גם סגנות, ובמצב הזה של העדר מנהלת אגף החינוך, אחרי שמנהלת האגף פרשה, אולי היא יכולה הייתה לעמוד בראש המחלקה אבל לזה היא צריכה תקופת צינון", אומר גורם ששוחח עימה, "מאחורי הקלעים שמעתי שהיא אפילו מדברת על פרישה".

רפי סער, דני הרוש וד"ר אסנת ספורטה

רפי סער, דני הרוש וד"ר אסנת ספורטה

ספורטה עצמה אומרת לאור פנית צומת השרון: "אני מבינה את האילוצים הקואליציוניים, ומכבדת את החלטותיו של ראש העיר. כמי שעובדת איתו כבר שנתיים באופן אינטנסיבי, אני משוכנת שטובת העיר והתושבים עומדת לנגד עיניו. כפי שהבטחתי, אעשה כמיטב יכולתי, גם בסיטואציה שנוצרה, לקדם את החינוך בכפר-סבא, ולתרום מהידע ומהניסיון שלי לעיר ולתושביה".

חבר אחר במועצת העיר טוען שרוטציה בסגנות בין מרצ לליכוד עלולה להביא לפירוק הקואליציה בעוד שנתיים וחצי. "כדי שסגן יוכל לעבוד צריך קדנציה שלמה", הוא אומר, "מה יעשו במרצ בחצי הקדנציה האחרונה? הם הרי יהפכו להיות אופוזיציה. הבחירות הבאות יהיו כבר בפתח. לכן, אני לא בטוח אם זה צעד חכם של רפי או לא. בכל מקרה, מדובר בניסיון מאוד גס לתגמל את אורן כהן שכנראה הקשר שלו למפלגת השלטון מאוד חזק. יש סבירות גדולה שהליכוד יישאר בשלטון, ורפי צריך קשר לשם, ואורן כהן הוא האיש".

אורן כהן מסר: "אגיב כשנברך כולנו על המוגמר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר