בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי

חוקר פרטי הורשע: דלה מידע פרטי מחברות אשראי תוך התחזות, ומכר אותו בכסף

רועי מרידור, בעל משרד החקירות "מרידור חקירות" בכפר סבא, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, ב-23 עבירות של קבלת דבר במרמה וב-23 עבירות נוספות של פגיעה בפרטיות

פורסם בתאריך: 13.1.19 14:59

בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע בשבוע שעבר את רועי מרידור, תושב צור יצחק בעל משרד החקירות "מרידור חקירות" בכפר סבא, ב-23 עבירות של קבלת דבר במרמה וב-23 עבירות נוספות של פגיעה בפרטיות, על פי הודאתו במסגרת הסדר הטיעון עמו בכתב האישום המתוקן.

מרידור נעצר בדצמבר 2017 על ידי המשטרה בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאדם אחר, התחזות לעובד ציבור, קשירת קשר להונות ופגיעה בפרטיות. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של אחת מחברות האשראי לאחר שהתברר כי אלמוני הצליח להערים בשיחה טלפונית על עובדת של החברה, ותוך התחזות לאדם מסוים קיבל אינפורמציה ומסמכים של האדם שבשמו הוא הזדהה. כשהמשטרה פשטה על משרדו של מרידור בכפר סבא, החרימה מסמכים ואת המחשב שלו נחשף כי מרידור פעל באותה שיטה של התחזות, בעשרות מקרים.

על פי הכרעת הדין, מרידור נהג להתקשר לגופים המחזיקים במידע לגבי אנשים תוך התחזות להם, והוצאת המידע במרמה מאותם גופים. "הנאשם שוחח עם נציגי חברות ביטוח, בנקים, חברות כרטיסי אשראי, קרנות השתלמות ובזק, תוך התחזות לבעלי המידע הפיננסי הפרטי, קיבל את מבוקשו ומסר את המידע ללקוחותיו תמורת שכר טרחה".

פרקליטות מחוז מרכז טענה כי בשל היקף המרמה, השיטתיות והעקביות במעשיו, התחכום והתכנון המקדים, עוצמתה הגבוהה של הפגיעה בפרטיות המתלוננים, העובדה כי עבירת המרמה הייתה כרוכה בעבירה אחרת – עבירה של התחזות, והעובדה כי עבירות המרמה בוצעו על ידי בעל רישיון, יש להרשיע אותו. מנגד טען בא כוחו כי כמות המקרים אינה צריכה להכריע את הכף וכי לא היה שום תכנון מיוחד או תחכום יוצא דופן במעשיו. "מעשה המרמה התמצה בשיחת טלפון פשוטה, שפרט לאקט ההתחזות לא נלוו לו מעשים נוספים, כגון התייצבות פיזית, זיוף מסמכים, חדירה לחומר מחשב וכיו"ב", נכתב.

בית המשפט בראשות השופט מיכאל קרשן, הסכים עם הסניגור וכתב: "אינני סבור כי את מעשי הנאשם ניתן לאפיין בתחכום יתר. כמפורט בכתב האישום המתוקן, המרמה התמצתה בשיחה טלפונית בין הנאשם לנציגי החברות שהחזיקו במידע הפיננסי, במהלכה התחזה הנאשם לבעל המידע", אולם הוא ביקש מהצדדים להודיע לו אם הם מסכימים להרשיע את נאשם בעבירה אחת של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנידון. לכן, הרשיע השופט את הנאשם על פי כל אירוע בנפרד ובכך קיבל את עמדת ההגנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר