חשבונית צילום אילוסטרציה
חשבונית צילום אילוסטרציה

תושב כפר סבא נאשם: העלים 5.7 מיליון שקל באמצעות חשבוניות פיקטיביות

הלל טלקר שימש כמנהל חברה להתקנת מבנים מברזל. יחד עם מנהל אחר בחברה קיזז חשבוניות פיקטיביות בסך 39 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 15.1.19 08:50

חברה להתקנת מבנים מברזל ושני מנהליה, אחד מהם הוא תושב כפר סבא הלל טלקר, הואשמו בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסך כולל של כ-39 מיליון שקלים. על פי כתב האישום, במטרה להסוות את ביצוע העבירות החברה נרשמה בתקופות שונות גם על שמות אחרים.

כתבי האישום הוגשו לבית משפט השלום בכפר סבא על ידי עו"ד מירי בנהרדיתי מהיחידה המשפטית מחוז מרכז (מע"מ פלילי), בעקבות חקירה שנוהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב. לפי כתבי האישום, המנהלים, טלקר (57) ואבנר אלוק (50) מסביון, עבדו בחברת סגיב טכנולוגיות מיגון אש בע"מ מסביון במשך כשלוש שנים, בתקופה שבין אפריל 2012 לבין פברואר 2015. טלקר אף שימש כמנהל חשבונות ואחראי על התקשרויות מול ספקיה של החברה, וכן על ניהול ספרי הנהלת החשבונות והכנת הדוחות למע"מ.

לפי האישום, במטרה להקטין את תשלומי המס, הנאשמים ניכו שלא כדין בדוחות התקופתיים למנהל מע"מ, מס תשומות בהתבסס על 139 חשבוניות מס פיקטיביות, מבלי שעשו או התכוונו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות. סך החשבוניות הפיקטיביות עמד על כ-39 מיליון שקלים והמס שנגרע מקופת המדינה עמד על כ-5.7 מיליון שקלים.

בכתב האישום נגד טלקר נכתב: "הנאשם ואלוק הכינו ניהלו פנקסי חשבונות כוזבים ורשומות אחרות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס ערך מוסף החל עליהם. הם עברו את העבירות בנסיבות מחמירות הנובעות מריבוי העבירות ומן הסכומים הגבוהים אשר מתשלומם התחמקו או השתמטו".

בהמשך נכתב: "המאשימה מודיעה בזאת לבית המשפט הנכבד כי במידה ותהיה הרשעה בגין כתב אישום זה, בכוונתה לבקש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל".

לפניית צומת השרון אמר הלל טלקר שאינו חש בטוב. את אבנר אלוק לא ניתן היה להשיג.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר