עילאי הרסגור (צילום ליאור פילשטיינר), איתן צנעני, אורן כהן, דני הרוש
עילאי הרסגור (צילום ליאור פילשטיינר), איתן צנעני, אורן כהן, דני הרוש

הקואליציה של סער: פרצופים ישנים וכמעט בלי נשים | טור דעה של אושרה ולדמן

למרות שלמועצת העיר נכנסו חברים וחברות חדשים, הקואליציה של רפי סער מורכבת כמעט כולה מפרצופים מוכרים לעייפה. ואיך זה שב-2019 אין אף אישה בהנהגת העיר?

פורסם בתאריך: 17.1.19 08:37

ביום שני השבוע, 14 בינואר, עברו בדיוק 60 ימים לניצחונו של רפי סער בסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית כפר סבא. בסוף השבוע שעבר, חודשיים אחרי שנבחר, התבשרנו סוף סוף גם על הרכב הקואליציה, וגילינו מי הם נבחרי הציבור שיחליטו על עתידה של כפר סבא בחמש השנים הקרובות. אז מה קיבלנו?

קיבלנו קואליציה שמורכבת כמעט כולה מאנשי עבר. לא שיש בעובדה זו כשלעצמה כדי להטיל דופי בחברים הוותיקים, אך הם מגיעים עם קיבעונות שהשתרשו בהם בתקופה של יותר מעשר שנים. אין בקואליציה דם חדש שכל כך נחוץ לעשייה חדשה. יותר ממחצית מחברי המועצה התחלפו בבחירות האחרונות, רובם אנשים חדשים במנגנון העירוני, אך הדבר לא בא לידי ביטוי בקואליציה החדשה.

בנוסף, יש חשש מ"פוליטיקה של פעם", שכן מרבית הסיעות מחוברות למפלגות הארציות, בניגוד למגמה הארצית בשנים האחרונות של רשימות עצמאיות, שאינן מזוהות עם מפלגות ארציות. בראש ערים רבות וחזקות עומד ראש עירייה שרץ ברשימה עצמאית, כמו בנתניה ותל אביב. בעוד שבכפר סבא כמעט מחצית מחברי המועצה הם נציגי רשימות עצמאיות, ראה ראש העיריה לנכון לשבץ בקואליציה, את כל הרשימות המחוברות למפלגות הארציות – הליכוד, מרצ והבית היהודי. סער עצמו נתמך בבחירות על ידי מפלגת העבודה.

זה לא מקרי: כנראה שראש העירייה מניח שיש יתרון בחברי קואליציה המקושרים עם מפלגות ארציות. עם זאת, הדבר גורר לתוך הניהול המקומי סוגיות פוליטיות שאין להן שום קשר לסוגיות מקומיות. נזכיר את ההשתלחות של מצביעים, שזיהו את עצמם כמצדדים ברפי סער, בעילאי הרסגור בתקופת הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, על רקע פעילותו של האחרון בזירה הפוליטית הארצית. בנוסף, הדבר מעלה חשש להפעלת לחץ על ראש העיר לקבל החלטות מקומיות בשל שיקולים פוליטיים.

ואין אף לא אישה אחת בהנהגה הבכירה בעירייה, שכולה גברים בלבד. נשים מהוות 51 אחוז מתושבי העיר, והן שליש מחברי מועצת העיר. אחת מהן היא מספר שלוש ברשימתו של ראש העירייה. המצב בו לא מצא ראש העיר לנכון לשלב אף לא אישה אחת בין ארבעת סגניו (כולל רוטציה) וגם לא בתפקיד מנכ"ל העירייה, הוא בשורה רעה מאד לאוכלוסיית הנשים בעיר בכלל, ולסיכויים של אישה להשתלב בניהול העירוני בפרט.

 

אושרה ודלמן

תושבת כפר סבא אושרה ולדמן היא רואת חשבון ובעלת עסק למתן שירותים פיננסים, ומנהלת משותפת בקבוצת הווטסאפ "פאנל סדר יום בשרון"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מיכל

    מאוד עצוב, כפר סבא נחשבת לעיר חילונית ליברלית ברובה , חלוקה לא שיוויונית כזו מחזירה אותנו הנשים שנים אחורה, אסור לקבל את זה , קוראת לפעול עכשיו

  2. אלון פלד

    בישראל הזירה המקומית אינה מנותקת מהזירה הלאומית. תושבי העיר חיפה גילו זאת כאשר חבר הקואליציה וסגן ראש העיר מר רג׳א זעאתרה הצהיר בגלוי שהוא תומך חיזבאללה. כעת זעאתרה הוא בועדה לשעת חירום של עירית חיפה. בזמן חירום זעאתרה יפנה את טילי החיזבאללה למקומות הרגישים ביותר באיזור חיפה.

  3. קשקוש בלבוש

    זה מסוג הכתבות שהיו במגירה ונשלחו להדפסה מבלי בדיקה של רלוונטיות. היה שמופה ממי שכתבה שתבדוק ותראה הוכחות מה ישן ומה חדש ומי באיזה תפקיד על מנת להוכיח את הרלוונטיות של כתבתה.
    ובכלל נראה לי שהכותבת כוד לא הבינה שהבחירות לראשות העיר נגמרו.

  4. תושבת וותיקה

    אלה נושאים שתמיד רלבנטיים. הנשים הם 50% של האוכלוסייה, אין סיבה שלא יהיה להם ייצוג הולם בגופים שמנהלים אותם, שמשפיעים על חייהם. יש ייצוג של 30% לחברות מועצה ולכן צריכים להיות 30% נשים בראשי הוועדות החשובות בעיר- ולא כך הוא. רב תפקידי מועצת העיר הם בהתנדבות, ומאחר ונשים ממילא עובדות בשתי משרות ולעתים בשניהם במשרה מלאה (פרנסה מחוץ לבית + עקרת בית ) יש קושי לנשים גם להתנדב,אבל הזמן הוא רק אחת הבעיות, בעייה שנייה היא כלכלית צריך הרבה כסך לצורך פריימריז וגם כאן הנשים מוחלשות, וכל זה למרות שאנו נימצאים ב-2019. זה עדיין רלבנטי. צריך לחייב מפלגות בחוק לשבץ נשים כך שמקומם במפלגה יהייה שווה לגברים ולשבצם כך (גבר, אשה גבר , אשה וכו') כך אולי נתקדם מהר יותר לשיוויון מגדרי אולי ב- 2025 ?????????????

  5. כפרסבאית

    לצערהו אין ייצוג נשיא במועצה אלא אנשים שמשרתים כבר שנים ולא ניכרת תרומתם לטובת האזרחים
    עילאי הרסגור הוא היחיד ששומר על חופש הפרט בעיר ואיכות החיים של הציבור החילוני,ארועים בשבת נילחם לתחבורה ציבורית בשבת לטובת אלה שאין להם רכבים, לטובת נוער, שאר חברי המועצה נציגי מפלגות השונות, מעולם לא שמעתי שעשו משהו ממשי לטובת תושבי העיר בתחום החברתי והתרבותי
    להזכירכם כפר סבא עיר חילונית, בשנות שלטונו של בן חמו היתה נסיגה בכל התחומים ואיכות החיים בעיר נעצרה

  6. ש"פ

    בשביל מה צריך נשים מה לא ברור לכם איפה שיש נשים המקום שורץ בנחשים ועקרבים תסתפקו בחבורת הפוליטיקאים שהם ממלאים את מקום הנחשים והעקרביםםם!!!!!

  7. אברם

    כל אלה אנשי השכונות בחרו בהם ובראשם ראש העיר
    והם רוצים להעביר את הדיפו לשכונות אחרי שבירוקה
    עשו קצת רעש הם .בוגדים בבוחרים שלהם
    שאין מה לעשות אוכלוסיה חלשה וחסרת אמצעים לעשות רעש כמו התושבים בירוקה
    עצוב וחבל אני מקווה שתשנו את ההחלטה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר