שרונה לימן. צילום עזרא לוי
שרונה לימן. צילום עזרא לוי

סיפורי עצים: שרונה לימן מזמינה אתכם לסיור בין העצים ההיסטוריים של כפר סבא

מורת הדרך הכפר סבאית מקיימת מחר סיור מיוחד לט"ו בשבט, ויש לה מסר מעודד: "יחסית לערים אחרות, גם בכמות וגם במגוון, יש לנו המון עצים במרחב הציבורי"

פורסם בתאריך: 17.1.19 11:46

מורת הדרך הכפר סבאית, שרונה לימן, תוציא לדרך מחר (שישי), בשעה 9:00, סיור לט"ו בשבט בנתיבי העיר, תחת הכותרת "סיפורי עצים". נקודת המפגש במגרש החניה של "המבריא" ברחוב גבורות. הסיור בשיתוף בית תרבות על שם רייזל, יארך כשעתיים והוא עולה 50 שקלים למשתתף.

"'כפר סבא עיר ירוקה' זה אמנם סולגן של ראש העירייה הקודם, אבל זה לא רק מהפה אל החוץ אלא מתקיים ממש בשטח", היא אומרת, "יחסית לערים אחרות, גם בכמות וגם במגוון, יש לנו המון עצים במרחב הציבורי ואפשר לספר מנקודת מבטם את סיפורה של המושבה וההתיישבות בכפר סבא. חיו בכפר סבא אנשים שהיו פה ונטעו עצים, אנשים מפורסמים מהאירועים היסטוריים שהיו קשורים לעצים ויש פה אפילו עצים מתקופת הטורקים והאנגלים ומקום המדינה ועד ימינו".

הסיור מתקיים זו השנה השלישית, כחלק מסדרה של שמונה סיורים שנקראים "בנתיבי כפר סבא", על פי מועדי השנה. הסיור הנוכחי מתאים כמובן לט"ו בשבט.

"אנחנו עוברים בשלושה מתחמים היסטוריים שיש בהם המון עצים עם סיפור – גן הזיכרון, בית הספר אוסישקין ומתחם החאן של העירייה".

יש עצים עם סיפורים מעניינים במיוחד?
"ישנם שני עצים ברחוב העמק שאנחנו יודעים שנטע אותם ילד לכבוד בר המצווה שלו. יש בבית הספר אוסישקין עץ מדברי השוכן בסמך לעץ שצריך הרבה מאוד מים. הם נמצאים זה ליד זה – בנס, והם גדולים ויפים ושניהם משגשגים. יש לנו את שדרות הרצל ורוטשילד שאנחנו יודעים בדיוק מתי נטעו אותם ומי ונהנים מאוד מהם וכמובן את האקליפטוסים של שיינפיין ליד העירייה – הדבר היחיד שנשאר מלפני מלחמת העולם הראשונה. שני העצים נמצאים גם בסמל העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר