בתמונה מימין לשמאל: יולי גת, עדי סקופ, רפי סער, מירית שקד-ברק ואיציק מנהיימר
בתמונה מימין לשמאל: יולי גת, עדי סקופ, רפי סער, מירית שקד-ברק ואיציק מנהיימר

תוכנית המתאר חוזרת לסיבוב נוסף במחוזית. רפי סער פועל למשיכת התוכנית מהוועדה

בעוד 20 ימים אמורה ועדת המשנה במחוזית לדון בהתנגדויות שהגישו תושבים נגד התוכנית. "אסור שהדיון בהתנגדויות יתקיים בכלל", אומר איציק מנהיימר, ממובילי מאבק התושבים

פורסם בתאריך: 20.1.19 13:26

התושבים המתנגדים לתוכנית המתאר של כפר סבא זומנו בשבוע שעבר לישיבת ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז, לדיון בהתנגדויות שהגישו לתוכנית. הדיון אמור להתקיים בעוד כ-20 ימים, ב-10 בפברואר. בתוך כך נודע שראש עיריית כפר סבא רפי סער פועל למשיכת תוכנית המתאר העירונית מהוועדה המחוזית. סער נפגש ב-14 בינואר עם התושבים הפעילים במטה המאבק לבינוי שפוי הנאבק בתוכנית, ועם ראשי תנועת התפוזים מירית שקד-ברק ואיציק מנהיימר.

"אסור שהדיון בהתנגדויות יתקיים בכלל, בגלל שאנחנו יודעים את תוצאות הדיונים במחוזית", אומר מנהיימר לצומת השרון, "הם זורקים את רוב ההתנגדויות לפח ומאשרים את התוכנית למרות ההתנגדויות, וזאת על פי מקרי העבר. כרגע אנחנו סומכים על ראש העירייה רפי סער וההנהגה החדשה שיפעלו לאלתר לעצור את הדיון, להחזיר את התוכנית למועצת העיר ולפעול לאישורה מחדש אחרי שיתוף ציבור והכנסת תיקונים כראוי לתוכנית גדולה וחשובה כל כך".

נציין שבשבוע שעבר הגיש חבר מועצת העיר פנחס כהנא (סיעת כפר סבא מתקדמת) הצעה לסדר באשר לתוכנית המתאר הכוללנית, לקראת הדיון בהתנגדויות בפברואר. "קיום תכנית מתאר כוללנית הוא הכרחי לעיר, אך התכנית המופקדת לקראת דיון בהתנגדויות היא תכנית גרועה שיש לשנותה", כתב בהצעה, "אנו מציעים לחדש החלטת מועצת העיר להשיב התכנית לדיון בוועדה המקומית, לתכנן את התוכנית מחדש ולשתף את הציבור; לפעול נמרצות מול לשכת התכנון אם המתנגדים יוזמנו לדיון יהיה קשה יותר אז ליישם בקשתנו; להטיל על אגף הנדסה להכין תכנית לתהליך שינוי התכנית".

בהזמנה לישיבה נכתב כי "במקרה שהוגשו התנגדויות זהות במהותן, רשאית הועדה לשמוע רק מספר מתנגדים מבין מגישי ההתנגדויות אם לדעתה מייצגים אותם מתנגדים ענין או מקום זהים. הועדה רשאית להחליט כי תמנע שמיעת התנגדויות שיש בה חזרה על התנגדות קודמת ששמעה או שהיא בלתי מנומקת או שהיא נראית על פניה טורדנית או קנטרנית. כן ראשית הועדה למנות חוקר לשמיעת ההתנגדויות כאמור".

נזכיר כי לפני כשנתיים הוועדה המקומית, דהיינו כל חברי מועצת העיר, אישרו פה אחד את משיכת תכנית המתאר. בעקבות זאת נשלחה מהעירייה בקשה לוועדה המחוזית למשיכת התוכנית, אולם זו נדחתה. לאחר מכן פסק בית המשפט – בדיון בעתירת אדם טבע ודין שהוגשה בעקבות פנייתו של כנהא – שהתוכנית הופקדה שלא כדין משום שגודל המודעה לא היה על פי התקן, והוטל על העירייה להפקיד מחדש את התוכנית תוך משיכתה. לאחר מכן נשלחו כ-1,000 התנגדויות לוועדה המחוזית.

במטה המאבק ובתנועת התפוזים עשו מאמצים כבירים לדחות את אישור התוכנית במשך שנתיים. "אנו סומכים על ראש העיר, רפי סער וההנהגה החדשה שיפעלו לאלתר לעצור את הדיון ולאחר מכן יפעלו במרץ למשוך את התוכנית מהמחוזית ולהחזירה לשולחן מועצת העיר", אומרים בתנועה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבישי

    איך יכול להיות שיובל לוי חבר קואליציה, מחזיק בעתירה נגד מקום העבודה שלו (עיריית כפר-סבא)
    רקוב מהשורש

  2. דלק שרון שומרון

    כולם אחרי סער שלאט לאט מראה כי הבחירה בו נכונה לכפר סבא

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר