בן חמו (משמאל, עם הגב למצלמה) בדיון בבית המשפט היום
בן חמו (משמאל, עם הגב למצלמה) בדיון בבית המשפט היום

התלושים שנתפסו בכיסי המכנסיים והחתימה של חזי ברזני: נפתח שלב ההוכחות במשפט בן חמו

קו ההגנה של ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יהודה בן חמו, הנאשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, הוא להעביר את האחריות אל עוזרו האישי. "אם חלק מהתלושים לא הגיעו לנזקקים צריך להפנות את האצבע המאשימה אליו ולא אל יהודה", אומר סנגורו

פורסם בתאריך: 28.1.19 16:37

הבוקר (ב') נפתח בבית משפט המחוזי מרכז בלוד שלב ההוכחות במשפטו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יהודה בן חמו, הנאשם בעבירות שונות, בהן מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הטרדת עד, עבירות מס ועבירות נוספות.

בדיון הובאו בזה אחר זה עדי התביעה במשפט. הראשון היה חוקר יחא"ה רפ"ק עודד ראם, ששימש כחוקר המרכזי בתיק ומי שגבה את גרסתו של בן חמו. במהלך חקירת התובעת עו"ד אורלי שרגנהיים מהפרקליטות והחקירה הנגדית שנערכה על ידי פרקליטיו של בן חמו, עו"ד אשר אוחיון ועו"ד חן הולנדר, עלה כי נגבו מבן חמו שמונה הודאות, אחת ביום המעצר, אחת למחרת והנוספות במהלך ימי המעצר ולאחר ששוחרר בתנאים מגבילים.

עוד התברר כי לבית המשפט הוגשו 40 תווי הקניה המקוריים שנמצאו בעת מעצרו של ראש העירייה לשעבר מתחת לבגדיו בחדר השינה, ושמונה תווים נוספים שנתפסו בכיס מכנסיו שהונחו בתיק ספורט שנמצא ברכבו.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

לאחר מכן עלתה לדוכן העדים מי שהייתה הכספרית בחברת "יינות ביתן", תמי וסולי, שהייתה אחראית להעברת התלושים אל אנשי העירייה. על פי העדויות התברר שמי שבאו לקחת את התלושים היו עובדים בעירייה, ככל הנראה עוזרי ראש העירייה חזי ברזני ודותן חסנסון.

עיקר חקירת התביעה והחקירה הנגדית התמקדו בדרך עבודתה של וסולי, וניסו להבין האם ועד כמה היא זוכרת למי נתנה את התלושים, באילו סכומים מדובר, האם החתימה את מקבלי התלושים וכיצד תיעדה זאת במערכת הממוחשבת על פי המספרים הסידוריים של תווי הקניה. ניכר כי היה ניסיון של ההגנה לייחס את לקיחת התלושים לחזי ברזני, ולטעון בין השורות כאילו זו לא הייתה יוזמה של בן חמו וכי הוא לא פנה בעניין לאיש, וגם לא הגיע לקחת את התלושים בעצמו.

וסולי טענה בחקירה הנגדית כי לא הכירה את חזי ברזני, אף שחתימתו מתנוססת מעל גבי אחת החשבוניות. עוד אמרה כי מי שהורה לה לחלק את התלושים לעיריית כפר סבא, מתוך גופים רבים שמקבלים תרומות מהחברה, הוא הבעלים של יינות ביתן נחום ביתן.

עו"ד אוחיון תהה האם היא זו שהחתימה את ברזני. "פעם אחת הוא פנה אלי. היה לי מספר שלו בטלפון. לא הספקתי להכין לו תווים והוא הגיע, אז אמרתי תשאיר מספר ואחזור אליך", אמרה. מאוחר יותר היא נשאלה: "היית מחתימה כל מי שקיבל? אחרת יש כמויות עצומות של תרומות של יינות ביתן בלי פיקוח ובקרה, וכל אחד יכול לקחת לכיס שלו", שאל. "הכל מסודר ורשום", ענתה. "הכל רשום ולא חתום. מה הבעיה לתת חמש ולקחת עשר לכיס?", הקשה. "יכול להיות שהחתמתי", ענתה.
הסנגור ניסה לחדד ולשאול מדוע אמרה בהודאתה במשטרה שהיא רואה במחשב רק חשבונית מס אחת. "כי עברנו ממערכת חשבונות אחת לשנייה. כל החשבונות שהיו במערכת הקודמת הוצאו על ידי רואה החשבון", אמרה וסולי. עו"ד אוחיון ניסה לתהות מדוע לא אמרה זאת לחוקר. "כי הוא לא שאל", השיבה. "הוא לא צריך לשאול", הפטיר. "אני זוכרת שדותן בא ולקח את התווים. עובדה שהם הוצאו", המשיכה. "אז לא זכרת שהיו חשבוניות קודמות", שאל. "אני יודעת שהיו יותר מאחת", אמרה. "למה לא ענית כך לחוקרים?", היא שאלה. "הייתי בלחץ", השיבה.

התובעת, בחקירתה החוזרת אמרה: "נשאלת על חזי ברזני. את סיפרת שהוא זכור לך כי היה לך הטלפון שלו. אבל בחקירתך שואלים אותך על שמות שמסרת להם. בשנים האחרונות זה היה דותן ובחורה בשם צורף. נשאלת האם יש לך טלפונים שלהם. ענית שיש לך של דותן והוא אמר שהוא סגן ראש העיר ופעם אחת הוא ביקש לקחת תווים והם לא היו מוכנים. זה הסיפור?". העדה ענתה בחיוב.

הסנגור שואל שוב: "את מוסרת פה פרטים מה שנראה לך ולא מתוך הזיכרון. אם את לא מכירה את חזי ואת זו שנתת את כל החשבוניות, איך כתוב חזי, כשברור שלא את נתת אותה כי את לא מכירה אותו. אני אתן לך הצעה – לא את נתת אלא מישהי אחרת על השם שלך". "יכול להיות", ענתה. "יש לי הצעה אחרת", אמרה התובעת. "יכול להיות שהשם של חזי מופיע על חשבונית משנת 2014, אז יכול להיות שמי שבא לקחת אמר שהוא לוקח עבור חזי?". "לא זוכרת", ענתה.

לאחר מכן עלה לדוכן העדים הבעלים של חברת "יינות ביתן", נחום ביתן. כשנשאל על ידי הסנגור האם ראש העירייה בן חמו פנה אליו בנושא תווי הקניה, ענה "לעולם לא". "הוא לא ביקש ולא שאל מתי אפשר לבוא לקחת, כל הנושא היה בלעדית בתחום של חזי ומחליפו לאחר מכן?", נשאל. "אמרתי לתמי יבואו נציגי העירייה ותתני להם", אמר. "הנחת שכשתמי נותנת את התלושים יהיה סדר במערכת", נשאל. ענה "כן".

"כשאתה אומר בהודאה בחקירה שבתחילת הקשר פנה אליך בחור חוזר בתשובה אתה מתכוון לברזני?". "כן", השיב. "כשאמרת שהבנת שהמנגנון הוא כזה שהתרומות עוברות לנזקקים, הבנת שהוא מעביר את זה לגורמי רווחה". "הערכתי", ענה. "אבל אמרת העיקר שזה מגיע לנזקקים ולא משנה לך איך". "נכון", ענה. "חזי אמר שיש רשימה של נזקקים?". "לא זוכר מי אמר", ענה. "ראש העיר דיבר איתך בעניינים אחרים. חשת מקופח מהיחס של העירייה". "אמת", אמר. "אתה פונה גם לראשי ערים אחרים כשאתה חושב שקורה משהו לא הוגן". "נכון", אמר. "האם ראש העיר דיבר אתך על התרומות?", "לא", השיב. "כשפנו חזי ואחרים הם לא אמרו שהם פונים בשמו של ראש העיר?", "לא", ענה.

התובעת שאלה את ביתן: "אמרת בחקירה שסמכת על האנשים שבאו לקחת את התרומות. שואל החוקר 'אם אגיד שהתווים שתרמת לא הגיעו ליעדם?', ענית 'אני מופתע אם כסף שצריך להגיע לנזקקים הולך למקום אחר. זה רע מאוד'. אז שואל החוקר למה אתה מופתע. ענית 'כי כשאדם אומר לך שהוא צריך תרומה לנזקקים הוא משקר לך". "זו התחושה שלך", נשאל. "בוודאי, אם זה לא הגיע".

לאחר מכן עלה רואה החשבון מייק דרזי, שהיה באותם ימים סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן. הוא סיפר לבית המשפט על מאות אלפי השקלים שהועברו בין השנים 2016-2009 לעיריית כפר סבא לתרומה, בעיקר בראש השנה ובפסח, תרומות של 25 אלף שקלים בכל פעם. הוא סיפר כי היו גם מועדים יוצאים מן הכלל בהם ניתנו סכומים שונים, גדולים יותר וקטנים יותר (אחד מהם בסכום של 5,000 שקלים אל הרב שלוש הרב הראשי של כפר סבא בזמנו). התובעת ניסתה להתמקד בשלושה תלושים שנתרמו לעיריית כפר סבא ונתפסו במשרד של בן חמו, אבל בהגנה טענו כי הללו מצאו את דרכם למשרד ללא ידיעתו.

העד הרביעי היה מחברת הבנייה מרום שאף היא תרמה לעירייה.

עו"ד אשר אוחיון: "הקו שלנו הוא שאנחנו לא יודעים באמת כמה תלושים נתרמו ומי שהתעסק עם זה הוא עד המדינה. אם חלק מהתלושים לא הגיעו לנזקקים צריך להפנות את האצבע המאשימה אליו ולא אל יהודה. ייתכן, וזו אפשרות, שהעודפים מצאו את דרכם ללא ידיעת יהודה אל המשרד שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סי

    יהודה בן חמו היה ראש העיר שטיפח והשקיע בתחום :הנוי, הגנים , חינוך. ובכל הדברים החשובים שראש עיר אמור לעשות.
    דאג להיות נוכח פיזית בכל אירוע של סיום שנה בבתי הספר . ושלא יכל להגיע דאג לשלוח סרטון מוקלט. דאג להגיע לנחם כשצריך ולא רק אצל אנשי שלומנו….וגם להגיע לשמחות דווקא אצל פשוטי העיר….היה לו כשר ישיר כמעט עם על תושב בעיר. העיר שינתה את פניה לטובה מהיום שיהודה בן חמו נכנס לתפקידו.
    ולשמוע שהאשמה הראשית היא שיהודה גנב תלושי מזון לעצמו היא נראית לי הדבר הכי הזוי שיכול להיות. ואם סה נמצא בכיסו אני בטוחה שזה היה בדרך לאיזו משפחה באמת נזקקת.
    כל העליהום שעשו על יהודה. וצילומיו בבית המעצר ושמחה לאיד שהיתה בעיר…. הזכיר לי לא פחות מאשר את משפט דרייפוס. ובא לי לצעוק……. תתביישו לכם תושבי כפר סבא
    ומקווה בכל ליבי שיהודה יצא זכאי.

  2. אילן

    יהודה היה ראש עיר מעולה שנתן את כל זמנו הציבורי והאישי לטובת התושבים.אני מכיר את יהודה עוד מתקופת בית ספר יסודי וכמה שהוא השקיע ותרם מזמנו תמיד למען החלש יותר והנזקק.הזוי ומצוץ מהאצבע שיהודה יקח ולו שקל אחד שלא לו.ובטח ובטח לא תלושים לנזקקים.תמיד היה עובר בעיר ושואל ודורש בשלום כל אחד.כולל כל אירוע מקטן לגדול שהיה נוכח פיזית.אוהבים אותך יהודה…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר