משתתפי המחזמר חלום ליל קיץ. צילום אלה מלאכי
משתתפי המחזמר חלום ליל קיץ. צילום אלה מלאכי

שתי הצגות ומחזמר ב-48 שעות: רגע השיא של תלמידי התיאטרון בכצנלסון מגיע וכולכם מוזמנים

תלמידי מגמת התיאטרון בתיכון עובדים כבר חצי שנה על שלוש הפקות שונות. החל מהערב הם יעלו אותן ברצף באודיטוריום ספיר. "התהליך היה מטורף", אומרת אחת השחקניות ננה פולינה לוי

פורסם בתאריך: 29.1.19 14:39

מגמת התיאטרון בתיכון כצנלסון תעלה, החל מהיום בערב (ג') ועד ליום חמישי בערב, שלוש הפקות שונות – שתי הצגות ומחזמר – שיעלו אחת אחרי השנייה, כשבכל יום הופעה אחרת. מדובר בהפקות שעולות מדי שנה לקראת הבגרות בתיאטרון, והשנה הן מהמורכבות שהעלו תלמידי המגמה.

בכל יום יתקיימו שני מופעים: מופע צהריים בפני תלמידים בכפר סבא, ומופע ערב להורים ולציבור הרחב שהכרטיסים אליו בחינם. היום, בשעה 20:00, באודיטוריום בית ספיר יעלה המחזה "חלום ליל קיץ" מאת שייקספיר, בבימויו של מנהל המגמה ברק גונן, בניהול המוזיקלי של הילה גונן ובכוריאוגרפיה של דניאל דבי. מחר (ד') יעלה המחזה "אקדח עם חיוך" מאת סיגל אבין בבימוי יובל קורן. בעוד יומיים (ה') יעלה המחזמר "קברט" מאת ג'ון קאנדר ופרד אב, בביומי ברק גונן, בניהולו המוזיקלי של המורה במגמת המוזיקה בתיכון דורון בן עמי ובכוריאוגרפיה של יובל כהן.

"בכל שנה, כחלק מהבגרות מעלים הפקות", מספרת תלמידת י"ב במגמה, ננה פולינה לוי, בתו של חבר מועצת העיר עו"ד יובל לוי, "בדרך כלל מעלים שתי הפקות אבל השנה, באופן חריג, מעלים שלוש הפקות מאוד מורכבות. חלק מהתלמידים משתתפים ביותר מהצגה אחת".

משתתפי המחזמר קברט. צילום אלה מלאכי

משתתפי המחזמר קברט. צילום אלה מלאכי

היא עצמה משתתפת בקברט – שבו השנה תהיה על הבמה גם תזמורת של שבעה נגנים מקצועיים שילוו את התלמידים – בתפקיד פרוייליין שניידר, בעלת בית הארחה. "התהליך היה מטורף", מספרת לוי. "כולם ישבו וצפו בקלטות ובתכנים ברשת של המחזה כפי שהעלו בכל מיני מדינות, עברנו על גרסאות מכל העולם כדי ללמוד ולהכיר. למדנו גם על התקופה – איך אנשים חיו אז, לפני מלחמת העולם השנייה. בספטמבר כבר התחלנו לעבוד על השירים, קודם לבד ואז עם התזמורת. יש לנו מעצבת תלבושות ומעצב תפאורה ואנחנו מרגישים הכי מקצועיים בעולם".

איך התחברת לדמות שלך?

"אני אישית מאוד אוהבת את הדמות שלי, היא מאוד מעניינת. היא גם עברה לא מעט וזה משפיע על איך שהיא רואה את העולם ועל ההחלטות שהיא עושה. לחלק מהחבר'ה היה מאוד קל להיכנס לדמויות, הם החליקו אליהן בצורה מאוד טבעית, ולחלק התהליך היה יותר מורכב. אבל יש לנו מורה מדהים בשם ברק גונן שהשקיע את הנשמה שלו על הפרויקט הזה. הוא חלק מהסיבה שאנחנו כל כך מחוייבים אליו. נפגשנו בשבתות ונשארנו שעות אחרי שעות הלימודים, וההשקעה בהחלט השתלמה".

ננה פולינה לוי

ננה פולינה לוי

המנהל המוזיקלי של קברט, דורון בן עמי, הוא מוזיקאי בעצמו שגם ייסד לפני 13 שנה להקת אקפלה בתיכון. "החיים שלי מלאים במוזיקה, אבל זו הפעם הראשונה שלי שאני מנהל מוזיקלי של מחזמר ומנצח על נגנים", הוא מספר, "לקחנו נגנים במודע, מתוך החלטה מושכלת שהם מקצועיים ללוות את הדבר הזה. רציתי שתהיה להם את הפלטפורמה הטובה ביותר לעשות את העבודה שלהם כמו שצריך – וזה יכול היה להיעשות לשיטתי אך ורק עם נגנים מקצועיים שתומכים בהם מאחור".

משתתפי ההצגה אקדח עם חיוך

איך היה לעבוד עם תלמידים שהם לא זמרים מקצועיים?

"זו באמת הפעם הראשונה שאני עובד עם שחקנים, וזו עבודה אחרת ושונה ממה שאני מכיר. מה שמדהים הוא שבסופו של דבר בערב הזה הכל יהיה בלייב – הם ירקדו ישירו וישחקו על הבמה. זו חגיגה אמיתית. מדובר בשחקנים מוכשרים ומאוד מוזיקליים, אבל הם לא רגילים לשיר בקבוצה תוך כדי תנועה. הדבר היחיד שפעל לטובת הדבר הזה הוא שמדובר באנשים שבראש ובראשונה מעניין אותם הטקסט כשהם שרים, כי הם שחקנים. אני הייתי צריך לתת את הטאצ' שיהדק את כל זה, כי אחרת זה יכול היה להישמע מאוד חובבני. יש סולואים מאוד מסובכים לשירה, עם חצאי טונים בהרמוניה שמצריכים יכולות קוליות גבוהות. היום הם בנקודת שיא, ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהיו בתחילת הדרך".

איך הייתה העבודה?

"נתחיל עם זה שזה חלום שלנו והגשמנו אותו. כמובן שמדובר בעבודה של חצי שנה, לילות כימים. המורכבות היא מאוד גדולה והסטנדרטים מאוד גבוהים. בכלל עבודה עם תלמידים זה תמיד לא פשוט. יש הרבה מאוד התרגשות, דברים וצפים רגשות ולחץ. הלחץ הגדול ביותר הוא כמובן הלחץ הלימודי כי הם בכיתה יב' וניגשים במקביל לבגרויות. יש להם סדר יום מאוד עמוס וחלקם גם עובדים בעבודות אחרי בית הספר. להוסיף לזה תהליך כזה שהוא באמת מורכב בפני עצמו זה קושי גדול, אבל אני חושב שכוח הרצון שלהם והאהבה להצגה הביאו אותנו לסיים את התהליך באופן מיטבי. זו הייתה הרפתקה לכל דבר ועניין".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר