ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא
ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא בחודש ינואר

נבחר הוועד המנהל של מפעל המים, לראשונה מזה שנים יש נציגות לאופוזיציה

לוועד המנהל של מפעל המים נבחרו תשעה נציגים בסך הכל, בהם חברי האופוזיציה קרן גרשון ופנחס כהנא. הדר לביא: "עדיין רב הנסתר על הגלוי במפעל המים"

פורסם בתאריך: 30.1.19 20:05

באסיפת המורשים של מפעל המים שהתכנסה הערב בשעה 19:00, בישיבה הראשונה שהתקיימה מזה חצי שנה, הוחלט כי לראשונה מזה שנים יהיו חברי אופוזיציה מבין חברי הוועד המנהל של המפעל.

אסיפת המורשים שהם בפועל חברי מועצת העיר, בחרו בסך הכל את ראש העירייה רפי סער כיו"ר מפעל המים וכן בחרו תשעה נציגים בוועד המנהל: שניים מהאופוזיציה – קרן גרשון מסיעת "כפר סבא בראש" ופנחס כהנא מ"כפר סבא מתקדמת", חמישה מהקואליציה – רפי סער, אמיר קולמן, פליאה קטנר, אורן כהן ויובל לוי. שני נציגי ציבור ימונו בעוד שלושה חודשים. בנוסף נבחרה וועדת הביקורת בה יכהנו דני הרוש, עילאי הרסגור-הנדין ואמיר סילבר.

גורמים בקואליציה מזכירים, כי מאז נבחר ראש העיר הקודם המואשם בפלילים יהודה בן חמו לתפקיד, לא כיהנו חברי אופוזיציה בהנהלת המפעל. באופוזיציה ביקשו מראש העיר רפי סער באמצעות מסרים שהועברו מצד אל צד, שתהיה להם נציגות בוועד מנהל, וזה נענה בחיוב.

הדר לביא: "מפעל המים זה ייצור עירוני מוזר, אגודה שיתופית, שבה חברים כל תושבי כפר סבא. העובדה שבן חמו החליט להוציא מהוועד המנהל נציגי אופוזיציה שהיו קיימים בו במשך עשרות שנים היא דוגמא רעה לשימוש בכוח. אם זאת, עדיין רב הנסתר על הגלוי במפעל המים. לדוגמא, כשביקשנו את הדוחות הכספיים, במפעל המים סרבו לשלוח לנו אותם וביקשו שנגיע לראות אותם במשרדים. זו לא אפשרות לגיטימית בשנת 2019. אנחנו גם לא יודעים איזה נכסים ציבוריים נמצאים בידי מפעל המים. הבחירה של ראש העיר היא צעד בכיוון הנכון לשיפור הדמוקרטיה העירונית".

נזכיר כי גם בשנת 2014 ביקר מי שהיה אז יו"ר האופוזיציה וכיום חבר הקואליציה, עו"ד יובל לוי מסיעת תפו"ח, את חברי סיעת מרצ בקואליציה דאז ש"לא דואגים", לדבריו "שגם נציגות מהאופוזיציה תשתתף בהנהלת מפעל המים". עוד הוא תהה בפוסט שהעלה בפייסבוק: "איפה הביקורות? התנגשות של ערכים? האמנם?". היום אמר לוי לצומת השרון: "זה מכובד מאוד שראש העיר פותח את הכל בשקיפות".

בתום הישיבה תתקיים ישיבת ההנהלה בה יבחרו יו"ר ועד ההנהלה לאגודה, ממלא מקום יו"ר ועד הנהלה לאגודה, ימונו נציגים למנהלת העסקה המשותפת על החברות גזית והראל, יבחרו חברי וועדות המשנה מכרזים וערעורים וייבחר דירקטוריון לחברי גלי השרון.

בתוך כך חבר מועצת העיר מהאופוזיציה עו"ד יוסי סדבון שלח הבוקר מכתב ליו"ר ההנהלה היוצאת, איציק יואל, ובו הוא מברך על כינוס הישיבה ועל הנושאים החשובים העומדים על סדר יומה. במכתב הוא שואל שאלות כגון: כמה אנשים ימנה הועד הנבחר? כמה אנשים תמנה וועדת הביקורת? מי המועמדים להיות חברי הוועד וחברי וועדת הביקורת? והאם בוצעה פניה לחברי האגודה שיציגו מועמדות לתפקידים השונים?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר