חיה שפירא
חיה שפירא

"אמרו לי 'הנה עוד עובדת עירייה מושחתת'. זה כאב מאוד": יו"ר ועד עובדי העירייה שוברת שתיקה

חיה שפירא מסכמת תקופה לא פשוטה שהחלה במעצרו של יהודה בן חמו ומסתיימת עכשיו, עם רוחות של שינוי במסדרונות העירייה. ראיון

פורסם בתאריך: 31.1.19 09:37

יו"ר ועד העובדים בעיריית כפר סבא, חיה שפירא, שוברת שתיקה ארוכה ומדברת לראשונה בהרחבה על מה שקורה בעירייה עם פתיחת הקדנציה החדשה של ראש העירייה רפי סער. לדבריה, נכון להיום העובדים מרגישים שיש להם אוזן קשבת ונראה שרוח חדשה וחיובית נושבת במסדרונות העירייה, אולם היא גם חושפת לראשונה שמאז מעצרו של ראש העיר הקודם, יהודה בן חמו, היא עצמה ספגה נאצות מתושבים ושמנהלים בעירייה שחררו רסן ו"עשו מה שהם רוצים לעובדים", כלשונה.

"נראה לי שמאז תחילת הקדנציה הולך טוב עם ראש העירייה", אומרת שפירא, "העובדים מרגישים שינוי, שמקשיבים להם. גם מנהלים שינו את הגישה ומתייחסים אחרת לעובדים".

יש שינויים פרסונליים?

"כרגע אין שינויים פרסונליים. רפי לומד את המקום ואת האנשים ומעדיף לא להיות ניזון משמועות. זה חכם. אמרתי לו שצריך לתת צ'אנס לאנשים. זה שמישהו אחר משמיץ אותם כי הם לא הסתדרו עם אנשים אחרים זה לא אומר שהם כאלה. לפעמים אין כימיה וצריך לתת לאנשים להוכיח מי הם".

ואיך את מרגישה?

"שיש לי עם מי לדבר וששומעים ושעושים דברים שונים".

מה זה "דברים שונים"?

"קודם למשל, הורידו כספים רבים לסייעות מהמשכורת בגלל שלא החתימו שעונים. עצרנו את זה. הן הבינו שהן פוגעות בעצמן אם הן לא מחתימות, ושאם הן רוצות לקבל תמריצים הן צריכות להיות בסדר. העירייה פתחה דף חדש איתן והפסיקו עם הניכויים כמעט לגמרי. זה משפיע ללא ספק משפיע על המוטיבציה של האנשים. ערכו גם כנס לאבות הבית, ומתקיימים פורומים של דיונים איתם ועם הסיעות. מקשיבים להם, הם יכולים להגיע לדלת הפתוחה של ראש העירייה בימי שלישי והם מקבלים תשובות".

ושאר עובדי העירייה?

"אני מאמינה שהם מרגישים טוב. גם אני מרגישה שיש פחות תלונות מהעובדים. עוד מעט ייכנסו פרסונות חדשות באגף הנדסה, שם למשל אין אבא ואמא, ובעוד מקומות, ואז אני מאמינה שיהיו שינויים".

מתי יתקיימו הבחירות לוועד החדש?

"ביקשו מאתנו לעכב את זה עד אחרי הבחירות לרשות המקומית. עכשיו צריך לקיים אסיפת עובדים, לבחור את ועדת הבחירות, ובחודש מאי אני מאמינה שיתקיימו הבחירות. מצבת כוח האדם בעירייה גדלה וצריך להגדיל את כמות הנציגות בסקטורים ואת כמות חברי הוועד".

את תתמודדי?

"עדיין לא החלטתי. העובדים לא יתנו לי ללכת אחרי כמעט 30 שנה במערכת ו-16 שנה כיו"ר ועד. הם יודעים מי דואג להם. אבל לא החלטתי סופית, אני עדיין מתלבטת".

את רוצה להרגיע את הלחץ?

"אין לי בעיה עם לחץ. זו שליחות ואני עושה את זה בהתנדבות. כיום זה לא פשוט בגלל שרוב העבודה נופלת על חברים בודדים. יש עוד חודשיים ואז אני אחליט. אם בעקבות השינויים בעירייה ארגיש שאני יכולה לשחרר מושכות אעשה זאת. אבל אם אראה שהעובדים זקוקים למישהו חזק כמובן שלא אוותר ואשאר. אבל יש עוד זמן".

אם תתמודדי את חושבת שתבחרי?

"אני לא יודעת. מאמינה שכן – לא רואה סיבה שלא. אבל אם אתמודד אכבד כל החלטה של העובדים. אם לא, יש גם חיים אחרי הוועד".

בתקופה מאז מעצרו של ראש העיר יהודה בן חמו היה קשה בעירייה?

"ברור שהיה קשה. עברנו תקופה לא קלה. זה לא היה פשוט. היינו חשופים להמון השמצות אם בסופר, בקופת חולים, ברחוב".

למשל?

"לי אישית אמרו 'הנה עוד עובדת עירייה מושחתת'. שמעתי גם 'כל עובדי העירייה כמו ראש העיר שלהם'. השמצות לא יפות. זה כאב מאוד. התושבים לא החמיאו לנו".

ובעירייה עצמה?

"אנשים הלכו עם תחושות קשות. בכל פעם שמעת שזה וזה נקראו לחקירה".

ומול הנהלת העירייה?

"הם לקחו את המושכות בידיים וזה לא היה פשוט, כי הם בעצמם היו בחקירות. מה שהכי היה קשה זה שהיו מנהלים בעירייה שניצלו את העובדה שלא היה ראש לעירייה, והרגישו שהקרקע לא בוערת מתחת לרגליים שלהם, ושאפשר לעשות מה שרוצים לעובדים".

מה למשל?

"לא חשוב להיכנס לזה, אבל היו עובדים במחלקות שסבלו ממנהלים. זה לא היה פשוט, הייתי צריכה להתערב, להרגיע, לפנות לצביקה (צרפתי, א"א) ולפנות למנכ"לית ואז למנכ"ל, אבל השתדלנו לעשות את הטוב ביותר כדי להרגיע את העניינים".

את חושבת שזה היה בגלל המעצר?

"ברור. כל העירייה הייתה על הר געש אחד גדול והם ניצלו את חוסר השקט בעירייה. אבל זה מאחורינו. אני יכולה לאחל לראש העיר (בן חמו) שיעבור את הימים הקרובים בצורה הטובה ביותר האפשרית עם פתיחת המשפט שלו".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב מהשורה

    יש הרבה עבודה כדי לשקם את אמון הציבור. נבחרי ציבור רבים ועובדי ציבור רבים אינם עוסקים ברווחת הציבור. ולא רק בכפר סבא. לכן עובדי ציבור ישרים צריכים להוקיע אותם ולהוציא אותם לאור השמש. נותני שרותים בעירייה סביב נושא הבינוי (הנדסה וכו') וגם בנושאים של מכרזים שונים לקבלנים בתחומים רבים. תמיד פתח לשחיתות. איך אותו קבלן (שיפוצים צבע גינון ועוד) עובד עם העירייה שנים כה רבות? אין אחרים? זה לא הוגן מבחינת חלוקת כספי העירייה ולא נראות למנהל תקין.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר