אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון
אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

ראיון | אסנת ספורטה מונתה לתפקיד בכיר בעיריית חדרה: "זו התוצאה של האילוצים הקואליציוניים"

מחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא תנהל גם את מינהל חברה וקהילה בעיריית חדרה. הסיבה, לדבריה: ריבוי הסיעות במועצת העיר לא איפשר לה להיות סגנית בשכר. ומה היא חושבת על מערכת החינוך של כפר סבא?

פורסם בתאריך: 3.2.19 16:18

ההודעה של עיריית חדרה לפיה מחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא, חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה, תנהל את מינהל חברה וקהילה בעיריית חדרה, מעוררת הדים בעיר. בראיון ראשון לצומת השרון לאחר ההודעה, אומרת ספורטה כי זה לא סוד שהיא רצתה להקדיש את כל כולה לעיריית כפר סבא, אולם בשל העובדה שלא הייתה היתכנות קואליציונית למנותה כסגנית ראש העירייה בשכר, היא לקחה על עצמה את התפקיד.

"באופן מאוד ברור הצטרפתי לרפי סער במטרה להחזיק את תיק החינוך וכך קרה ואכן מוניתי למחזיק תיק החינוך" היא אומרת, "קיווינו מאוד שתוצאות הבחירות למועצה יהיו יותר טובות ויהיו יותר מנדטים כדי שנוכל להיות גמישים יותר ואוכל להתמנות לסגנית, ואז לתת את כל ה-100 אחוז שלי כאן בעיר. לאורך כל הקמפיין רפי הדגיש וביקש מהתושבים להתכנס סביב מספר קטן יותר של מועמדים, והדגיש שריבוי סיעות יקשה על המשילות ועל תיפקוד העירייה. לצערי, אשר יגורנו בא לנו, ויש תשע סיעות במועצה. זה הצריך מאמצים רבים בהקמת הקואליציה ויש לזה מחיר. יש לנו רק שלושה מנדטים וכדי להקים את הקואליציה היה צריך לעשות שמיניות באוויר. ראש העירייה עשה מאמץ עילאי לאפשר את זה, אבל בסופו של דבר יש אילוצים וזו התוצאה של האילוצים הקואליציוניים. יחד עם זאת, זה לא יגרע ולא גורע מהמחויבות שלי ושלנו למערכת החינוך בעיר. זה יצריך עבודה קשה, אבל לאורך השנים אני ממלאת תפקידים בכירים המשלבים פעילות ציבורית וכמו שעשיתי את זה עד היום כך אעשה גם בעתיד".

יש כבר טענות שלא בטוח שהחזקת תיק החינוך בכפר סבא וניהול האגף שם זה לא סוג של ניגוד אינטרסים. יש גם מי שאומר שייתכן וניגשת למכרז הזה כבר מזמן, עוד לפני הבחירות, כדי להבטיח שלא תישארי קירחת מכאן ומכאן.

"אין כאן ניגוד אינטרסים. אילו הייתי ניגשת למכרז ברעננה או הוד השרון, זה היה בעייתי. חדרה נמצאת במחוז אחר. ולשאלתך, ניגשתי למכרז לפני כשבועיים".

התייעצת עם רפי סער לפני כן?

"בהחלט. אנחנו מתואמים לאורך כל הדרך ועובדים מאוד צמוד. הוא נתן לי את בירכת הדרך. ברור לכולנו שלצד פעילות ציבורית בן אדם צריך לדאוג לפרנסת משפחתו".

יש לך עכשיו שני אגפי חינוך לדאוג להם.

"אכן".

זה לא הולך להיות קל.

"אני רגילה לעבוד קשה, כל חיי, ואני נהנית ממה שאני עושה. יש לי הרבה מאוד מזל בחיים כי אני עובדת בתחום שהוא התשוקה שלי. עבודה קשה זה משהו שאני רגילה אליו ולחלוטין אני מתכוונת להמשיך לעבוד במלא המרץ".

התאכזבת כשלא הצליחו למנות אותך לסגנית?

"זה לא סוד שהייתי רוצה לקדיש את כל כולי לכפר סבא, את הזמן ואת האנרגיה וזה היה אידיאלי. אבל אנחנו אנשים מבוגרים ולא תמיד הדברים מסתדרים כמו שאנחנו רוצים שיהיו".

זה הרציונל, אני שואל על הרגשות שלך.

"הייתי מאוד שמחה אם הייתי יכולה להתמקד רק בעיר. אני בן אדם שכלתני. אני מבינה את השאלה, אבל מהר מאוד אני עושה חשב מסלול מחדש כדי להמשיך הלאה. בסופו של דבר, אני יודעת להוציא מכל סיטואציה את המיטב ואת המירב. זה הפאשן המקצועי והאישי שלי ואני רואה בזה הזדמנות לסינרגיה והזנה הדדית של שליחויות והזנה מקצועית. המקום האחד יתרום לאחר ומבחינת התושבים הם ירוויחו בגדול".

ספורטה היא בת 49, נשואה כבר די הרבה שנים למולי ויש לה שלוש בנות – שתי סטודנטיות שכבר אינן מתגוררות בבית ועוד ילדה צעירה, תלמידת חטיבת ביניים.

לא מתבאסים עלייך שאמא עובדת קשה?

"הם רגילים, גם בעלי וגם הבנות. זה משהו שהם צמחו עליו. יש לנו מוטו משפחתי שאומר 'הפי פרנטס – הפי קידס' (כשההורים מאושרים הילדים מאושרים). כמו שאמרתי, מה שגורם לי נחת זה העיסוק בתחום החינוך והם רואים את שביעות הרצון ואת השלמות שלי עם העשייה שלי, וזה מפצה על היעדר אמא בבית. חינוך ספונטני מתרחש בלי שמדברים עליו – מודלינג (דוגמא אישית). הורים שעובדים קשה ומתמודדים עם המציאות, גם אם זה לא מה שהם ציפו, ומשקיעים בדברים החשובים בחיים, משפיעים על הילדים. אני רואה את זה אצל הבנות שלי – את החוסן ואת המוסר עבודה והעבודה הקשה. החוסן נבנה בהתמודדות של אנשים עם מצבים מאתגרים".

הייתי מאוד רוצה להבין את דעתך המלאה על התוכנית האסטרטגית לחינוך שאורלי פרומן הובילה בתקופתה כמנהלת האגף.

"בכללותה התוכנית טובה וראויה. יש אמנם חלקים שצריך לעבות, וגם במהלך הקמפיין שוחחנו על זה. העניין הוא שלדעתי, בשלב האחרון שלה, הניסיון להעביר אותה בחיפזון היה בעוכריה. היה צריך להחזיר אותה לתושבים לסשן נוסף של התייעצות וקבלת פידבקים ולהעביר אותה רק אחרי תיקונים ושיפורים. אבל בבסיס זו התוכנית הנכונה. וזה מה שאנחנו נעשה, נפתח אותה שוב, נעבה את המקומות שאנחנו חושבים שהם חסרים ורק אחרי שהיא תהיה באמת שלמה – וזה לא אומר שתמיד אפשר לרצות את כולם, אבל אחרי שהיא תעבור מספיק אינטראקציה עם הציבור ואנשי מקצוע נביא אותה לאישור נוסף".

מה לא אהבת בתוכנית?

"אני לא חושבת שיש משהו שלא אהבתי. לא משהו ספציפי".

הייתה ביקורת חריפה, ולא בטוח שלגמרי מוצדקת, על החלוקה לאזורים. החל ויכוח על סוגי אוכלוסייה, למי נותנים יותר או פחות ואיפה להקים את חטיבת הביניים הבאה בעיר.

"אני תומכת בחלוקה של העיר לאזורים. האינטגרציה בכפר סבא והקמת חטיבות הביניים הייתה בשנות ה-70 כשהיו פה 45 אלף תושבים. אנחנו כמעט פי שלושה היום. אינטגרציה היא עיקרון נכון, אבל היא לא מתאימה לעיר היום. צריך לשמור על העיקרון אבל להתאים לתנאים התחבורתיים של היום. לדעתי אינטגרציה ברובעים זה המהלך הנכון עבור העיר כפר סבא. אני תומכת בתפיסה שאומרת שצריך לשמור על האינטגרציה אבל להפוך מאינטגרציה כלל עירונית לאינטגרציה ברובעים, כדי שיהיה מגוון מבחינת האוכלוסייה. השכונות הירוקות מונות 5,000 יחידות דיור וחטיבת הביניים הראשונה שנקים תהיה שם. אין סיבה להוציא עשרות אוטובוסים אל השכונות. חטיבה נוספת תקום – במקום שאנחנו עדיין מתלבטים עליו. יש כמה אופציות".

איזו מערכת חינוך רפי סער קיבל?

"מערכת חינוך עם אנשי חינוך מצוינים אבל עם מבנים מתחת לכל ביקורת. הפער בין הפוטנציאל של ההון האנושי ובין הפעילות של המערכת קיים ולכן אנחנו מתכוונים להשקיע בסגירה של הפער ולאפשר לאנשי החינוך באמת להוביל את המערכת כמו שהם יכולים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלי לוזון

    פשוט יותר היה אם אסנת הייתה מתפטרת מחברות במועצת העיר ולוקחת לנהל בשכר את מינהל החינוך בכפר סבא.ולמועצת העיר היה נכנס החבר שנמצא במקום הרביעי.כך העיר הייתה מרויחה אשת חינוך מקצועית ולא צריך היה לחפש מועמד לניהול מינהל החינוך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור אמא לשלוש במערכת החינוך אני חוששת מאוד מאוד

  3. תושבת חדרה מאוכזבת

    אסנת דאגה להעיף את ילדי חבד מבית הספר שלהם בלי לתת להם פתרון הולם.

    אסנת מועלת בתפקידה ומתמידה להפלות ילדים ואוכלוסיות שנתפסות בעיניה כחלשות

    אנשים כאלה לא ראויים להנהיג

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר