רפי סער ופעילי המאבק בתוכנית המתאר: מימין: עו"ד ליאור שלזינגר, עו"ד דורון פרייאנטה, רפי סער, מירית שקד -ברק, איציק מנהיימר, אלה יוסילביץ, פדרו בטשטיין, יעל שרר ונפתלי חיטין
רפי סער ופעילי המאבק בתוכנית המתאר בפברואר 2019: מימין: עו"ד ליאור שלזינגר, עו"ד דורון פרייאנטה, רפי סער, מירית שקד -ברק, נילי חזן, איציק מנהיימר, אלה יוסילביץ, פדרו בטשטיין, יעל שרר ונפתלי חיטין

מחלוקת בציבור ובמועצת העיר: האם החלטת המחוזית לגבי תוכנית המתאר היא הישג?

בעוד מירית שקד-ברק ממטה המאבק נגד תכנית המתאר מרוצה מהחלטת הוועדה המחוזית וטוענת ש"הכל נפתח מחדש", טוען חבר המועצה פנחס כהנא: "הכל כפוף להתנגדויות בלוח זמנים בעייתי"

פורסם בתאריך: 11.2.19 08:27

במטה המאבק נגד תכנית המתאר של כפר סבא שמחים על החלטת הוועדה המחוזית לתת אורכה של חצי שנה לבחינת התוכנית והכנסת שינויים בה. "אנו מודים לראש העירייה, רפי סער, על שדרש בנחישות להחזיר את התוכנית לידי הועדה המקומית", אומרת מירית שקד ברק. "אנו סומכים על ראש העיר החדש שימשיך להיאבק למען שינוי התוכנית, הגבלת הבניה לגובה, שינוי הגדרת אזורי התעסוקה בעיר ממזוהמים לנקיים, הוצאת המזבלה, דאגה לתשתיות תחבורה, ביוב, שטחי ציבור, גנים, בתי ספר ועוד. אני שמחה שכאן המאבק הארוך שלנו מסתיים, הציבור שוב הוכיח כי יש לו עוצמה ואם הוא נאבק בנחישות, הוא יכול להסיר מעליו כל גזרה".

חבר המועצה פנחס כהנא, שדרש מהעירייה בישיבת מועצת העיר האחרונה לאשרר את החלטת מועצת העיר הקודמת, ולהחליט על תכנון מחדש של התוכנית תוך שיתוף הציבור, אמר בתגובה: "הוועדה המחוזית אמנם החזירה את הכדור לוועדה המקומית, אבל לא נראה לי שיהיו שינויים משמעותיים בתוכנית. נתנו לשמוע את ההתנגדויות בעוד חצי שנה, והמטרה היא שהוועדה המקומית תריב עם כל המתנגדים. אני לא מבין איך פרוצדורלית זה יקרה. אם רוצים שינוי בתכנית צריך לעבוד בצורה רצינית ולהכניס שינויים, ואם הוועדה תרצה היא תקבל. בכל מקרה לא תהיה הפקדה מחדש ולא יבואו לציבור שוב. אני ידעתי שזה מה שיקרה ואמרתי את זה".

פנחס כהנא

פנחס כהנא

האם העירייה תוכל לעשות התאמות כמיטב רצונה לתכנית?
"תראה, בתוכנית הנוכחית אין למשל תוכנית תנועה טובה, כראוי ל-180 אלף תושבים. כתוב למשל שצריך לבצע התאמות לתנועה ברחוב הכרמל. אבל מה הן ההתאמות? צריך לקחת מהנדס, לעשות בדיקות, זה לוקח זמן. זה מה שהיה צריך לעשות עד כה בכל הפרטים הבעייתיים, כדי שימשכו את התכנית".

אז ההחלטה היום לא טובה בעיניך?
"היה צריך בפירוש להגיע להבנה שהתכנית צריכה לעבור שינוי ותהליך של הפקדה מחדש. היום זה כפוף להתנגדויות בלוח זמנים בעייתי. איך מטפלים בזה? מה המחוזית רוצה? שעכשיו נקרא למתנגדים, ואז הוועדה המקומית תקבל או לא את ההתנגדות? אבל זה כנראה המקסימום שהיה אפשר להוציא. אנחנו אוכלים בכמה פרויקטים את הטעויות של העבר. חשוב לי להבהיר שאני לא מאשים את ראש העירייה ולא אף אחד אחר. יש לי אחריות כחבר מועצת העיר לעשות את הדברים אחרת. אורן כהן יכול לומר כמה שהוא רוצה שהתכנית לא גרועה. אז למה לא הוא לא העלה את השינויים שצריך לבצע במהלך הדיונים? אם לא התושבים המתנגדים, התכנית הייתה עוברת ככה כבר מזמן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונינה

    נאמר לי שהדרך לביא לא היתה בין מגישי ההתנגדויות. האם זה נכון שהדרך לביא לא הוכיחה את עצמה להגיע לועדה? אם זה נכון אז זאת בושה. לאחרונה אני מקבל הודעות ממנה בפייסבוק על הצורך בבחינת התוכנית אבל את המינימום של להגיע לועדה היא לא ביצעה…. נראה שהדרך מאכזבת וכמו רבים לפניה היא חזקה בדיבורים… כל הכבוד ליוסי סדבון שהבנתי כן הגיע ויצג את האופוזיציה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר