השיטור העירוני בכפר-סבא. צילום אילן ערב
השיטור העירוני בכפר סבא. צילום אילן ערב

המספרים מוכיחים: עלייה דרמטית בפעילות פקחי החניה בכפר סבא

לפי נתוני חברת פנגו כפר סבא ראשונה בארץ במספר בדיקות פקחי החניה ביחס למספר התושבים בעיר, ושלישית במספר הכולל של הבדיקות

פורסם בתאריך: 11.2.19 12:32

אם הרגשתם שאתם מקבלים הרבה יותר מדי דוחות חניה בשנה האחרונה בכפר סבא, מתברר שהתחושות שלכם נכונות וכעת יש להן גם גיבוי במספרים. על פי נתוני חברת פנגו, חל זינוק במספר בדיקות פקחי החניה ברחבי הארץ, ובכפר סבא בפרט. על פי המספרים, כפר סבא נמצאת במקום הראשון בארץ ביחס בין מספר הבדיקות לבין מספר התושבים בעיר, כשבמקום השני נמצאת ראשון לציון ובשלישי פתח תקוה.

עוד עולה מהנתונים כי בדירוג הערים לפי המספר הכולל של בדיקות הפקחים בחניה בכחול לבן, נמצאת כפר סבא במקום השלישי, אחרי תל אביב שבמקום הראשון וירושלים שבמקום השני. שנה קודם לכן, בשנת 2017, כפר סבא כלל לא נמצאת ב-20 המקומות הראשונים ברשימה.

בדוח סיכום השנה של פנגו, המפעילה אפליקציה לשירותי חניה, רכב ודרך, נכתב כי בישראל חלה עליה של 17 אחוז במספר בדיקות הפקחים, ובכל שניה מתבצעת בדיקה כזו בארץ. בעוד שמספר כלי הרכב גדל בחמש השנים האחרונות בכבישים ב-26 אחוזים, מספר בדיקות הפקח הכפילו את עצמן.

מניתוח הפעלות החניה על פי שעות ביממה, עולה כי בשעות הערב 18:00-24:00 נרשם שיעור הגידול המשמעותי ביותר באחוזים, בהשוואה לשיעור הגידול במספר הפעלות החניה ביתר שעות היממה ברחבי הארץ. לפי פנגו, הדבר יכול להצביע על כך שאזרחי ישראל נוהגים לבלות ולעבוד יותר בשעות המאוחרות של היום. בשעה 21:00, למשל, נרשם זינוק של 15 אחוז במספר הפעלות החניה בשנת 2018, ובשעה 22:00 נרשמה עלייה של 12 אחוז.

כמו בשנת 2017 גם בשנת 2018 השעה העמוסה ביום למציאת חניה היא 11:00, ובה נרשם המספר הגבוה ביותר של הפעלות חניה. בשנת 2018, החודש שבו נרשם עומס החונים הגבוה ביותר הוא אוגוסט, בדומה ל-2017, מספר הפעלות החניה באוגוסט עלה ב-5.7 אחוז לעומת השנה שקדמה לה. היום העמוס ביותר לחניה בשנת 2018 היה יום חמישי, בעוד שב-2017 היום העמוס ביותר היה יום ראשון.

זמני החניה הארוכים ביותר באזורי תעשייה נמדדו במהלך החודשים נובמבר ודצמבר. אלה נובעים ככל הנראה מעלייה בכמות ובתדירות הפגישות העסקיות בחודשים אלה, שנועלים את שנת הכספים. כמו כן, עלייה במספר הפעלות החניה באזורי תעשייה נובע ככל הנראה גם מעלייה בתנועה למקומות בילוי השוכנים לצידם של אזורים אלה, כמו מסעדות ופאבים.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת וותיקה

    יש יותר מדי חניות עם פס לבן או חניות כחול/לבן שמשעה חמש צריך לפנות אותם והם לרשות בעלי תו אזורי לרבים מהם יש חניה בחצר + חניה ברחוב בתו אזורי כך מעודדים משפחות למספר רכבים. בבניין שיש מספיק חניות, כמספר הדירות אין לאפשר גם תו אזורי. לעתים מגיעים להתארח אצל חברים ולא ניתן להחנות את הרכב במרחק סביר כי בכל האזור יש תו אזורי.

  2. כפר סבאי

    נכון מאוד פשוט אין חניה ובשביל תו תושב צריך לעשות שמיניות באוויר טפסים וכו' במקום שכל משפחה תקבל אחד בדואר כמו פעם.
    מלא דוחות אין חניות אם מחדשים בניין ומוסיפים קומות לדרוש חניון תת קרקעי אי אפשר ממש ת"א פה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר