המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי
המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי

לראשונה בכפר סבא וכנראה שגם בישראל: גם אתם מוזמנים להגיש מועמדות למועצה הדתית

סיעת האופוזיציה "כפר סבא מתקדמת" פונה לתושבים בקריאה להגיש מועמדות לתפקיד הנציג שלה במועצה הדתית: "אנחנו לא מעוניינים למנות נציג בפרוטקציה"

פורסם בתאריך: 17.2.19 13:57

סיעת האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, "כפר סבא מתקדמת", בראשות הדר לביא, החליטה לראשונה בעיר, ואולי במדינה כולה, להעניק לציבור להגיש מועמדות לתפקיד חבר מועצה הדתית בעיר מטעמם.

המועצה הדתית נבחרת על ידי מועצת העיר אחת לחמש שנים, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות (עד שנה מהבחירות) ומייצגת את הרכבה היחסי. סיעות מועצת העיר, בה יש בסך הכל 21 חברים, ממנות למועצה הדתית נציג בהתאם למספר המנדטים שלה, כשבסך הכל ישנם תשעה חברים במועצה הדתית. סיעה עם מנדט אחד לא תעמיד נציג, אולם סיעת מרצ למשל, עם ארבעה חברים במועצת העיר, תוכל למנות שני נציגים. סיעתה של לביא, לה שלושה מנדטים במוצעת העיר תוכל למנות נציג אחד.

בין הנציגים במועצה הדתית גם כאלה שממונים על ידי השר לשירותי דת ועל ידי הרבנים המקומיים, והחברים אינם יכולים להיות חברי המועצה עצמם. בסופו של דבר כל אחד משלושת הגופים הממנים את חברי המועצה הדתית צריך לתת את הסכמתו גם למינויים של הגופים האחרים.

בהודעה שהוציאה "כפר סבא מתקדמת" נכתב: לראשונה בעיר אנחנו מעניקים לציבור את האפשרות להגיש מועמדות לתפקיד הציבורי של חברי המועצה הדתית בעיר. אנחנו מחפשים מתנדב/ת שאכפת לו/ה מהנושאים הדתיים בעיר שלנו כדי לקחת חלק פעיל ומשפיע ולהיות אחת או אחד מתשעת חברי המועצה הדתית המתנדבים בעיר. המועצה הדתית בעיר אמונה על הפן הדתי ועוסקת בכשרות, מקוואות, נישואין, עירובין וכו׳ ויש מקום אמתי להשפיע על סדר היום העירוני בתחום זה".

המעוניינים יכולים לשלוח מייל ל[email protected] עד יום ראשון הבא, 24 בפברואר, יחד עם שתי פסקאות שמספרות עליהם, על העניין שלהם בתחום ועל איך היו רוצים לראות את העיר מתקדמת בתחום זה. חברי הסיעה מתחייבים לבחור את הנציג עד 1 במרץ. נבהיר כי בשל הבחירות הכלליות לכנסת, תהליך הרכבת המועצה הדתית יתקיים רק לאחריהן.

לביא: "רצינו לעשות משהו אחר, גם כדי להראות שלא הבטחנו אף תפקיד לאף אחד. אנחנו פותחים את זה לציבור כי אנחנו לא מעוניינים למנות נציג בפרוטקציה. אנחנו רוצים שהאנשים הכי טובים שיעשו את התפקיד, והם לאו דווקא החברים שלנו. לדעתי זה לא קרה מעולם בעיר ולא בארץ ואנחנו עושים את זה כי אנחנו חושבים שזה נכון".

הדר לביא

הדר לביא

יו"ר המועצה הדתית, הרב ששון טרבלסי: "לביא התייעצה איתי בנושא ואמרתי לה שצריכה להיות זיקה בין הבן אדם למפלגה, זיקה שמשקפת את האיזון הפוליטי. היא למשל לא יכולה לקחת את הפעיל הפוליטי המרכזי של רפי סער ולמנות אותו כנציג שלה במועצה הדתית".

ואיך בעיניך הרעיון?

"הרעיון של הדר הוא רעיון נפלא. המטרה היא להביא אנשים שיתרמו ויתנו מעצמם למען הכלל. אבל אני מזכיר שנכון לעכשיו כל ההליך מוקפא בשל הבחירות לכנסת, ולאחר הבחירות נתחיל בתהליך הרכבת המועצה הדתית שתייצג את כל סיעות הבית במועצת העיר".

בתוך כך הודיע ראש סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, שהרבה החילונית הראשונה בארץ שמונתה למועצה דתית ועשתה היסטוריה, גלית אורן-מורן, ונציגת קהילת הוד והדר הקונסרבטיבית גילה ווגל, ימשיכו לקדנציה שניה במועצה הדתית. הרסגור-הנדין: "לאור ההצלחה בקדנציה הקודמת בה פרצנו דרך והפכנו את המועצה הדתית לפלורליסטית ושוויונית יותר, צעד שבא לידי ביטוי בין השאר בתמיכה באירועים פלורליסטיים, אנו ממשיכים לקדנציה נוספת עם הצוות האיכותי שלנו ומתכוונים להמשיך את המהלכים למען תושבי העיר מכל הזרמים. נציגותינו במועצה הדתית פעלו תוך שיתוף פעולה עם נציגי הזרם האורתודוכסי במועצה והוכיחו שכשיש רצון הדדי להנגיש את שירותי המועצה הדתית עבור כלל תושבי כפר סבא הכל נעשה אפשרי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר